Zijn @issa en @Zemraluani
Ik hoop wel dat ze daar niet wonen, want iedere gek kan achterhalen waar dit is.
dit vind ik echt respectloos en eigenlijk niet kunnen
straks denken mensen dat het echt zo is en moeten ze daarna dealen met het nieuws dat hij nog leeft
You had me in the first half ngl
Fuck zeg, een journaal item over Israƫlische gijzelaars die thuiskomen en (terecht) meteen naar allemaal medische en psychologische hulp worden gebracht. En daarna een Palestijnse man die na EEN EN TWINTIG jaar vrij komt uit een Israƫlische gevangenis en allemaal andere gevangenen die teruggaan naar Gaza naar: puin en geen hulp want iedereen en alles dood en kapot.
Dit ja. Ik zag de beelden van de bussen die door een totaal platgebombardeerd landschap reden en toen dacht ik ook aan de puinhoop waar de palestijnse gevangen in terecht komen. En of ze uberhaupt nog familie hebben.
Ik las deze quote op de NOS en dat kwam zo binnen ook: āNu ben ik na twintig maanden terug in Gaza en alles is weg. Dit is Gaza niet. Waar is de wereld?ā
Is je toch gewoon niet voor te stellen hoe dat moet zijn⦠Vreselijk
Ik heb jouw bericht verkeerd gelezen en daardoor te lang gezocht naar de naakte vrouw op de schilderingā¦
Ik las net bij AlJazeera (insta) dat de Palestijnse hostages (in de comments eronder las ik: noem ze beter geen (ex-)gevangenen meer) niet eens terug mogen naar hun eigen land, maar uitgezet worden?? Ik moet nog even verder lezen dan de Insta story alleen maar wow dat lijkt me ook echt verschrikkelijk.
Ze zijn over en weer gegijzeld. Het gaat ook om āadministratief gevangenenā dus het is precies hetzelfde als je het mij vraagt. De IsraĆ«lische mensen zijn net zo goed gevangen genomen en de Palestijnse mensen net zo goed gijzelaars (met als enige verschil dat zij in een gevangenis zijn gezet).
Ik kan het niet helemaal uitleggen maar ik heb zoān slecht voorgevoel over de situatie daar. Er wordt op social media nu helemaal gejubeld dat Gaza weer opgebouwd kan worden, maar het blijft toch nog steeds gewoon een openluchtgevangenis? En er is nu ook niks meer over daar wat Netanyahu nog tegenhoudt. Er zijn geen hostages meer die hij terug wil hebben en de druk die hij wellicht voelde van zijn bevolking is nu ook weg want ze zijn terug.
Ja en er is zó veel verwoest, veel van de bevolking woont in tentjes, ze zijn echt niet opeens out of the woods nu.
Ik heb hetzelfde slechte voorgevoel. Volgens mij gaan Israel en de VS nadat de gijzelaars terug zijn dubbel zo hard inzetten op de totale annexatie en uitmoording van Gaza (ik ben de beachtown-AI-video van Trump nog nĆĆ©t vergeten). I really hope Iām wrong.
Het zal me ook niet verbazen als het nu feitelijk wordt ingenomen door het vestigen van Amerikaanse bedrijven bij wijze van āwederopbouwā en de Palestijnen zo alsnog langzamerhand buiten spel worden gezet
Ja exact dit inderdaad. Het ene moment moet heel Gaza plat omdat er strandhuisjes moeten komen, en nu is ie er ineens openbaar okƩ mee dat Hamas daar gewapend de orde bewaard. Sorry maar ik geloof er echt geen reet van dat hier geen ander plan achter zit.
Een deel van Gaza is ook ingenomen hĆØ, die hele strook is verdeeld en er is āgele lijnā waar ze niet voorbij mogen.
Dus hoppa weer een stuk erbij voor dat nepland.
Wat een kanjers zijn het ook.
noem je mij nou een amsterdammer??!
Ja we werden beiden beledigd ![]()
@Zemraluani heb je gezien dat Bontenbal op Reddit op r/thenetherlands in gesprek is gegaan met āde Nederlanderā?
Ik ben geen Nederlander
Ah dacht dat jij wel 24/7 op Reddit te vinden was ![]()