Nieuws, actualiteit en politiek #5

Ja, das ook wel weer waar. Ben absoluut geen fan van hem en vind dat hij veel te groot gemaakt is. Maar vind hem juist vervelend omdat hij zo’n eigenwijze principiële pennenlikker is. Maar door deze formatie tot een succes te maken heeft hij inderdaad al laten zien dat hij dat op de verkeerde momenten heel hard kan laten vallen.

3 likes

Het verbaast mij dat Plasterk nog niet geroyeerd is door de PvdA.

5 likes

Ik vind het zo fascinerend dat iedereen die op de PVV heeft gestemd nog steeds zo door een roze bril kijkt na het regeerakkoord. Ik denk dat het meerendeel van de stemmers er helemaal niet op vooruit gaat ook financieel. En toch draait elk gesprek erover uit op “Linkse mensen kunnen niet tegen hun verlies, je zal zien dat Geert Nederland weer van de Nederlanders gaat maken”. En ik heb nog niemand ook maar een fucking concreet voorbeeld zien noemen over waarom zij er nu zo waanzinnig op vooruit gaan.

Edit: nog vergeten toe te voegen maar waarom denken rechtse stemmers toch ook altijd dat links alles van ze af komt pakken?

20 likes

Dit is precies wat er gebeurt en waarom ze ook niet gaan zeggen straks dat Geert het verpest heeft. Het draait allemaal om symboolpolitiek.

Ben zo benieuwd hoe het werkelijk uitpakt zoals de gratis kinderopvang en halvering eigen risico.

3 likes

Ik vind dit ook zo grappig, dat portret heeft ook iets weg van die gerestaureerde jezus in een kerk in Spanje van een paar jaar terug. Hou echt van deze kunststijl

4 likes

In de gemeente Westerwolde (waar Ter Apel onder valt) heeft echt een derde op de PVV gestemd en ik zou echt naar beelden willen kijken van een reporter die daar aan mensen gaat vertellen wat het voor hun betekent nu de spreidingswet wordt afgeschaft. :popcorn:

30 likes

Volgens mij gaan “Henk en Ingrid” helemaal niet zoveel er op vooruit nu :sweat_smile:

2 likes

Ik vond dit een goed essay van Sheila Sitalsing over het ‘programakkoord’. https://www.volkskrant.nl/a-b273ca4d

Critici van het ‘programakkoord’ van BBB, NSC, PVV en WD formuleren hun bezwaren alsof ze een inhoudelijk debat voeren met mensen met een gedeelde werkelijkheid. Onterecht, schrijft Sheila Sitalsing. Want in Wilders’ wereld heerst de illusiepolitiek, vol bewust onuitvoerbare nepmaatregelen.

13 likes

Ik kan hem niet lezen maar vind haar echt een goede journalist

4 likes

Nou dit inderdaad. Ik vond vooral die actie jegens Laurens Dassen zo bizar. Dit is allang geen neutraal terrein meer waar hij zich bevindt.

2 likes

Zouden we dan toch Johan Remkes als nieuwe mp krijgen? Wat een circus nu al. Maar het actieve torpederen nu door de VVD doet vermoeden dat zij misschien toch al een alternatieve kandidaat voor ogen hebben.

5 likes

Als Remkes echt hoog op het kandidatenlijstje staat is hij ook echt dom dat hij in zo’n interview helemaal los gaat over de “volstrekt idiote actie” van Plasterk (die excuusbrief in de Telegraaf). Waarom ga je daar dan in de media over lopen roeptoeteren

1 like

Dat is dan toch juist logisch? De andere kandidaat zwart maken en jezelf naar voren schuiven

2 likes

Ja daarom vind ik het juist dom, het is wat mij betreft een vergelijkbare actie als die excuusbrief

3 likes

Maar Johan Remkes 72 jaar. Heb je op die leeftijd nog zin om deze partijen bij elkaar proberen te houden?

3 likes

Ik denk dat Remkes hier zijn vingers niet aan gaat branden. Evenals veel andere VVD coryfeeën. Als t kabinet klapt straalt het nog veel meer op de VVD af en kan Wilders weer de slachtofferkaart trekken en vingerwijzen. Daarom denk ik niet dat de MP bij de VVD vandaan komt. Die willen dit kabinet mogelijk maken, hopen op een gedoe rond Wilders zodat ze de stekker eruit kunnen halen als de peilingen weer enigszins redelijk zijn.

Stel dat de VVD toch anders denkt en met trots een premier wil leveren zou ik Edith Schippers ook niet uitsluiten. Maar wederom, die gaat dat echt niet doen als ze ook maar een beetje hersens heeft. Zelfs Henk Kamp is kritisch op dit akkoord, dat zegt genoeg denk ik.

8 likes

Als ik iets heb geleerd van Amerikaanse politiek is dat macht leven geeft.

Laten we hopen dat het niet geldt voor Nederlandse politiek. Met het eindeloze gepolder hier zou je eerder levensmoe worden

4 likes

@Zemraluani vind dit wel nieuws voor jou

5 likes

Hahaha ja ik ben hier al dagen in verdiept :weary:

3 likes