Nieuws, actualiteit en politiek #5

Dit inderdaad. Laten we niet vergeten dat de tweede partij bij de verkiezingen een linkse partij was!

(toen ik wilde googlen op verkiezingen 2023 typte ik per ongeluk verziekingen 2023. Dat laatste is misschien wel passender)

9 likes

Die houden we erin.

11 likes

past wel bij onze eigen politieke partij: stem bij de verziekingen op depressief links

image

34 likes

Glpvda heeft bij de keuze voor Timmermans wel echt haar eigen ondergang binnengehaald.

21 likes

Toen ik gisteren marjolein moorman in een talkshow zag praten dacht ik ook weer wat een gemiste kans. Denk dat als de verkiezingen wat later waren dat ze wel voor haar waren gegaan.

18 likes

Zo doe even rustig joh. Ik sta aan dezelfde kant hè, had ook liever een andere verkiezingsuitslag gehad.

1 like

Dat “ik hoop dat ze op hun bek gaan” herken ik initieel als onderbuikgevoel hoor. Maar het is ook een enorme luxepositie want wij staan niet aan de kant waar de klappen gaan vallen, dit beleid gaat de toch al gemarginaliseerden (over het algemeen niet de meeste forummers) het hardste raken.

Kan er zelf een mini beetje geluk uit halen dat de mensen die ik ken die Wilders hebben gestemd zelf ook tot de onderkant van de samenleving behoren en het zelf ook gaan voelen ook al denken ze van niet, maar dat weegt niet op tegen de schade die het alle anderen in de positie, buiten het land/klimaat als geheel, gaat brengen.

18 likes

Met ‘op hun bek gaan’ bedoelde ik vooral dat ik hoop dat ze elkaar alsnog binnen aanzienlijke tijd de tent uit vechten en dat het allemaal klapt. Natuurlijk niet dat ze het land naar de ratten helpen. Alleen ben ik ergens ook bang dat er bij nieuwe verkiezingen nog meer mensen op die gruwel gaan stemmen.

1 like

Er was gister iets op het nieuws over de meest gemiddelde gemeente qua stemmen, Alphen a/d Rijn, en dat daar 25% PVV heeft gestemd.

Lijkt me zo bizar dat EEN KWART van de mensen die je dan tegenkomt gewoon op Wilders hebben gestemd :exploding_head::exploding_head::exploding_head::exploding_head:
1 op de 4 mensen die je tegenkomt is dan dus zo, zou dat echt niet aankunnen.

Hier is het iets minder dan 1 op de 10 mensen en dat voelt toch een stuk prettiger onbewust.

10 likes

Ik dacht even kijken bij mij in de buurt…20% PVV :clown_face:…wijk hier aangrenzend waar de PVV hun overwinningsfeestje had 28,4%!!!

1 like

Vraag me wel af hoeveel van die mensen achteraf spijt van hun stem hebben. Hoorde “vroeger” (tijdens het gedoogkabinet) altijd dat mensen spijt hadden, omdat Wilders dan toch tegenviel.
Maar ja, nu zit hij echt in de coalitie

1 like

Goddamn, zie nu dat het binnen de stad idd ook sterk verschilt. In mijn buurt 4%, maar in het kutste deel van de stad (is eigenlijk ook niet onderdeel van de stad) is het ook bijna 20% idd :nauseated_face:

Gelukkig hoeft niemand ooit daar te zijn.

2 likes

In de wijk waar ik woon 35%. Echt om te huilen, maar het verbaasd me niet. Er werd zelfs vuurwerk afgestoken in de straat achter ons na de uitslag. Toen heb ik al geroepen dat ik echt terug wil naar onze oude wijk en dat wil ik nog steeds, haha. Daar was PvdA/GL de grootste.

3 likes

Zag dat de pvdd het al Kabinet Karbonade 1 noemde, treffend. Behhh geen zin in het nieuws verder nu! Wat een slechte plannen vind ik dit allemaal.

2 likes

Ah ja, de wijk waar ik ben opgegroeid en als kind door volwassenen al racistische verwensingen naar mijn hoofd kreeg. :ok_hand:t5:

Nee doe aan de urban arrow!

2 likes

Oeps was even vergeten dat mensen hier niks kunnen hebben

3 likes

Hier overall in de gemeente dik 36% en bij mijn stembureau 38%. Maar dat wist ik al, imbecielen hier.

We zijn gewoon failliet: moreel, intellectueel, straks sowieso financieel. Ik zal er persoonlijk waarschijnlijk weinig van merken maar dit is echt een ramp voor het land. En zelfs al gaat het finaal mis: het gros van de lui die nu op deze idioten hebben gestemd gaan dat gewoon blijven doen hoor??? Want het gaat nooit kutGeert of kutCaroline hun fout zijn, dan ligt het altijd weer aan de anderen.

13 likes

Wow waarom kijk ik dit debat over Gaza eigenlijk pfff, Palestijnen zijn geen volk volgens De Roon :clown_face: :clown_face:

1 like

Welke groepen worden naar jou idee hard geraakt door dit akkoord?

Als ik de plannen lees dan zijn vooral het klimaat en migratie de grote verliezers. Mensen die hier een asielaanvraag hebben lopen worden hard geraakt vrees ik. En ambtenaren zijn vast ook niet blij dat zij er volgend jaar geen salaris bij krijgen. Maar daar buiten heb ik juist het idee dat de meeste mensen op de korte termijn voordeel zullen halen uit het akkoord. Maar misschien zie ik nu dingen of groepen over het hoofd hoor dus vandaar ook mijn vraag. Ik vrees er juist voor dat een grote middengroep op de korte termijn voordeel haalt uit deze plannen, waardoor er alleen maar meer draagvlak komt voor deze partijen.

Ik zie overigens nog wel een aantal maatregelen die enigszins gericht zijn op het klimaat, maar dan wel bijna allemaal op de burger ipv bedrijven en industrie. Bijv. hogere accijns op benzine, maar boeren gaan juist minder betalen hiervoor.

1 like