Nieuws, actualiteit en politiek #5

Ik verklaar mezelf soeverein als dit doorgaat

Kan ik lekker bij mijn schoonmoeder op de camping gaan zitten, doen we een moestuin

17 likes

Ja misschien zijn de vanlife mensen toch nog niet zo gek als ik dacht

2 likes

Het is toch in eerste instantie ook absurd dat zoiets door een privƩ bedrijf gedaan wordt?? Als ik goed lees wat het inhoudt, ken dit niet.

7 likes

Snap ik ook niks van

30 likes

Digid is volgens mij wel van de overheid, het wordt beheerd door Logius wat een dienst is van de overheid. Maar onderliggende IT-infrastructuren/servers niet, daar gaat het over. Correct me if I’m wrong… Lekker goed over nagedacht ook :weary:

14 likes

Ik vind dit echt een stom bericht omdat ja prima dat er lantaarnpalen komen op plekken waar het 's nachts donker is, maar dit is toch helemaal niet echt het probleem?

Als dit is wat gemeentes als conclusie hebben getrokken nav de moord op Lisa en het hele ā€œwe eisen de nacht opā€ verhaal dan is dat toch bedroevend. Ja oh en een extra meldpunt!

24 likes

ja er gaat vooral veel verkeerd in de causaliteit die de media schetst in deze discussie.

volgens mij denkt geen enkele gemeente dat ze het onderliggende probleem (evil mannen) hiermee aanpakken, maar is het wel een legitieme reactie op wat veel vrouwen na deze zaak deelden over dat ze zich ook vaak onveilig voelen in de openbare ruimte.

zijn m.i. twee bijna losstaande problemen; die nu veel als ƩƩn worden gevat

6 likes

Ik kreeg ook een reclame van de overheid waarin een vrouw d’r vriendin appte van app me als je thuis bent, toen fietste die vrouw weg en langs een tunnel waar 2 mannen stonden en sloeg ze af de wijk in, daarna appte ze dat ze veilig thuis was. En toen kwam er in beeld iets van ā€œLiza woont op 5 minuten fietsen maar ze kiest de veilige optieā€.
Ik dacht echt serieus is dit de strekking die we eruit gehaald hebben??

13 likes

Wow wat? Welke reclame is dat?

1 like

De campagne van dit artikel, maar het filmpje staat er niet bij.

4 likes

Omg dus het is je eigen schuld als je niet ā€˜de veilige optie’ kiest? Slaat compleet de plank mis idd. En daarbij, wie zegt dat er op de andere route niet ook mannen staan met slechte bedoelingen

16 likes

Het gaat toch ook om de naam? Tenminste dat is het eerste wat bij mij opkomt :smiling_face_with_tear:

3 likes

Oh mijn god! Alsof alleen tunnels onveilig zijn.

Er is afgelopen jaar iemand op klaarlichte dag verkracht in het centrum van Amsterdam! Koos zij ook voor de veilige weg?

Edit: geen vraag naar jou trouwens, maar naar de makers

4 likes

De details van de twee incidenten die naar buiten komen in de zitting zijn zo gruwelijk en verdrietig. Ik kan mij gewoon niet inbeelden hoe Lisa en het andere slachtoffer zich hebben gevoeld. Het breekt mijn hart.

1 like

Waar volg je dit?

1 like

Inmiddels is de zitting afgelopen, maar ik heb het gevolgd via Saskia Belleman op twitter en de liveblog van het Parool. Beide zo goed als zelfde berichtgeving uiteraard

3 likes

Ik wilde dit bericht ook delen, maar was bang dat het een impopulaire mening zou zijn. Waarom moeten bosjes weg? Ze gewoon bijhouden is genoeg, zodat we iets meer overzicht hebben. Al zal een gek zich daar niet door laten tegenhouden.
Dit is gewoon makkelijk voor de gemeenten.

1 like

Ik had gister nog last van straatintimidatie (zie mijn andere post), ennn… verrassing: geen tunnel of bosje te bekennen.

Ben echt nog steeds woest, wil er bijna een linkedinpost aan wijden en allerlei gemeentes taggen. Maar weet niet of dat wel echt iets gaat doen.

Bedroevend zeg dat alle acties tot dit bedroevende resultaat heeft geleid.

17 likes

Ja ik las daarna ook nog deze, blijkbaar nav nieuwsuur

Waar het ook echt enkel en alleen gaat over die route en straten?

Dit ook:

"Als we mensen kunnen stimuleren om allemaal dezelfde route te nemen, maken we het met elkaar veiliger", zegt burgemeester Susanne de Roy van Zuidewijn in Nieuwsuur . Aan de vooravond van de rechtszaak tegen de verdachte van de moord op Lisa spreekt ze voor het eerst uitgebreid over de gebeurtenis in haar gemeente.

Ik snap dan echt niet wat er in je hoofd omgaat als dit is wat je denkt dat gaat werken

14 likes

Wat er had moeten staan:

Route richting het dichtstbijzijnde afvalverwerkingsbedrijf, kunnen ze zichzelf bij het vuilnis zetten :woman_shrugging:

7 likes