Nieuws, actualiteit en politiek #5

Dat is gewoon dat ‘grappig’ Rotterdamse waar hij bekend om staat toch? Ik vind deze man verder heel erg ongrappig en dom/onwetend dat hij moeilijk doet over een hulphond, maar ook overdreven dat dit door social media zo groot gemaakt wordt en ik inmiddels al drie verschillende verhalen heb gelezen over wat er gebeurd zou zijn.

En ergens kun je dan denken: prima als mensen het dan inzetten om een discussie aan te wakkeren over toegankelijkheid voor mensen met een beperking, maar het is nu vooral niveau juicekanaal met omg deze bn’er doet iets wat niet oké is!!

9 likes

Ik zie nu op dit filmpje, je hoort nog net “is toch mijn gre(ns)”

2 likes

Kngf heeft ook al gereageerd op de situatie

https://www.nu.nl/cultuur-overig/6373688/kngf-na-ophef-om-hulphond-bij-show-patrick-laureij-baasjes-weten-dit-beter.html

Volgens het KNGF gebeurt het vaker dat hulphonden ergens niet binnen mogen, hoewel dat tegen de wet is.

Als die vrouw er zin in heeft, kan ze aangifte hiervan doen. Het is strafbaar en je hebt fysiek bewijs

4 likes

Ik lees in de reacties onder zijn post vooral enorme verontwaardiging omdat hij tegen die mevrouw heeft geroepen “waarvoor heb je die hond nodig dan? Om je kutje/reet te laten likken?” en dat is wel echt heel walgelijk en enorm misplaatst.

7 likes

En ook nog eens discriminatie. Wil die gast zo graag naar de rechtbank? :woman_facepalming:t2:

Die wordt voorlopig niet geboekt.

Ik heb medelijden met die vrouw. Verheug je op een leuke avond en dan krijg je met deze shit te maken

6 likes

Maar echt, je verwacht wel dat je een beetje de lul kan zijn bij zo’n show maar niet op deze manier. Echt hoe de fuck kun je zo zijn zeg.

6 likes

Denk dat je je daar nog wel in kan vergissen. Hij heeft het gewoon bijgelegd met die vrouw, aangegeven dat hij blij was dat ze niet weg is gegaan, en heeft na afloop van de show een staande ovatie gekregen.

En eigenlijk alleen maar “goed” dat dit gebeurt. Want heel veel plekken zijn niet toegankelijk voor mensen met een beperking en mensen met hulphonden worden inderdaad regelmatig geweerd. Dat is echt niet oke. In elk geval is daar nu weer aandacht voor. Een les voor deze man zelf en voor veel anderen in Nederland. Schijnbaar heeft de show maar 20 min stilgelegen, is daarna bevestigd dat de hond geen last zou hebben van de harde muziek (wat de aanleiding was voor hem om te zeggen dat hij wilde dat de vrouw vertrok), heeft de vrouw zelf ook nog het publiek toe mogen spreken en is de show daarna gewoon doorgegaan.

Dus nee denk niet dat hij veel last gaat hebben hiervan. Met een beetje geluk mogen hij en mevrouw nog even aanschuiven bij een talkshow en voor je het weet is hij de held, en krijgt mevrouw vrijkaarten voor zijn volgende show.

1 like

Ja er staan inderdaad een aantal reacties onder van mensen die erbij waren en hun ervaringen delen, dat geeft echt een ander beeld

1 like

Pfffrt hulphonden worden daarvoor getraind

1 like

Wat :neutral_face:

1 like

Wat heeft die gast ook een cringe post geschreven :face_with_spiral_eyes: De comments zijn niet mals eronder.

Deze viel wel op tussen de rest :smiling_face_with_tear:

Lijkt wel spannend te worden; cda nu op 20, d66 op 24, gl/pvda 23, pvv 26

7 likes

Ja erg benieuwd wat de laatste dagen allemaal nog kan gebeuren, maar ligt toch ook wel dichtbij elkaar. Ik hou nog een beetje hoop!

2 likes

Dit geeft me toch wel weer hoop dat GL/PvdA echt goed groot wordt en maakt dat ik toch weer strategisch wil stemmen. Ik blijf maar zweven, grrr

9 likes

Ik zag net een goede reel over dat strategisch stemmen geen zin heeft omdat links waarschijnlijk toch niet groot genoeg wordt, en je beter kunt stemmen op een partij die zoveel mogelijk aansluit op je idealen zodat die toch vertegenwoordigd worden in de kamer. Ik heb vorige keer ook “strategisch” op glpvda gestemd zonder resultaat maar stem nu weer pvdd, als zij 1 zetel extra krijgen ben ik al blij

17 likes

Een links kabinet gaat er inderdaad toch niet komen, daarvoor wordt teveel op rechts gestemd. Maar invloed van GL/PvdA in een kabinet kan wel hopelijk wat verschil maken, dan als het een centrum rechts kabinet wordt. En nu niemand met PVV verder wil, is die kans groter.

Maar uiteindelijk lekker stemmen waar je je het prettigst bij voelt.

19 likes

Ik heb persoonlijk liever nog wat meer uitgesproken linkse stemmen in de kamer :pray:

13 likes

Ja snap ik!

1 like

Ja die had ik ook net gezien! En ik denk nu ook weer aan mijn strategische PvdA-stem in 2012, brrr

2 likes

We live and we learn 🫶

1 like