Nieuws, actualiteit en politiek #5

Over dit specifieke onderwerp heb ik laatst een goede wiki pagina gevonden inclusief bronvermelding!

Edit volgens mij deze

Ja dat snap ik ook hoor, alleen nu zadel je jezelf met werk op terwijl deze mensen toch niet ontvankelijk zijn voor feiten.

Ja, maar anders blijf ik na zo’n discussie beetje achter met het gevoel dat ik er meer tegenin had moeten brengen.

2 likes

Ja sorry de wereld staat in brand maar Edi kwam weer met een banger quote:

“Eerst kwam de Albanees, toen pas de aap. Later werd de aap een mens, toen werd de mens een Griek en daarna volgde alle andere mensen. Maar eerst was er dus de Albanees, de oudste homo sapiens.”

Ik zou willen dat Dick zulke dingen zei ipv marathons rennen of wat die verder ook doet.

9 likes

Je zou het ook kunnen omdraaien en net aan hen vragen van waar ze die info hebben? Je kunt zelfs interesse veinzen en echt zeggen van “oh interessant, ik dacht altijd dat het heel anders zat! Waar heb je die info vandaan? Dan kan ik het nog eens nalezen”. Dan houd de discussie op dat moment op over wat de feiten zijn (die je beide niet concreet paraat hebt), zij willen/kunnen toch niet overtuigd worden op dat moment. En als ze dan iets doorsturen kun je altijd achteraf nog even verder googlen, of aangeven dat een facebook comment bij wijze van geen serieuze bron is oid.
Maar dat werkt vooral als je steeds in dezelfde soort discussies beland met dezelfde mensen.

14 likes

Hier had ik nooit over nagedacht, perfecte reactie imo. Ik ga ‘m onthouden want dit zal in de aanloop naar de verkiezingen weer van pas komen 🫠.

https://www.nu.nl/binnenland/6370224/moeder-van-door-politie-doodgeschoten-verdachte-15-in-capelle-doet-aangifte.html

Sorry hoor maar misschien had die jongen gewoon naar de politie moeten luisteren? Aangifte doen is een beetje de omgekeerde wereld mi

5 likes

Ik vind het wel een logische reactie van een moeder die haar zoon heeft verloren. Maar ik schat in dat de advocaat haar heeft benaderd.

22 likes

tsja, je kan ook zeggen, misschien had de politie naar hun ambtsinstructie moeten luisteren. Dodelijk schot mag echt niet zomaar.
Ik was er niet bij dus durf echt niet te zeggen wat hier nou precies gebeurd is, maar dat je als ouder wil dat de onderste steen boven komt snap ik heel goed.

46 likes

Tuurlijk is het verdrietig en dit gun je niemand! Maar je wordt echt niet zomaar neergeschoten.

3 likes

Ze heeft gewoon het recht om dit te doen? En gelukkig ook maar dat dat zo is. De politie kan ook fouten maken he, los van of dat hier het geval is.

25 likes

Ik was er ook niet bij maar het feit is dat hij een overval heeft gepleegd (gewelddadig), wegvluchtte, niet luisterde en zn pistool niet wilde afgeven.
Niet dat hij daarom dood moet, maar ze schoten niet zomaar

4 likes

“niet zomaar” is niet per se genoeg reden om tot vuurwapengeweld over te gaan. De kaders daarvoor zijn, geheel terecht lijkt mij, behoorlijk streng. Kijk ik zeg niet dat het sowieso onrechtmatig was, maar als ik die moeder was zou ik dat ook tot op de bodem uitgezocht willen hebben. En daar hoort aangifte doen denk ik wel bij.

23 likes

Ik ben er wel van geschrokken dat er vier keer geschoten zou zijn. Je zou zeggen dat een keer schieten voldoende is.

Hoe dan ook heel triest en moedig een onderzoek naar de gang van zaken zeker aan. De Nederlandse politie staat er wel om bekend inmiddels onnodig slachtoffers te maken.

12 likes

Gevaarlijke uitspraak dit

23 likes

Er wordt per jaar 15 keer geschoten door de Nederlandse politie, dus onnodig slachtoffers maken lijkt me wel mee te vallen.

Maar goed blijkbaar heb ik een andere mening dan jullie haha

5 likes

Hoe concludeer je dat nou weer uit dat getal

8 likes

Was op het journaal m!

2 likes

Het was een jongen van 15 die een fatbike probeerde te jatten toch…

6 likes

Dat er maar 15x per jaar wordt geschoten wil niet zeggen dat de politie nooit fouten maakt.

Ik weet verder ook niet hoe en wat er precies gebeurt is. Maar ik kan me wel voorstellen dat je als moeder van je kind de onderste steen boven wil halen. Bovendien opperde de advocaat ook dat het kind in zijn rug zou zijn geschoten, wat het OM vandaag heeft weerlegd.

6 likes