Het lijkt in dit artikel dat de buurt het daar ook mee eens is. Het zal wel vanuit de gemeente of de gemeenteraad komen.
Ja same, zelfs tijdens de verkiezingen vond ik hem nog wel sympathiek maar als ik nu die stomme grijns en dat strakke kapsel zie wil ik hem slaan
Ik denk echt dat ik een cursus ga organiseren voor nlâers om de vijand te herkennen.
Edit: Nlâers houden teveel van vorm over inhoud en het gaat onze ondergang worden, zie voorbeeld hieronder.
Prima dat je dat denkt, maar je hoeft niet alles precies zo op te schrijven zoals je het denkt.
Waarom niet?
Ja doe het
Een perfecte omschrijving van het coalitieakkoord
âŠwat bedoel je precies en wat is het probleem? moet ik mijn boosheid over hoe deze man armen, kwetsbare jongeren en gezinnen, ouderen, en zieken wil laten opdraaien voor bezuinigingen zodat de allerrijkste rijk kunnen blijven en rijker blijven worden temperen, omdat jij er oncomfortabel van word? moet ik het in wollige diplomatieke taal opschrijven omdat we onbeschaafd gedrag tolereren zolang het maar âbeschaafdâ wordt gebracht? of is het wat anders?
misschien moet jij wat duidelijker zijn in opschrijven wat je denkt
Het zal wel over het woord kanker gaan. Onzin als dat zo is maargoed.
zou wel grappig zijn want ik doe met schelden effectief niets om mensen met kanker te schaden maar dit kabinet wil dat op meerdere manieren wel doen ![]()
Haha ja idd
. Irritante misvatting dat het om spotten zou gaan ipv dat het gebruikt wordt als
krachtterm. En genoeg die de term gebruiken ook zelf iemand in hun leven hadden of hebben met kanker. âWacht maar tot het jou overkomtâ.
Maaaar⊠dit is mijn invulling. Misschien ligt haar klacht wel elders.
juist sinds ik iemand verloren ben aan kanker vind ik het gebruik ervan als scheldwoord helemaal top, zeker als het gaat om kankermongolen in de politiek. we zijn echt lang lang lang niet boos genoeg over wat er om ons heen gebeurt.
Hoezo gaat het met kanker ineens alleen om wat IK ervan vind en niet hoe het anderen kan raken, terwijl dat met 100 minder ernstige zaken wel het geval is?
Zeg gewoon kutkop, klaar.
Ja vind dat ook zo iets hypocriets hier op het forum
Goed gezegd. Echt houd dat woord voor je. Elke keer als ik het woord op zoân grove manier lees word ik verdrietig. Zo onnodig.
Maar echt! Want zo kan je ieder scheldwoord of vervelende opmerking wel rationaliseren zolang je er zelf maar geen last van hebt. Zo werkt het toch niet.
Impact gaat boven intentie wat mij betreft.
ik houd er meestal ook wel rekening mee hoor en dat vind ik geen probleem.
maar kutkop dekte de lading nu gewoon niet. de meningen zijn erover verdeeld en het is geen slur of een woord met discriminerende connotatie en ook niet een woord dat jullie vermijden als het over de ziekte gaat, alleen in bepaalde context willen jullie het niet horen, dus dat is niets meer dan een persoonlijke voorkeur. dus ja sorry maar je ken niet altijd alles hebben
er wordt al extreem weinig met kanker gescholden op het forum en rekening gehouden met mensen die er niet tegen kunnen.
en als jullie het liever de ene keer dat iemand het zegt jullie boos maken over een woordje in plaats van waarom ik het woord gebruik en de daadwerkelijk schadelijke gevolgen voor mensen met kanker is dat⊠een keuze
Ik vind het stiekem best grappig dat als het om schelden met kanker gaat, de felste verdedigers/dat mag niet zeggers vaak mensen zijn die zelf echt niet bekend staan om hun sensitiviteit rondom andere maatschappelijke vraagstukken. Ga op weerbaarheidstraining, bijt ff op je tanden en betrek niet alles altijd op jezelf.
Ja mensen vallen vaak over kankermongool, maar dan al-tijd over het kanker deel. Terwijl Mongool eigenlijk veel erger is, dat is zowel racistisch tegenover centraal-Aziaten als ableist/discriminerend tegenover mensen met down syndroom. Twee minderheden.
Neem dan kanker, noem iets op aarde dat minder discriminerend is dan kanker. Raakt iedereen op gelijke voet, alle klassen, alle afkomsten, alle geslachten etc etc.
Stijgeren om kanker maar niet om mongool maakt je op zân minst een hypocriet en op zân best iemand die het meer dan prima vindt dat minderheden geraakt worden zolang je zelf maar geen hinder aan een woord dat iedereen gelijk raakt ondervind.
nou precies
en if anything is over mijn kankergebruik vallen discriminerend naar mijn cultuur toe als Hagenees!!!