Nieuws, actualiteit en politiek #5

Eens met het feit dat hij wel vond dat het gepubliceerd kon worden, omdat hij ervan uitgaat in het artikel dat de feiten juist zijn. Dat wordt door de Volkskrant nu onderuit gehaald. En dat rectificeren zij.

Maar, ik persoonlijk, vind zijn artikel wel vernietigend intern, omdat hij aantoont dat er iedere dag fouten zijn gemaakt, dat de leiding onvoldoende erop zat, er te weinig tegenspraak was. Hij noemt de publicaties gehaast en onzorgvuldig en wijst erop dat cruciale formuleringen niet kloppen. Dat is wel hele harde kritiek.
Ik heb Haagse Zaken niet geluisterd, ga ik snel doen.

1 like

Ik ben nu het artikel van de Volkskrant aan het lezen. Ik wist niet dat over het paard getilde witte mannen, nog dramatischer kunnen zijn dan de gemiddelde puber.

1 like

Mijn ervaring met de politie voor huiselijk geweld is ook niet altijd positief (mild uitgedrukt). Ik merkte ook een wereld van verschil toen als ik belde er alleen agenten kwamen waarvan het hun specialiteit was omdat de contactpersoon had geregeld dat er een aantekening kwam bij mijn naam maar zelfs toen ging het niet altijd goed. Met de specifieke contactpersoon had ik wel altijd goed contact en daar kreeg ik ook altijd veel begrip ook als ik niet perfect alles deed volgens het boekje. Ik denk dat er niet altijd even veel kennis is bij de politie over de complexiteit van het probleem en soms is er door hun handelen een enorme vertrouwensbreuk onstaan. Afspraken die ik dan had gemaakt die niet nagekomen werden en zo of mij niet serieus nemen als ik aangaf dat een situatie onveilig was (zelfs als ik aangaf dat het het advies was van Veilig Thuis) dus echt meerdere keren moeten bellen voordat ze überhaupt in actie kwamen. Uiteindelijk ben ik goed terecht gekomen door mijn sociale netwerk en mezelf maar dat was gedeeltelijk ook ondanks de politie terwijl het dankzij de politie had moeten zijn.

9 likes

Mijn collega’s zijn meteen opgelucht dat ze weer zijn muziek kunnen luisteren en misschien wel weer eens naar een concert kunnen :weary:

Pfff wat erg :cry:

2 likes

De telegraaf? Ja indd

44 likes

Pakt de link niet inderdaad.

1 like

Deze reconstructie he, wat in de circus Rens. Ook gewoon dat niemand er wat aan heeft? Zelfs de boeren niet.

12 likes

Ik werk in dit veld en dat deze vrouw zolang minister heeft mogen zijn is echt schandalig. Het enige wat ze al die tijd heeft gedaan is verdraaien en vertragen.

9 likes

die karaoke passage leest als een koortsdroom

6 likes

Kan het nu niet meer quoten maar die uitspraak van die PVVer die de natuur er nog mooi groen uit vond zien als hij er langs reed. Wauw

3 likes

Ik twijfel of dit in zw/k moet of hier, maar toch hier geplaatst omdat het uit een groter probleem voortkomt.

Staatssecretaris gaat in tegen advies Gezondheidsraad: géén vitamine K-prik voor pasgeboren baby’s
https://www.volkskrant.nl/wetenschap/staatssecretaris-gaat-in-tegen-advies-gezondheidsraad-geen-vitamine-k-prik-voor-pasgeboren-baby-s~ba45260a/

Vind dit echt zo triest. Door de angst voor vaccinatieweerstand krijgen ouders dus niet de keuze om hun pasgeboren baby wel deze injectie te geven.

7 likes

Mijn baby heeft deze prik gehad, maar ik heb er echt best wel een beetje om moeten zeuren en kreeg ook wisselende reacties van artsen, kreeg soms echt het idee alsof ik zo’n ouder was die het vaccinatieprogramma wil skippen of geen zonnebrand wil smeren

2 likes

Bontenbal: ‘Coalitie met JA21 realistischer dan met GL-PvdA’
Dit is toch juist wat je niet moet doen bij drammende kinderen? Ze uiteindelijk hun zin geven. En ja dan heb ik het over dat de VVD gewoon hun zin krijgt nu.

13 likes

gvd nou dat is dan ook duidelijk waar dat heen gaat :triumph:

Wat een honden

Liever samenwerken met de nazis in pak dan een super gematigde linkse partij. Guttegut wat zijn het toch een keurige kerels. Ik kan die VVD Eva Braun ook echt niet meer luchten of zien.

26 likes

Afschuwelijk. De Goede Zaak is een petitie gestsrt (geen extrem rechts aan de formatietafel). De link mag ik niet plaatsen denk ik?

1 like

Alsof dit niet gewoon was wat ze wilden. Drammen is gewoon deel van de strategie. Kon je een tijdje doen alsof het niet de vvd/ja21 zou worden en het dan uiteindelijk op bestuurbaarheid, nood aan een kabinet etc gooien.

4 likes

Djanifa merkte al heel terecht op dat het prima bij verloskundigen neergelegd kan worden, zij zijn toch al aan huis. Overigens N=1 maar het is bij mijn consultatiebureau altijd zo rustig, nooit uitloop met afspraken, altijd ruim de tijd overal voor etc dat ik me niet kan voorstellen dat ze die extra prik er niet bij zouden kunnen hebben. Maar misschien is het bij andere bureaus wel echt druk?

1 like