Nieuws, actualiteit en politiek #5

Hoe kom je erachter of je zelf op die lijst staat? Ik heb echt geen idee hoe dat werkt altijd, laatst ook met het andere lek mezelf afgevraagd wat er nu van mij te vinden was, maar heb nog steeds geen idee

1 like

Bij odido is het duidelijk toch? Heb je een mail gekregen dan ja je staat erop, zo nee, nee.

2 likes

Of je gegevens gelekt zijn of dat je op die lijst staat?

Of je gegevens gelekt zijn: Odido heeft laatst een mail gestuurd met welke gegevens er van je gelekt zijn, mocht dit dus het geval zijn

Of je op die lijst staat die nu vrijgegeven is; geen idee. “We moeten extra alert zijn op verdachte activiteiten” :cry:

1 like

Bijzonder vind ik ook: het om is een strafrechtelijk onderzoek gestart, ok naar die criminelen dus. Maar hoe zit het met Odido? Worden zij nog onderzocht of ze hebben verzuimd? Dat kan het OM niet doen, maar neemt iemand hierin verantwoordelijkheid? Of moeten wij als consumenten ons dan verenigen.
Zo kut dit dat je als consument maar gewoon bent overgeleverd he. En dan hoor ik vorige week zo’n vrolijke reclame van odido over betrouwbaar internet en dan denk ik?? Really?? Moet je je niet ff laag houden nu je reputatie voorlopig best wel kut is :’)

Ik ging checken of bij het bevolkingsonderzoek losgeld was betaald, antwoord is ja maar deel was/is alsnog gelekt. Toen kwam ik wel op deze pagina: dit is dus zo’n vereniging. Ik weet niet of het veel zin heeft je aan te sluiten. Iemand gedaan? Datalek Bevolkingsonderzoek | Informatie | Massaclaim

4 likes

Ik heb geen mail gehad van odido, maar ik ben daar al 15 jaar klant, ik kan me toch eigenlijk niet voorstellen dat mijn gegevens zo ongeveer helemaal alleen in een aparte database stonden terwijl de rest gelekt is :roll_eyes:

7 likes

Om eerlijk te zijn vertrouw ik er totaal niet op of Odido nou weet wat er gelekt is, zie ook dit stuk uit een nieuwsbericht NOS

4 likes

Dit heb ik ook, ik ben al zo lang klant bij Ben/T-Mobile/Odido, met mobiel en ook al vier jaar thuisinternet, maar ik heb niks ontvangen :woman_shrugging:

Ja die bedoel ik inderdaad. De mail van Odido heb ik inderdaad gehad, maar ben nu benieuwd of mijn informatie tussen de vrijgegeven data zit

1 like

Ik kom nu dit tegen. Maar ik word niet enthousiast van dit aanbod: lastig om vertrouwen te hebben in producten die je digitale weerbaarheid moeten verhogen aangeboden door een partij die juist die weerbaarheid teniet heeft gedaan door zo’n groot lek te produceren. En niet eens op de hoogte is van wat er allemaal is gelekt.

11 likes

Ik vind dit dus ook niet duidelijk. Ik heb een mail gehad met ‘er zijn mogelijk gegevens van je gelekt’ en verder niks. Ik ga er dus vanuit dat ik erbij zit, maar duidelijke communicatie vind ik het niet. Een vriendin had dezelfde mail en ging ervan uit dat haar gegevens niet gelekt waren, omdat ze verder niks meer had gehoord.

Ik ben inmiddels overgestapt, inclusief nieuw nummer en moest toch toevallig binnenkort identiteit papieren vernieuwen en nieuwe iban aangevraagd , echt geen trek meer hierin

7 likes

Echt een fucking dom gebaar, ze hadden beter het losgeld kunnen betalen

7 likes

F-secure (waar dat pakket van is) staat verder wel gewoon los van Odido.

2 likes

Liep jouw contract al af of hoe heb je dat gedaan?

Ja, ik kon al poosje verlengen/weg

2 likes

En ook alleen voor degenen die nu klant zijn? Irritant want ik was al overgestapt, dan mag je het blijkbaar helemaal uitzoeken.

De communicatie van Odido hierover irriteert me echt zo, las op de NOS iets van we gaan het losgeld niet betalen want we willen bezig zijn met de klanten, echt hoe helpt het de klanten dat die gegevens gewoon worden gepubliceerd.
En het feit dat ze gegevens van overstappers meer dan twee jaar hebben bewaard in strijd met hun eigen privacy-statement (en ik neem aan, de geldende wetgeving) en blijkbaar niet eens wisten wat er allemaal nog tot die gestolen gegevens behoorde, echt bagger. Ik hoop dat ze op een of andere manier verantwoordelijk gehouden gaan worden.

8 likes

Ja ook hoe ze communiceren, zo arrogant ofzo, heel irritant.

Zit helaas nog een tijd aan mn abo’s vast, maar als blijkt dat ze verwijtbaar laks zijn geweest zijn er vast wel mogelijkheden.

5 likes

Ja hallooo ik mag hopen ook de mensen die nu weg zijn
Jullie zijn toch nog steeds gedupeerden?? Zou wat zijn zeg

Ik zit nog bij Odido btw weet ook niet waarom ik nu zou moeten overstappen, it already happened en ben zelfs bang dat het risico bij een andere organisatie nu veel groter zal zijn en ook echt geen zin om dat allemaal uit te zoeken :cry:

1 like

En zojuist lees ik ook nog dit, BSN van sommige mensen
Ook niet gecommuniceerd

My god
Ze gaan echt ziek slecht om met deze enorme fout

3 likes

Dafuq… ja vooral die arrogante bagger communicatie!

Nou ik heb wel meer vertrouwen in Freedom. https://www.freedom.nl/

6 likes