Ik ben ff vergeten dat ik onlangs was overgestapt naar Ben dus die voucher (
) is ook niet voor mij denk ik
Bsn gelukkig wel alleen van zakelijke klanten, althans voorzover we nu weten dus misschien blijkt morgen wel van iedereen.
Ben valt onder Odido dus denk dat jij er ook gewoon recht op hebt want zelfde moederbedrijf en van klanten van Ben zijn ook gegevens gelekt
Ik heb teruggezocht in mijn mail en ik ben al zeker sinds 2017 geen klant meer bij Odido (of de voorlopers) en toch heb ik een mail ontvangen dat al mijn gegevens zijn gelekt. Dus ik ben van de week maar eens langs een winkel gegaan omdat ik bijna niet kon geloven dat ze mijn gegevens nog hadden maar inderdaad kon de medewerker daar zo al mijn gegevens inzien. Ik vind het echt bizar dat een bedrijf zo straffeloos gegevens zo lang bewaard (tegen hun eigen voorwaarden in) en vervolgens zo laconiek met de situatie omgaat.
Vond het ook zeer bijzonder dat ze in de mail benoemden dat ze volgens hun eigen privacyprotocol gegevens van oud-klanten maximaal 2 jaar bewaren. Om vervolgens te delen dat mijn gegevens gelekt zijn terwijl ik al ruim 4 jaar geen klant meer ben. Niemand die dan even achter zijn oren krabt over deze communicatie?
Mijn vriend en ik hebben ook allebei geen mail gehad. En hebben allebei een mobiel abbo en dan nog gezamenlijk internet en tv. Kan me haast niet voorstellen dat er niks gelekt is
Exact, dit is toch vreemd. Sowieso dat ze deze voormalige klanten op geen enkele manier tegemoet komen of überhaupt iets meer laten weten dan de standaard mail. Bestaande klanten krijgen dus dat veiligheidspakket maar oud-klanten waar ze dus de gegevens niet meer van hadden mogen hebben laten ze maar gewoon een beetje.
Ik denk dat het aanbieden aan mensen die allang geen klant meer zijn misschien ook juridisch gezien gecompliceerd ligt.
Ze hadden die gegevens niet meer mogen hebben en de autoriteit persoonsgegevens heeft er blijkbaar ook vragen over gesteld. Dus het kan zijn dat ze hier een boete voor krijgen of dat er schadeclaims worden ingediend. Ik kan me voorstellen dat dat soort zaken ook meespelen en dat ze daarom (nog) niets aanbieden aan oud-klanten. Maar goed dat is speculatie
Het onderzoek is kennelijk ook al snel opgestart, en richt zich zeker ook op Odido zelf, dus vermoedelijk krijgt het nog wel een staart(je).
Echt weer zoān typisch voorbeeld dit. Nienke 's Gravemade had er ook een reel over gemaakt. Comments op Nu.nl waren wel echt verrassend feministisch.
Via deze website kun je checken of je tussen de tot nu toe gepubliceerde data zit: http://datagelekt.nl/
Edit: https://haveibeenpwned.com/ is meer up-to-date op dit moment, zij hebben de gelekte dataset van vandaag al verwerkt
Edit2: datagelekt heeft nu ook de dataset van vandaag toegevoegd
Ik ken die datagelekt niet dus het zal misschien legit zijn maar ik zou wel echt uitkijken met je gegevens zomaar ergens invoeren?
Toch tragisch dat mān spam mailadres niet gelekt is en mān gewone mailadres wel
. Bij myfitnesspal al in 2018 ofzo. En ook bij odido.
![]()
Goed dat je op je hoede bent. Ik heb begrepen dat de politie het gebruik van die website ook afraadt (waarschijnlijk omdat het is opgezet door een individu) maar Radar benoemt de website weer wel
Volgens mijn vriend die de website datagelekt eerder zag dan ik is er nu onderaan allemaal informatie toegevoegd met verantwoording over hoe de tool werkt en wat er gebeurt met de input
Datagelekt is dus niet van Radar, om misverstanden te voorkomen
Wow nu is het Jumeirah hotel in Dubai ook wordt geraakt, ik hoop zo niet dat dit gaat uitbreiden naar alle landen in het Midden-Oosten. Wanneer leren wereldleiders nou dat oorlog nergens toe leidt, alleen maar naar onschuldige doden
Amerikaanse bases in heel de regio behalve Oman worden aangevallen. Ik woon hier in een grote stad en het is behoorlijk eng met alles wat overvliegt.
Jeetje heel erg veel sterkte!!
Ik heb vrienden die nu in Dubai zitten en niet terug kunnen naar huis (zij wonen daar de helft van de tijd). Ze zouden vandaag naar huis vliegen. Maak me toch wel erg zorgen over de gehele situatieā¦