Nieuws, actualiteit en politiek #5

Bosma die zegt ‘‘je mag de PVV niet voor extreem rechts uitmaken’’ :clown_face: :clown_face: :clown_face:

1 like

Valt dit sowieso al te zeggen? Het enige dat ik tot nu toe heb kunnen vinden leest als een pamflet van ideologische stromingen die zichzelf tegenspreken waaruit nog veel concrete maatregelen gevormd moeten worden. Het wordt teveel als een goednieuwsshow gepresenteerd.

3 likes

Volgens mij zijn er voor (oud-)studenten ook wat tegenvallers. Langstudeerboete komt terug, EUR 3000 bovenop collegegeld als je een jaar langer doet over je studie. Bevriezen rentes studieschuld gaat niet door (komt een tegemoetkoming van EUR 1000 voor in de plaats, pas in 2027 geloof ik).

2 likes

Ik ben eigenlijk al anderhalve dag in een soort staat van paniek en kan niet stoppen met doomscrollen (en huilen). Als de plannen doorgaan zoals ze er nu staan heeft dat voor mij als jong mens en student best hele grote gevolgen, maar ik ben natuurlijk niet eens onderdeel van de groep die echt zwaar getroffen gaat worden. Het klikt nu ineens waarom ik sinds gister zo’n zwaar en paniekerig gevoel heb wat me volledig overspoelt.

En dan heb ik het niet alleen over deze situatie, maar ook over Gaza en dat daar ook helemaal niet in wordt ingegrepen, iets wat onder deze coalitie echt niet anders gaat worden.

4 likes

Mensen die niet kunnen werken. Het verschil tussen werkende en niet werkende mensen zal nog groter nog worden. Er komt lastenverlichting voor werkende mensen terwijl uitkeringen niet worden verhoogd.
En ook mensen met een minimumloon worden geraakt omdat dit niet verhoogd zal worden. Daar staat tegenover dat de huurtoeslag hoger wordt en het eigen risico lager maar dat zijn lapmiddelen die de groeiende inkomensongelijkheid niet zullen oplossen.
Dit coalitieakkoord richt zich vooral op werkende mensen, middeninkomens en ondernemers, die zullen hier profijt van hebben. Maar je kan nagaan dat als middeninkomens last van inflatie hebben de laagste inkomens helemaal in de problemen zitten. De mensen die het meest afhankelijk zijn van de overheid worden het minst geholpen.

12 likes

Ik vraag me wel af of er lastenverlichting komt voor middeninkomens hoor. Dat coalitieakkoord is uiteindelijk niet zo boeiend, interessanter is de budgettaire lijn (die nog niet is doorgerekend). Als je daarnaar kijkt zie je hoe ze dit gaan betalen. Je kunt vanalles beloven, maar als je het geld niet bij de vermogenden ophaalt en zelf niet meer uit wilt geven is het puur heen en weer schuiven. Er komt lastenverlichting, maar het minimumloon zakt weer, de kinderopvangtoeslag wordt niet geïndexeerd, de zorgpremie stijgt door en de ww wordt ingekort. Broekzak, vestzak.

10 likes

Zo, ook weer ‘opgelost’. Ronald for president. Mea culpa Plasterk aan Omtzigt via ingezonden briefje: 'Sorry Pieter!'

1 like

Gênant :sweat_smile:

11 likes

Ik snap het ook echt niet. Ik zou hier helemaal niet blij van worden als excuses. Of zouden Plasterk en Omtzigt dit hebben voorgesproken? Vind het best een gok om het zo aan te pakken.

Oh man hij wordt gewoon onze Boris Johnson.

4 likes

Begint steeds meer op een sketch te lijken. Misschien moet ik toch maar nét over de grens gaan wonen 🥹🥹

Alles hieraan leest als De Speld

3 likes

Ja, ik lees veel gratis bier tot nu toe en ook veel dingen die pas in 2027 gerealiseerd worden.
Dan hebben ze van alles beloofd en allerlei populistische plannen gepresenteerd, verklooien ze nog even economisch de boel in een paar maanden tijd en krijgen we over een half jaar verkiezingen. Vervolgens stemt men wel weer PVV want Geert had zoveel goede plannen en de andere partijen krijgen de schuld dat dat niet kon worden waargemaakt :slightly_frowning_face:

12 likes

Laten we hopen dat hij meer lijkt op Liz Truss

6 likes

Hebben jullie dat nieuws gezien over de rijkste vrouw van Australie die wil dat haar portret uit een museum verwijderd wordt? Ik kende heel die vrouw niet maar door deze controverse zie ik de hele tijd dat portret overal oppoppen, ik ga helemaal stuk steeds

13 likes

Barbra Streisand effect :grimacing:

5 likes

Ik lees nu al veel over bedrijven die zonnepanelen en warmtepompen installeren die geraakt gaan worden. Veel geïnvesteerd in opleidingen en personeel. Nu zal de aanvraag veel minder worden en zitten ze met de kosten die misschien niet terugbetaald zullen worden

2 likes

Het is idd de bedrijven die installeren die dure opleidingen hebben moeten volgen, maar voor warmtepompen kan je dan bijvoorbeeld nog aircos doen. Maar het zijn dus ook de productie bedrijven die net alles hebben opgeschaald enzo. Echt lekker wankel beleid zo.

3 likes

Ik vrees nu toch wel dat t Plasterk wordt, met dat achterlijke briefje en nu dit, dat lijkt wel erg op een charmeoffensief. Wel erg toevallig dat dat gebeurt terwijl zijn naam rondzingt.

https://nos.nl/collectie/13962/artikel/2520826-nsc-leider-omtzigt-en-plasterk-vandaag-in-gesprek-over-onderlinge-verhouding

Lijkt me toch ook juist dat Omtzigt iemand zou zijn die zou vallen over dat hele onderzoek naar die miljoenen en die patenten.

Edit: had artikel maar hal gelezen en zijn partij valt er dus wel over. Gelukkig. Maar dan nog walg ik van die Plasterk.

4 likes

de beste man heeft al zijn idealen al opgegeven

23 likes