Nieuws, actualiteit en politiek #5

tsja, je kan ook zeggen, misschien had de politie naar hun ambtsinstructie moeten luisteren. Dodelijk schot mag echt niet zomaar.
Ik was er niet bij dus durf echt niet te zeggen wat hier nou precies gebeurd is, maar dat je als ouder wil dat de onderste steen boven komt snap ik heel goed.

46 likes

Tuurlijk is het verdrietig en dit gun je niemand! Maar je wordt echt niet zomaar neergeschoten.

3 likes

Ze heeft gewoon het recht om dit te doen? En gelukkig ook maar dat dat zo is. De politie kan ook fouten maken he, los van of dat hier het geval is.

25 likes

Ik was er ook niet bij maar het feit is dat hij een overval heeft gepleegd (gewelddadig), wegvluchtte, niet luisterde en zn pistool niet wilde afgeven.
Niet dat hij daarom dood moet, maar ze schoten niet zomaar

4 likes

“niet zomaar” is niet per se genoeg reden om tot vuurwapengeweld over te gaan. De kaders daarvoor zijn, geheel terecht lijkt mij, behoorlijk streng. Kijk ik zeg niet dat het sowieso onrechtmatig was, maar als ik die moeder was zou ik dat ook tot op de bodem uitgezocht willen hebben. En daar hoort aangifte doen denk ik wel bij.

23 likes

Ik ben er wel van geschrokken dat er vier keer geschoten zou zijn. Je zou zeggen dat een keer schieten voldoende is.

Hoe dan ook heel triest en moedig een onderzoek naar de gang van zaken zeker aan. De Nederlandse politie staat er wel om bekend inmiddels onnodig slachtoffers te maken.

12 likes

Gevaarlijke uitspraak dit

23 likes

Er wordt per jaar 15 keer geschoten door de Nederlandse politie, dus onnodig slachtoffers maken lijkt me wel mee te vallen.

Maar goed blijkbaar heb ik een andere mening dan jullie haha

5 likes

Hoe concludeer je dat nou weer uit dat getal

8 likes

Was op het journaal m!

2 likes

Het was een jongen van 15 die een fatbike probeerde te jatten toch…

6 likes

Dat er maar 15x per jaar wordt geschoten wil niet zeggen dat de politie nooit fouten maakt.

Ik weet verder ook niet hoe en wat er precies gebeurt is. Maar ik kan me wel voorstellen dat je als moeder van je kind de onderste steen boven wil halen. Bovendien opperde de advocaat ook dat het kind in zijn rug zou zijn geschoten, wat het OM vandaag heeft weerlegd.

6 likes

Ja dat zal best, maar hoe concludeer je uit “de politie schiet 15 keer” nou “onnodig slachtoffers maken lijkt me wel mee te vallen”. Als dat 15 keer buiten de geweldsinstructie om is vind ik dat echt wel heel veel namelijk.

3 likes

Ik vind dit op een afstand al stinken, maar als het mijn zoon was zou ik alles op alles zetten om dit tot op de bodem uit te laten zoeken. Ja misschien is hij een etterbak maar hij is dood en hij was 15. Vind dat een heel vreemd resultaat van deze situatie. Ik vind het ook als er al geschoten moet worden echt ernstig dat een agent dan niet op een knie oid weet te mikken.

67 likes

Nou precies dit amen

2 likes

Ja ik meen me dus te herinneren dat dit eigenlijk wel moet, van de zaak van Rishi die in 2012 door agenten op Den Haag Holland Spoor is doodgeschoten. Ook dat een agent alleen mag schieten als hij dat goed kan doen, dus zelf stil moet staan en moet zorgen dat hij goed kan richten, en anders niet mag schieten (en er zijn ook nog regels over afstand dacht ik). Dacht dat hier ooit een Argos aflevering over was maar die kan ik zo even niet vinden

5 likes

Factcheck says no

5 likes

Moet je misschien ook de toelichting even meekopieren waarin staat dat dat 202 keer gericht op een dier was. Dan houd je 12x gericht op een mens over.

53 likes

Hahaha omg ik moet ruiterlijk toegeven dat ik veel te vroeg ben gestopt met lezen, tot zover mijn factcheck excuus

8 likes

Ik vind, niet alleen hier, de reacties op zijn dood echt fucking eng. Er is een kind dood en op je 15e ben je nou eenmaal nog een kutmongool, geen volwassene die doelbewust risico’s afweegt.

Los van wat er gebeurt is en of de politie wel/niet mocht schieten, lijken heel veel mensen de dood een passende straf te vinden voor het stelen van een fatbike.

66 likes