De telegraaf? Ja indd
Deze reconstructie he, wat in de circus Rens. Ook gewoon dat niemand er wat aan heeft? Zelfs de boeren niet.
Ik werk in dit veld en dat deze vrouw zolang minister heeft mogen zijn is echt schandalig. Het enige wat ze al die tijd heeft gedaan is verdraaien en vertragen.
die karaoke passage leest als een koortsdroom
Kan het nu niet meer quoten maar die uitspraak van die PVVer die de natuur er nog mooi groen uit vond zien als hij er langs reed. Wauw
Ik twijfel of dit in zw/k moet of hier, maar toch hier geplaatst omdat het uit een groter probleem voortkomt.
Staatssecretaris gaat in tegen advies Gezondheidsraad: géén vitamine K-prik voor pasgeboren baby’s
https://www.volkskrant.nl/wetenschap/staatssecretaris-gaat-in-tegen-advies-gezondheidsraad-geen-vitamine-k-prik-voor-pasgeboren-baby-s~ba45260a/
Vind dit echt zo triest. Door de angst voor vaccinatieweerstand krijgen ouders dus niet de keuze om hun pasgeboren baby wel deze injectie te geven.
Mijn baby heeft deze prik gehad, maar ik heb er echt best wel een beetje om moeten zeuren en kreeg ook wisselende reacties van artsen, kreeg soms echt het idee alsof ik zo’n ouder was die het vaccinatieprogramma wil skippen of geen zonnebrand wil smeren
Bontenbal: ‘Coalitie met JA21 realistischer dan met GL-PvdA’
Dit is toch juist wat je niet moet doen bij drammende kinderen? Ze uiteindelijk hun zin geven. En ja dan heb ik het over dat de VVD gewoon hun zin krijgt nu.
gvd nou dat is dan ook duidelijk waar dat heen gaat ![]()
Wat een honden
Liever samenwerken met de nazis in pak dan een super gematigde linkse partij. Guttegut wat zijn het toch een keurige kerels. Ik kan die VVD Eva Braun ook echt niet meer luchten of zien.
Afschuwelijk. De Goede Zaak is een petitie gestsrt (geen extrem rechts aan de formatietafel). De link mag ik niet plaatsen denk ik?
Alsof dit niet gewoon was wat ze wilden. Drammen is gewoon deel van de strategie. Kon je een tijdje doen alsof het niet de vvd/ja21 zou worden en het dan uiteindelijk op bestuurbaarheid, nood aan een kabinet etc gooien.
Djanifa merkte al heel terecht op dat het prima bij verloskundigen neergelegd kan worden, zij zijn toch al aan huis. Overigens N=1 maar het is bij mijn consultatiebureau altijd zo rustig, nooit uitloop met afspraken, altijd ruim de tijd overal voor etc dat ik me niet kan voorstellen dat ze die extra prik er niet bij zouden kunnen hebben. Maar misschien is het bij andere bureaus wel echt druk?
Volgens mij zijn het juist de verloskundigen die dus niet willen, vanwege vrees voor anti-vaxx echt bizar. Laat de keuze dan gewoon (met goede voorlichting) bij ouders.
Ik begrijp uit het artikel dat zij als afgevaardigden van de beroepsgroep ‘aan tafel’ zitten en het geen goed plan vinden. Maar als zij het vanuit de minister opgelegd krijgen moeten ze het toch gewoon uitvoeren? Ongeacht wat zij vinden, want dat zal ook niet voor álle verloskundigen gelden
Ja, maar ministers drukken zelden iets door als de vertegenwoordiging van de beroepsgroep tegen is. Ligt anders als besluiten ideologisch geladen zijn, maar hier is politiek bijna niks bij te winnen/verliezen. Hun (knov) motivatie is trouwens openbaar en ook best volgbaar. Ben het er niet mee eens, maar het tegen zijn komt niet uit de lucht vallen.
Enige wat ik echt kwalijk vind is dat ze verloskundigen eigenlijk verbieden toch te prikken.
In mijn regio is een tekort aan jeugdartsen, zal vast op meer plekken zo zijn. En dat het niet druk is kan ook komen door een goede planning, daar kun je denk ik niet per se wat aan aflezen.
Dat ging toch om de hoge dosering druppels? Daar wil het consultatiebureau niet aan meewerken omdat het dus 3x toegediend moet worden door een zorgprofessional
Ik zal het eens goed lezen, op zich snap ik ook wel waar zij vandaan komen hoor, maar als ik minister was zou ik dan alsnog het advies van de gezondheidsraad opvolgen. Je kan dan tegelijkertijd werken aan het wegnemen van de bezwaren van de verloskundigen zodat zij het kunnen gaan uitvoeren. Sowieso wordt het misschien wel eens tijd voor een goede pro-vaccinatie campagne ![]()