Nieuws, actualiteit en politiek #5

Ja en het ging dus ook nog expliciet om mensen die aan het demonstreren zijn!!! Dat valt in die CIDI video er wel af, dat zouuuu je nog kunnen interpreteren als “ga random mensen lastig vallen met vragen wat hun politieke overtuiging is”

Anyway ik ben echt boos over hoe dit in de media komt, heb ook al drie boze mails gestuurd vandaag naar parool/anp/Volkskrant want de berichtgeving van vanmorgen was echt baggerjournalistiek (echt HOE kun je direct een persbericht van CJO overnemen zonder wederhoor/checks als zij zelf IN HETZELFDE PERSBERICHT zeggen dat ze geprobeerd hebben de minister van justitie zo ver te krijgen deze band een inreisverbod te geven) en dat we het hier nu allemaal al de hele dag over hebben ipv over de genocide in Gaza

30 likes

Ja dit had ik kunnen weten natuurlijk, lekker selectieve berichtgeving weer. Echt teleurstellend dat de NOS dat uit z’n context haalt en publiceert :rage:

7 likes

Spaanse premier trots op pro-Palestijnse acties tijdens Vuelta: ‘Stap voorwaarts bij verdediging van mensenrechten’ https://www.ad.nl/vuelta/spaanse-premier-trots-op-pro-palestijnse-acties-tijdens-vuelta-stap-voorwaarts-bij-verdediging-van-mensenrechten~ac40cf00/

Echt interessant om te zien hoe anders het sentiment rondom protest in Spanje blijkbaar is dan in Nederland. Zie hier de premier nog niet zeggen dat ie trots is op het verstoren van een grote wielerkoers (als we die zouden hebben).

19 likes

Ja en dat er bijv op Parool gisterochtend gewoon een paar uur gestaan heeft dat er opgeroepen is tot pogroms, en dat CJO bang was voor een herhaling van vorig jaar 7/8 november. Heeft waarschijnlijk allemaal mensen voor niks bang gemaakt. Een paar uur later hebben ze nav mails wel toegevoegd dat dit door bezoekers in twijfel werd getrokken, maar ja als je al bang bent zet dat ook geen zoden aan de dijk denk ik. Snap echt niet dat je met zo’n gevoelig thema zo makkelijk omgaat als medium

9 likes

Die scholen die in Beverwijk vrijdag gesloten werden vanwege vermoedelijk geweld door jongeren gaan vandaag weer open, kopt NOS. Dan zijn ze dus effectief: 1 weekend gesloten geweest :crazy_face:

4 likes

Vrijdag waren er geen lessen. Leerlingen hebben 1 dag geen les gehad.

6 likes

Nee ik snap dat ook niet. Mensen bang, hijgerige types boos, je weet gewoon dat dat hier totaal in de kramp schiet allemaal en waarom dat zo is. Ik vind dit eigenlijk wel een klacht bij de RvJ waard. Ik heb in mijn werk ook weleens te maken met ‘persberichten’ uit deze hoek en je kunt alles wel een persbericht noemen.

5 likes

En hijgerige politici die er meteen in mee gaan en afkeuren.

Ik vind het wel een zorgelijke ontwikkeling eigenlijk, en tegelijkertijd verbaasd het me ook weer niets. Ik hoop wel dat Tilburg nog eens nadenkt. Bovendien wisten ze wie ze boekten toch, als je kijkt naar Glastonbury.

4 likes

Het is echt niet lollig dat alle middelbare scholen en sportclubs in twee steden zich genoodzaakt voelen een dag geen onderwijs te geven.

9 likes

True

3 likes

Ik dacht dus altijd dat dat chique was, dat Heemskerk maar niet dus?

3 likes

Geen idee wat hier precies speelt verder want onder jongeren kan één serieus incident al snel mythische proporties krijgen, maar de kids van chique gezinnen zijn soms verre van chique.

8 likes

nee je bent in de war met Heemstede(-Aerdenhout) denk ik

25 likes

Het grenst aan Beverwijk dus nee

6 likes

Omg dit is het ja!!! Moest daar altijd heen omdat mn ouders daar vrienden hadden en dat waren allemaal wel mooie huizen haha

@Shaaar ja zeker waar, was meer dat ik net als @Monica dacht van huh ligt dat tegen tokkie central Beverwijk aan, hoe dan?!

5 likes

Haha ik had precies dezelfde verwarring. Maar dat is inderdaad Heemstede :stuck_out_tongue:

3 likes

Waren filmpjes op socialmedia, 2 groepen uit dorpen die tegen elkaar bezig blijven. AI filmpjes dat de scholen gebombardeerd werden. Geweld dat uitgevoerd werd in die groepen met pistool in iemands mond met ductape op de ogen. Iemand die op de grond in elkaar getrapt werd met zijn broek naar beneden door een man of 10.

Dus wel echt heftig geweld. Niet perse wat ik verwacht van jongeren van een middelbare school

Ze hebben daar ook een of ander Hogwarts-achtig gymnasium: https://www.hageveld.nl/

Edit: atheneum.

1 like

Ja ik weet op zich wel wat er op die filmpjes te zien is en ook dat het serieus is, maar ook dan weet je niet wat er gaande is. Een schoolsluiting kan het gevolg zijn van serieuze dreiging, maar ook van ouders in rep en roer en professionals die met de handen in de haren zitten en het zekere voor het onzekere nemen. Zeker onder invloed van sociale media, waar een relatief kleine ruzie kan exploderen en relatief weinig volwassenen volledig in zitten. Hoe serieus de bedreigingen zijn, wat de aard van het conflict is, hoeveel jongeren er betrokken zijn. Maakt allemaal nogal uit.

3 likes

Ja zeker! Vind het wel heftig hoor zo op school. Hopelijk is het snel onder controle daar

1 like