Krijg je sowieso een mail of alleen als je getroffen bent? Bah helemaal in de stress meteen.
Nee alleen als je getroffen bent
De mails volgen vandaag en morgen
Ja dat dacht ik ook. Maar ik lees nu dit
Maar wat kan je hier nou tegen doen? Zijn geen gegens die je makkelijk even vervangt
Oja, het is mij ook weleens bijna overkomen. Ironisch genoeg vlak voordat ik een presentatie moest geven over informatiebeveiliging. Had ik wel direct een goede intro.
Ik werd ook echt boos van die mail. Niet: “er is een datalek en je gegevens zijn gestolen”. Nee, prachtig verwoord "Hallo,
Je ontvangt deze e-mail omdat we je uit voorzorg willen waarschuwen voor mogelijke risico’s als gevolg van een cyberaanval bij Odido. ".
Ik heb ook een mail gekregen omdat ik oud klant ben en ze gegevens tot 2 jaar na een overstap bewaren. Er zijn gegevens gelekt, maar ik ben bijna 4 jaar geleden overgestapt naar KPN. Dus ze hadden mijn gegevens niet eens moeten hebben, conform hun eigen privacy statement dat ze zelfs benoemen in de mail?
Meer oud-klanten van meer dan 2 jaar geleden die een mail hebben gehad?
Ja mijn vriend ook, die is denkt ‘ie al meer dan 10 jaar weg dus echt heel vaag?
Ik heb hetzelfde! Deze mail. Ben ook al lang geen klant meer…
Onderzoek tot nu toe laat zien dat de gelekte informatie mogelijk het volgende bevat:
- Je volledige naam
- Je klantnummer
- Je adres en woonplaats
- Je telefoonnummer
- Je e-mailadres
- Je IBAN (rekeningnummer)
- Je geboortedatum
Wat niet is gelekt:
- Identificatiegegevens: nummer en geldigheid van je paspoort of rijbewijs
- Je wachtwoord van ‘Mijn Odido’
- Je belgegevens – gegevens over wie je hebt gebeld of wanneer
- Je locatiegegevens – waar je was
- Je factuurgegevens
- Scans van identiteitsbewijzen
Ik lees het nu ook op reddit. Hele hoop mensen die ruim meer dan 2 jaar al geen klant meer zijn en toch gelekte gegevens hebben.
Volgens mij mogen ze wettelijk ook maximaal 7 jaar gegevens bewaren? Dus nog los van het feit dat ze hun eigen protocol niet volgen.
![]()
![]()
Omg sleep ze voor de rechter!
Jaaa ik, ik ben denk ik al iets van 5/6 jaar geen klant meer en had ook mail gehad… heel vreemd ![]()
Omg zo suf ook
Ohh wat genant zeg
Ai ja zo zuur, maar wel gewoon risico van deze tijd
ik werk op een plek waar onze informatie/kennis erg veel waard is in handen van externen en wij worden dagelijks op de meest bizarre manieren getarget. Zijn al die trainings mailtjes dan misschien toch nog ergens goed voor.
Jep, ik heb dit ook inderdaad. Al meerdere jaren (zeker meer dan 2) geen klant meer bij Odido of voorgangers (ik was klant bij tele2).
Zat op het mailtje van Ben te wachten om te zien hoe dramatisch het is, maar hier kan ik mee leven
:
Onderzoek tot nu toe laat zien dat de gelekte informatie mogelijk het volgende bevat:
- Je volledige naam
- Je adres en woonplaats
Ja ik heb dezelfde maar ik zie nergens, ook niet op hun eigen site, iets over rekeningnummer staan. Is die nou wel of niet gelekt? Ze noemen het überhaupt niet.
Ja goed punt, bij de Odido mails wordt dat wel steeds genoemd. Maar omdat het echt alleen naam en adres is ga ik maar uit van het positieve? Al ga ik er toch vanuit dat al mn gegevens ooit vast wel ergens zijn gejat.