Ik denk zeker wel dat je gelijk hebt @Fukaeri dat de ervaringen aan tafel zitten want je hebt niks aan alleen maar over mensen praten en niet met mensen. Maar ik denk nog steeds niet dat veranderingen in verlofregelingen daar iets aan doen want als iemand er niet is wordt diegene alsnog vervangen. En ik denk gewoon wel dat je in het geval van grote levensomstandigheden (en rouwen is echt nog iets heel anders dan ‘moeder zijn’ in het algemeen) dat je dan wel zelf een verantwoordelijkheid hebt om na te denken over of je je moet terugtrekken/een andere rol kan innemen. En er zijn natuurlijk heel veel functies in de politiek dan verkozen vertegenwoordiger. Je kunt in bestuurlijke taken gewoon niet altijd alleen maar ‘een perspectief inbrengen’ want er moet ook gebeund worden. Er zijn veel mensen afhankelijk van hoe goed het werk in het bestuur wordt gedaan.
Ik denk gewoon dat je iedereen tekort doet als je representatie in politiek heel erg gaat abstraheren naar ‘aan tafel zitten’ op een manier waar je eigenlijk op dat moment niet toe in staat bent. (En al helemaal als je het gaat vergelijken met actief vrouwenkiesrecht @Mexi dat is echt belachelijk).