Nieuws, actualiteit en politiek #5

Ik heb er geen zin in, maar nu geen rechts kabinet terwijl de meerderheid van het land dat blijkbaar zo graag wil, lijkt me ook geen goed plan. Laat ze het maar doen, op hun bek gaan en dan ben ik benieuwd of Wilders nog altijd die held is voor velen. We zullen zien.

4 likes

Ik vind alles wat tot nu toe bekend is/‘uitgelekt’ is, kut. Van intrekken spreidingswet tot aan bezuinigen op NPO van 100 miljoen.

7 likes

Zo sta ik er ook in. Laat ze het maar zien, het valt vanzelf tegen / in duigen.

En dan nog ben ik bang dat de kiezers van Wilders iemand anders de ‘schuld’ gaan geven. Dan is het Omzigt ofzo waardoor Wilder niks voor elkaar kreeg.

12 likes

Hoop ik natuurlijk ook, maar tegelijkertijd kunnen ze in die tijd zoveel stuk maken wat weer jaren gaat kosten om te herstellen

3 likes

Ben jij gek of kan je niet tellen? Dat vier partijen samen de meerderheid van de zetels hebben wil niet zeggen dat die kiezers allemaal akkoord zijn met een radicaal rechts kabinet.

Deze vier partijen gaan dit land in enkele jaren zo zo hard vernielen en ik weet wel bijna zeker dat een groot deel van die kiezers dat niet door hebben.

37 likes

Ik snap dit nooit zo goed. Wat bedoel je met op hun bek gaan? In de tussentijd kunnen ze toch enorm veel schade aanrichten en daarnaast wordt er al die tijd niks gedaan aan de oorzaken die daadwerkelijk de problemen in het land en de wereld veroorzaken. Boer Pietje uit Drenthe (even generaliseren dus nee geldt niet voor iedereen) is al lang blij want hij hoeft niet bang te zijn dat zijn veestapel kleiner wordt, hij mag weer lekker 130 rijden in zijn vrije tijd, hij wordt niet verplicht een warmtepomp aan te schaffen en hij hoeft niet bang te zijn dat er vluchtelingen in zijn dorp worden geplaatst. Dus waarom zouden die kiezers niet gewoon tevreden zijn? Dat bv armoede, de woningmarkt en het klimaat en vervuilende bedrijven niet worden aangepakt boeit vanuit dat perspectief toch helemaal niets. En daarnaast lukt het ze nu toch ook om problemen die ze zelf hebben veroorzaakt op anderen af te schuiven. Het zijn bijna allemaal populisten dus daar kan je ook niet bij aankomen met logische oorzaak-gevolg verklaringen want daar walsen ze vol overheen met leugens en onzin.

36 likes

Ik denk dat veel VVD en NSC stemmers geen kabinet met de PVV in gedachten hadden toen ze hun stem uitbrachten. Dus of dit de wens van al die stemmers is vraag ik me af.

7 likes

En ik vind de vorm ook discutabel. Stel het zou Plasterk worden als premier, daar hebben die mensen toch ook niet voor gestemd.

2 likes

Dat akkoord is trouwens ook kakelen, want er staan zoveel dingen in die heel veel geld kosten (=simpelweg niet kunnen) en heel weinig dingen die ze niet meer willen doen terwijl we weten dat je ze niet niet meer kan doen. Eigenlijk staat er dus niks. Nog los van dat veel van hun populistische bullshit ook veel geld kost (al die strafverhogingen in het strafrecht of al die asiel/migratie maatregelen bijvoorbeeld)

21 likes

Ja heb net dan hele hoofdstuk over asiel zitten lezen en hier kunnen mensenrechtenadvocaten echt gehakt van maken. Afschaffing hoger beroep in asielzaken??? Wat?

11 likes

Misschien mis ik info, snap ik het niet of ben ik gewoon niet snugger. Maar ER omlaag (gehalveerd zelfs) in 2027 en dan de premie omhoog, terwijl de zorg onder druk staat? Hoe?

De punten over asiel zet ik nog meer vraagtekens bij, of naja nee, eigenlijk alle punten die ik ben tegengekomen zet ik vraagtekens bij.

2 likes

Ja precies dit. Ik denk juist doordat het akkoord veel korte termijn denken bevat de kiezer die op hen gestemd heeft erg tevreden gaat zijn. Ik denk alsnog wel dat dit kabinet niet lang mee zal gaan, omdat ik geen vertrouwen heb in de samenwerking tussen deze partijen, maar vrees dan juist dat bij nieuwe verkiezingen mogelijk nog rechtser zal stemmen, omdat boer Pietje zal zeggen ‘kijk eens wat dit vorige kabinet allemaal heeft bereikt’.

3 likes

En de premie is ook al mega duur, denk dat heel veel mensen daardoor ook in de knel gaan komen.

3 likes

Dit denk ik dus ook en samen tegen links zijn, lijkt al een gevoel op te roepen van ‘wij doen wat!!’. Het gaat vaak niet om inhoudelijke missers/blunders maar om de tendens die heerst. Kijk maar naar Amerika en Trump: hoeveel daar ‘mis’ is gegaan en hoeveel steun hij nu weer krijgt.

3 likes

Plasterk als premier!!!
Even domme opmerking, maar Plasterk is geen tweede kamerlid. Ik wist niet dat je dan uberhaupt een mogelijke kandidaat voor het premierschap kĂĄn zijn. Ik dacht dat die sowieso uit de TK moest komen? Heel verbaasd.

4 likes

k ben elke x die stomme lelijke kutsjaals van kerrolain ook zo zat

25 likes

Nou dit ja, vvd heeft alles al kapot gemaakt afgelopen jaren met alle marktwerking. Woningmarkt en de (geestelijke gezondheids)zorg oa. Hoeveel puin zou daar al niet te ruimen zijn? Dat is al onherstelbaar eigenlijk. Ik kan me bijna niet voorstellen dat het nĂłg erger kan qua die onderwerpen maar ja vast wel. Ugh
Tof land

1 like

Sorry vast een domme vraag maar waarom wordt Wilders mogelijk geen premier?

1 like

Was de compromis die hij sloot. Geen van deze 4 lijsttrekkers zou de premier worden.

3 likes