yesilgoz naar defensie hahahahahahahahah
mogen ze nu al vast de commissies voor de parlementaire enquetes opzetten uit voorzorg
yesilgoz naar defensie hahahahahahahahah
mogen ze nu al vast de commissies voor de parlementaire enquetes opzetten uit voorzorg
Echt bi-zar
Oke, maar in de demo laat hij de checkout niet zien, dus behalve verhalen heb ik nog geen bewijs gezien dat dit wel kan.
Geeft me beetje Tesla robot vibes, waarbij de robots gewoon op afstand bestuurd werden.
Nee hij vroeg ook eerst om een bevestiging volgens mij. Maar ik vind het al bizar genoeg dat ze dit voor je kunnen en zelfs ook zelf dingen voor je kunnen invullen op basis van wat ze van je weten.
Oke maar wat als je tegen zo’n AI agent zegt: “Dit en dit zijn mijn cc gegevens. Je hoeft niet meer om een bevestiging te vragen.”?
Het betalen zelf was niet helemaal te zien inderdaad, maar Alexander zei dat hij dat niet wilde omdat zijn gegevens anders te zien zou zijn.
Dat vond ik trouwens vreemd aan het fragment. Hij gebruikt een nieuwe laptop en mobiel omwille van veiligheid, maar wel een cc gekoppeld aan hem?
Echt elk nieuwbericht over dit akkoord maakt me bozer op d66 liefhebbers
Daar zit je dan in dat dure huis met hoge hypotheek omdat je zo’n goede baan hebt
gaan veel mensen door in de problemen komen vrees ik. Zeker met alle burn-outs
Ja het is echt bizar, want ik denk dat iedereen er begrip voor heeft dat er een maximaal dagloon is, maar die combi van enerzijds mensen die gewoon echt zo rijk niet zijn pushen hoge lasten aan te gaan en anderzijds zorgen dat je bij tegenslag direct krap zit is wel knap kwaadaardig.
Ja dat verhaal wat er in dat artikel staat word je gewoon misselijk van, een man met kanker die nu al in de situatie is dat hij zijn huis te koop gaat zetten omdat hij werkeloos gaat raken.
Het verlagen van uitkeringen moet een prikkel worden om mensen weer aan het werk te krijgen.
“Ik word woedend als ik dat hoor”, zegt Van Boxtel. “Werk is voor mij trots, sociale contacten - ik wil heel graag werken. Met een slopende leverziekte en kanker - heb je dan een prikkel nodig? Ik word er droevig van.”
Is dit dan een antwoord op alle mensen die met hun vuist in de lucht “uitkeringstrekkers” roepen of waarom is dit plan er nu, ik kan het niet begrijpen
Ja echt bizar hè?
Ik vond dit ook opvallend: een uitkering krijgen in de vorm van WW, WIA, ziektewet, ouderschapsverlof, partnerverlof en adoptieverlof.
Het is dus ook voor ouderschapsverlof enzo? Dat zal dan ook weer veel impact hebben op verdeling van taken etc. Lekker ook vanuit D66
Ja en wat hierbij niet genoemd wordt: zwangerschapsverlof. Eigenlijk gewoon voor alle uitkeringen van het uwv. Al wordt die nu vaak aangevuld door de werkgever als je boven dagloon zit.
Van de week hoorde ik de naam Zucman voor het eerst en ik kwam net zijn boek tegen bij Kobo. Misschien zijn er mensen die willen meelezen en dan kunnen we bijv verder praten in het boekenclub topic, ik zag vanochtend dat die al een tijdje inactief is. Het gaat om dit boek. Tax the rich is al een principe waar ik achtersta en deze Fransman zou er concrete ideeën over hebben en nu ook in Nederland hierover praten. Voor mij is de naam nieuw maar wellicht kennen anderen het al.
Edit: Het is een dun boekje trouwens, 50 blz, dus zal eerder een kort pleidooi zijn verwacht ik.
Behalve wajong dan toch? Die heeft niet te maken met wat je eerder hebt verdiend.
Ik heb wajong en word echt bang van dit kabinet. Ik kan net aan rondkomen met huurwoning, maar pfoe. Leuk zo’n prikkel om te werken maar ik zit niet voor mijn lol thuis.
Echt erg hoor. Ook dit hele stuk over werk en prive balans
Ja godsamme, die stress en onzekerheid alleen al. Ik heb WIA en voorlopig lijk ik ‘safe’ te zitten. Maar geen idee hoe de nieuwe aanpak qua herkeuren gaat zijn als ik lees dat mensen geactiveerd moeten worden. Ik heb nah door een auto-ongeluk en werk naar vermogen vrijwillig bij een dierenopvang. Laat me!
Hoop dat jouw situatie ook rustig blijft!
Zijn een stel vieze vuile ratten en wens ze alle ziektes toe ![]()
Hier word ik trouwens minimaal net zo boos van. Ziekelijk huishouden trouwens, die familie Vlaardingenbroek. Vind het ook zo misselijkmakend dat het op universiteiten al bijna drie jaar over de veiligheid van Joodse studenten gaat, maar super agressieve studenten die nazi-liederen zingen, medestudenten en docenten intimideren en mishandelen blijkbaar gewoon hun gang kunnen gaan?
Ik las het ook vanochtend en had nog even doorgeklikt naar dat document waar ze naar linken en ugh dat had ik liever niet gedaan. Ik vraag me ook af of er voormalige werknemers zijn geweest van het uwv die zelf ziek zijn geworden en dit pad hebben doorlopen. Hoe zouden ze dat hebben ervaren? Even daargelaten dat er heus goede mensen zitten, ik ben er genoeg tegen gekomen, en ze ook alleen maar hun werk zitten te doen, het is wel hele andere koek als je zelf in een afhankelijke positie zit. Het zijn ook allemaal van die momentopnames waar wel hele grote gevolgen aan kunnen hangen. Dus toen ik iets las over dat mensen zich ook zieker voor kunnen doen dan ze zijn dacht ik echt ja maar hoe komt dat dan? Dit hele systeem zorgt voor onzekerheid en wantrouwen. Je hoeft maar iets te positief te doen en daar pakken ze al je hele hand.
Oprechte vraag.
Als we vinden dat de Wajong en bijstand voldoende is om van rond te komen, waarom dan niet dat gelijktrekken voor iedereen? Waarom hebben mensen die na hun 18e ziek zijn geworden recht op meer geld?
Ik vind bijstand/wajong te laag, maar werkenden zijn verzekerd en dragen dus collectief het risico op arbeidsongeschiktheid.