Nieuws, actualiteit en politiek #5

Gelukkig oordeelt de rechter en mag t doorgaan in Nijmegen.

Optreden Bob Vylan in Nijmegen mag vanavond doorgaan van de rechter - Optreden Bob Vylan in Nijmegen mag vanavond doorgaan van de rechter

Jammer van Tilburg wel

4 likes

Het sluiten had inderdaad vooral te maken met paniek onder leerlingen en ouders, zo wilden ze rust creëen.

2 likes

Edit: atheneum mét Latijn
waren ze iig heel trots op toen ik daar op school zat. Oh ik ben helaas geen tovenaar. En geen kakker

2 likes

Hahahha hebben ze gewoon toevallig een schijthekel aan Griekenland of wat is het idee?

11 likes

Vast omdat het altijd al zo is geweest. Tradities enzo. 'vo

2 likes

Oh nu ben ik zo benieuwd of ik jou ken!
Dat befaamde Latijn heb ik zo snel mogelijk laten vallen.
Verder wel een leuke school hoor

1 like

Ik ben waarschijnlijk naĂŻef maar de cognitieve dissonantie van het CIDI dat het vermoorden van duizenden onschuldige Palestijnen goedpraat - en elke kritiek daarop wegzet als antisemitisme - maar in de hoogste boom zit als een zanger WOORDEN gebruikt om op te roepen tot (al dan niet gewelddadig) protest blijft me verbazen

35 likes

Mij ook. En daar ben ik ergens ook blij mee. Als het niemand meer gaat verbazen zijn we nog veel verder weg.

4 likes

Heb je t nou voor elkaar gekregen dat er een 2 paginastuk aan gewijd wordt in de Volkskrant?

2 likes

Maar Heemskerk is ook zeker geen tokkie central hoor, Beverwijk en IJmuiden wel en daar ligt het tegenaan.
Heemstede zit vol met kakkers en denk dat de ruzies daar vooral gaan over wiens ouders de meeste/duurste auto’s hebben.

2 likes

De outfit en gast van Esther Ouwehand vandaag :fire: echt een van de weinige politici die nog een knip voor de neus waard is

23 likes

Voor wie ook denkt, wat dan?
En haar gast is Mohammed Zaanoun, Palestijns journalist en filmmaker uit Gaza.

73 likes

Nou niet zo direct, maar goed gespot. Ik had het zondagochtend na die eerste berichtgeving in het Parool over de zogenaamde pogrom met vrienden erover in onze groepschat wat er gebeurd was (deels mensen die er bij waren en deels mensen die er niet bij waren) en hoe dat nou zo bij ANP/in de krant terecht was gekomen. Een van hen werkt bij de volkskrant en die appte gisteren dat collega’s bezig waren met een reconstructie en dat ze nog het perspectief van een bezoeker zochten, of een van ons dat wilde doen. Dus heb gisteren met een journalist gebeld, maar ik had verwacht dat ze één quote van mij op zouden nemen ofzo, niet dat ze zouden openen met het feit dat ik vaker in paradiso kom :")

@California jaaaa heel vet inderdaad!! en ook gewoon erg mooie outfit vind ik!

16 likes

Hahahaha ‘Toen Chuckie 29 jaar geleden geboren werd, leek zij al een voorkeur voor punkmuziek te hebben
’

Super goed dat de Volkskrant het heeft opgepikt!

8 likes

Ja! Beter dan de reactie die ik net kreeg van de hoofdredacteur van het parool waar ik zondagochtend naar gemaild had toen er online stond dat er opgeroepen was tot een pogrom “Het bericht dat we zondag hebben geplaatst is voortdurend aangevuld en aangepast” eh ja dat neemt niet weg wat er eerst wel gewoon gestaan heeft?

5 likes

Nou HMU als je hulp wil met een opiniestuk hoor (hoewel je nu al media queen in de VK bent natuurlijk)

2 likes

Ik was een beetje aan het twijfelen of het nou nog zinnig was!
Want er is daarna zoveel mediastorm en discussie achteraan gekomen over vanalles en nog wat, wat ik er niet per se bij zou willen halen. Maar ik denk ergens ook dat er nog wel een punt te maken is over de rol die je als medium/krant zelf aanneemt wanneer je dit soort heftige berichten online zet en wat daarmee je rol is in de angst voor antisemitisme die ook wel echt leeft natuurlijk

4 likes

En Caroline die gekleed is in de kleuren van de vlag van Israël om een statement te maken :weary::weary::weary:

6 likes

Wel lollig dat het meer op de vlag van Oekraine lijkt met die sjaal.

98 likes

Waaaarom ik begrijp dit echt zo slecht

6 likes