Nieuws, actualiteit en politiek #5

Omdat er een heel groot verschil zit tussen journalisten met een bepaalde achtergrond die voor een breed publiek proberen te schrijven en daar bewuste keuzes in maken en forummers die dat dan vervolgens naar eigen inzicht in begrijpelijke taal doorsluizen. Essentiële elementen verdwijnen en dat is gewoon geen positief iets. De forummer die het nieuws samenvat vindt zegmaar geen enkel wiel uit.

Edit: mn kidsweek grapje hier gister was flauw, maar er zit een serieuze noot in. Nederlands kindernieuws is van hoog niveau, als je niet door al het volwassen nieuws wat vaak is opgeknapt in verdiepingsstukken heen komt, maken zij de meest ronde artikelen.

20 likes

Zeker mee eens. Bedoelde zelf ook het delen van een artikel (die iemand toevallig net heeft gelezen) bijvoorbeeld en niet per se een eigen analyse delen.

2 likes

Ik ken persoonlijk vanwege het wonen op Curaçao een heleboel Venezolanen die nu groot feest vieren. In het nieuws wordt dit nu natuurlijk voornamelijk ondergesneeuwd door Trump en het olie verhaal, maar de situatie in Venezuela was al heel lang niet oké (een understatement). Natuurlijk is een betere toekomst nu niet verzekerd, maar voor het volk voelt het nu wel als dat er eindelijk verandering komt na tijden van moord, armoede en honger. En natuurlijk is dit een van Trump’s machtsspelletjes. Ik denk dat die dingen best goed naast elkaar kunnen bestaan.

11 likes

Deze podcast is een goede als je meer over de situatie wil horen; komt ook ook een Venezuelans vrouw die in Nederland woont aan het woord; die uitlegt waarom ze blij zijn dat Maduro opgepakt is, maar dat ze (nog) niet blij zijn met de invloed van Amerika.

Extra: Amerika valt Venezuela aan, Maduro opgepakt - Boekestijn en De Wijk | Podcast on Spotify

8 likes

Heb hem meteen in mijn lijstje opgeslagen, tnx!

2 likes

goed fictieboek over hoe vreselijk de situatie in venezuela was/is

6 likes

Ik mis nog Trump in het hele Epstein verhaal :stuck_out_tongue: timing timing

2 likes

Ik kan er vooral niet tegen dat ik op Instagram enzo nu iedereen weer Trump zie verheerlijken dat ie dit gedaan heeft, en iedereen het hele fucking Epstein verhaal weer vergeten lijkt te zijn. Ik lees dan dingen als:’ wat een eer om Trump als president te hebben etc.’. Het is zo overduidelijk weer een strategisch geplande afleiding ook. Het lijkt alsof iedereen gewoon weer is vergeten dat deze man hoogstwaarschijnlijk kinderen heeft misbruikt?!?! Mensen hebben een grote portie van die files weten te unredacten en hij komt er weer ik veel hoeveel keer in voor.

4 likes

Tja ik denk ook vaak zat ‘Google dan effe’ maar als iemand nou iets moeilijks probeert te begrijpen… inderdaad je krijgt Mss geen doorwrochte antwoorden, hoewel iemand als @Zemraluani bijvoorbeeld leuk een beetje kan duiden en uitleggen.
Ik snap wat je bedoelt denk ik maar in dit geval keur ik het goed.

2 likes

Ik dacht dat kamala zou winnen :clown_face:

Ik heb het opgegeven en dit jaar bemoei ik me niet met nieuws uit de USA

8 likes

Hahaha over de president van de VS right

4 likes

Dit bericht 🥹 En die bewijsfoto erbij ook, haha.

6 likes

hahaha ik las snel en las ‘sletjes’ ahaha

12 likes

Maar eerlijk deze man had gewoon met die sleeen de straat op gekund of ze aan de weg kunnen zetten met een bord erbij. Je gaat geen kinderen vragen mee te gaan naar je schuur.

51 likes

Dat dus. Vertrouw t nog steeds niet hoor :upside_down_face: lekker makkelijk mee wegkomen zo.
Als iemand daadwerkelijk een nestje puppies thuis heeft is t dus ook niet vreemd kinderen mee naar zijn huis te vragen om puppies te aaien???

16 likes

Nou maar echt.
Misschien ben ik echt een enorme doemdenker maar ik verbaas me echt over de (in mijn ogen) naïeve reacties.
Waarom moeten deze kinderen in hemelsnaam mee naar huis als je plastic sleetje wil uitdelen. Die kan je gewoon onder je arm meenemen en uitdelen. Gek gedoe.
En waarom vraag je het niet aan de ouders van die kinderen. Je vraagt gewoon geen kinderen om met je mee naar huis te gaan.

7 likes

Sauzenhart van Nederland :heart_eyes:

3 likes

Ik ben het met je eens maar tegelijkertijd vind ik het ook heel triest dat je als man bij voorbaat al gewantrouwd wordt.

Nou sorry hoor, maar je bent toch echt zwakbegaafd als je denkt dat het als volwassen persoon oké is om aan kinderen te vragen of ze mee willen naar je schuur.

44 likes

Het kan toch ook gewoon zo zijn dat deze man zwakbegaafd is of een stoornis heeft of iets dergelijks.

6 likes