ze hadden toch ook gwn de hypotheekrenteaftrek kunnen afschaffen ipv een vRiJhEiDSbIjdRagE ![]()
Ik denk dat dit wel heel moeilijk is want veel huishoudens budgetteren op basis van hun netto kosten, dus als dan ineens de hypotheekrenteaftrek afgeschaft wordt dan kan dat best wel effect hebben op gezinnen.
Het plan was om het af te bouwen, niet van de een op andere dag afschaffen.
Ja of noem het toch minimaal gewoon een belastingsverhoging ipv vrijheidsbijdrage. Hoe dom denk je dat we zijn.
@popieju een belastingsverhoging voor defensie heeft ook invloed op de financiële positie van huishoudens (net als een hoger eigen risico en allerlei andere lastenverzwaringen in dit pakket), met als verschil dat iedereen die in de afgelopen jaren een huis kocht is gewaarschuwd voor de afbouw van de hra. Dat negeren en daarop budgetteren is een keuze (of anders gezegd; het leven vereist aanpassingsvermogen ;)). Hra behouden is ook een keuze. Experts zijn er al jaren over uit dat afbouwen verantwoord kan.
Ik ben er ook niet op tegen (al vind ik vrijheidsbijdrage wel een verschrikkelijk woord), maar wel de wijze hoe het wordt belast. Namelijk via de inkomstenbelasting, terwijl werken al veel wordt belast tov vermogen(den).
Ja dat is eigenlijk ook weer waar. En met de hele hypotheekrente aftrek pot kunnen ook weer leuke dingen gedaan worden, levert de schatkist meer op dan een vrijheidsbijdrage.
Ik ben er wel integraal op tegen, die NAVO norm. Het voelt ook alsof Rutte me gewoon tot in de dood gaat blijven achtervolgen. Maar ik vind het daardoor al helemaal vies, een âvrijheidsbijdrage.â Beetje hetzelfde alsof ik gedwongen zou worden om 15 euro per maand aan Trump of Frontex of zo over te maken.
Je draagt natuurlijk altijd indirect bij aan allemaal dingen die je niet wil, maar met zoân maatregel voel ik me extra medeplichtig.
Ik mag toch hopen dat GL-PvdA met geen van deze oprechte bullshit in gaat stemmen als het straks allemaal zo ver komt!!!
Is dat akkoord niet gewoon beduveld samen met ja21 of die afscheiding van Wilders?
Jetten is welweer het bewijs dat je gladde semi-knappe mannen gewoon niet kan vertrouwen.
Wow miljoenen Epstein files zijn vrijgegeven en van wat ik tot nu toe heb gelezen staan er echt bizarre dingen in. Zo vroeg Elon Musk via de E-mail wanneer hij het meest âwildeâ feest kon bijwonen op het eiland. En werd jeffrey gewoon eventjes toegang verschaft tot Buckkingham Palace? En ook een heleboel over Trump wat natuurlijk weer glashard ontkent gaat worden allemaal. Echt wat voor zieke wereld leven we in? Ik zat ook al naar de bekentenis van Sascha Riley te luisteren (iemand die zegt dat hij getrafficked werd in de ring van Epstein) en eerlijk ik geloof het gewoon allemaal.
Alles rondom de Epstein files maakt me best wel verdrietig. Natuurlijk wisten we allemaal wel dat de ultra rijken ranzig waren, maar zelfs nu sommige dingen op een record staan, zijn er gewoon 0 gevolgen voor deze mannen.
Waarom moeten ze altijd ook een ander doodmaken als ze zelf dood willen. Vermoord jezelf gewoon Jezus
Gl-pvda heeft ook voorgestemd om 2 miljard aan tata steel te geven, waarvan experts zeggen dat de milieuwinst zeer beperkt zal zijn. Misschien ben ik cynisch, maar ik denk dat ze maar zeer beperkt oppositie zullen voeren.
De enige persoon die vastzit in deze zaak is een vrouw.
Hoezo is dit ook geen groter nieuws bij ons (in België althans). Als ik het zo allemaal lees via Threads, Reddit⊠staan er toch enorm schokkende nieuwigheden in.
ik zit er al 2 dagen mee in mijn hoofd, ik vind het zo erg van die IVA en het verplichte herkeuren voor de mensen voor wie dit gaat gelden. er zijn zoveel verhalen van UWV âartsenâ die gewoon volledige rapportages van meerdere artsen van cliĂ«nten waarin duidelijk staat dat iemand ziek is en echt niets kan (op dat moment) negeren en mensen als deels arbeidsgeschikt keuren of zelfs helemaal arbeidsgeschikt. ik word er zo kwaad en verdrietig van, dit gaat mensen zoveel stress opleveren en mogelijk (waarschijnlijk) nog meer situaties waarin chronisch zieken zonder uitkering komen te zitten.
en inderdaad ook belachelijk dat âactiverenâ als mensen in de ziektewet zitten OMDAT ZE ZIEK ZIJN en op dat moment rustig moeten herstellen waar mogelijk. wat heeft het voor zin? uiteindelijk duw je alleen maar mensen die al ziek zijn ook in een burn-out of depressie en het volledige herstel duurt veel langer.
er wordt ook zo vanuit gegaan dat mensen zoveel mogelijk niet willen werken. zo zitten mensen gewoon niet in elkaar, er zijn zo weinig mensen die echt helemaal niets willen en vaak juist als je ziek bent (geweest) wil je meedraaien met de maatschappij. het lijkt wel alsof de mensen die dit soort dingen verzinnen alleen maar powned programmaâs kijken over âluie uitkeringstrekkersâ. ik vind het overigens ook een deel van het probleem dat vrijwilligerswerk zo weinig op waarde lijkt tw worden geschat. je mag vaak niet te veel vrijwilligerswerk doen toch? terwijl juist vrijwilligerswerk qua inhoud en werkdruk Ă©n maatschappelijke bijdrage veel beter werkt met reintegreren en bij herstel dan de meeste reguliere banen. (op het moment dat het mogelijk is voor iemand om vrijwilligerswerk te doen natuurlijk, ik bedoel niet dat dat dan ook onder activeren moet gaan vallen als iemand daar nog niet gezond genoeg voor is)
Volgens mij helemaal geen, want âals je vrijwilligerswerk kunt doen, kan je ook werkenâ.
Jawel hoor, en juist tijdens reintegratie wordt het aangemoedigd.
Voor het UWV mogen het over het algemeen alleen geen functies zijn die ook worden uitgevoerd als een betaalde baan, omdat ze dat als verdringing van betaald werk zien.
Ik zit sinds deze maand in de IVA omdat vrijwilligerswerk (= onbetaald werk, ik ga bijvoorbeeld 2 x 3 uur per week naar een dagbesteding) voor mij het hoogst haalbare is. Ik mag dus gewoon vrijwilligerswerk doen. Ook mag ik betaald werk doen mocht er ooit wel iets op mijn pad komen waarvan ik denk dat het haalbaar is en ik het zou willen proberen. Ondanks dat ik dus voor 100% ben afgekeurd.
ah oke dank voor de info. ik kon alleen vinden âzolang het herstel niet in de weg zitâ maar dat vond ik erg vaag. maar dan blijf ik denk ik wel bij mijn punt dat ik denk dat een tijd langdurig vrijwilligerswerk doen beter kan zijn dan daar direct betaald werk tegenover te willen zetten. maar misschien weet ik er te weinig vanaf om er een gefundeerde mening over te hebben.
weet jij of er nog verschil zit in hoe er tegen vrijwilligerswerk aan wordt gekeken met de ww/zw vs wia of wajong bijvoorbeeld?