In mijn gemeente (biblebelt) heb je de keus uit GL-PvdA, lokale partij met pvv standpunten, CDA, CU, SGP of een lokale partij met christelijk geluid. Dus de keus was snel gemaakt ![]()
![]()
Landelijk zou ik niet op ze stemmen omdat er andere partijen zijn die meer aansluiten, maar ik denk dat ik SP ga stemmen?
Ze lijken hier wel goede dingen te doen en landelijk ben ik het vooral niet eens met dat ze anti-Europa zijn maar dat is in de gemeente toch geen onderwerp.
Maar ik wil straks nog even nog een keer wat doornemen en dan definitief kiezen!
Omdat mijn gemeente gaat fuseren met een andere, stemmen wij pas in oktober. Voelt alsof ik vandaag op het strafbankje zit ![]()
Gestemd op een lokale, progressieve partij, en mijn eerste shift op het stembureau ook al volbracht. Moesten zowel anti-azc-stickers als een krijtboodschap (‘stem op een vrouw’) weghalen bij de locatie, maar verder verloopt alles soepel.
Lenny Kuhr kwam een tijdje geleden in het nieuws dat ze naar Israel ging verhuizen. En nu doet ze mee aan de gemeenteraadsverkiezingen ![]()
Same here, dus ook zonder twijfel GL PVDA
Ik heb gestemd op GL-PvdA op een oud collega van mij! Ze staat veel te laag maar wie weet.
Ik wist nog niet op wie, maar gezien de lijst bestaat uit kandidaten die allang met pensioen hadden moeten gaan, heb ik besloten voor de enige 30 jarige te gaan ![]()
Moet wat jong spul komen in deze oubollige gemeente!
De partij waarop ik eigenlijk wil stemmen (d66) heeft nu 2 zetels, de eerste vrouw staat pas op plek 8 en dat is Eveline van B&B vol liefde (die dus in Italië woont
). Tsja hoeveel zin heeft het dan om op een vrouw te stemmen
Nja het kan in ieder geval geen kwaad, zolang jeniet vind dat de nummer 3 of 4 perfecte standpunten oid heeft.
Het geeft natuurlijk wel een beeld af als er meer op een vrouw wordt gestemd! Hopelijk zien partijen dat in en werven ze uiteindelijk meer vrouwen voor op de lijst!
Ja dat is zeker waar. Ik kijk nog even naar welke vrouwen nog meer op de lijst staan en ga daar m’n keuze op baseren. Idd dan vooral als signaal want verwacht helaas niet dat de vrouwen het gaan redden (edit: om verkozen te worden bedoel ik dus haha)
Ik ben pasgeleden verhuisd, dus voor 't eerst in m’n nieuwe gemeente gestemd. Mijn vriend stemde voorheen nooit voor de gemeenteraadsverkiezingen omdat hij zich er niet in verdiept, maar omdat ik het wel heel belangrijk vind wilde hij me wel machtigen en heeft hij toch iemand gekozen (een vrouw!) ![]()
Ik ben GroenLinks lid, maar aangezien die toch de grootste worden in mijn gemeente (Amsterdam) denk ik dat ik misschien op een nog linksere partij wil stemmen. Uit de stemwijzer kreeg ik De Vonk, een afsplitsing van Bij1 en hoewel dat wel echt nog wat radicaler is dan ik persoonlijk ben, denk ik wel dat ik het goed vind om een anti-liberale, anti-kapitalistische en pro-Palestina partij in de gemeenteraad te hebben. Ga nog even twijfelen maar ik neem het wel serieus in overweging.
Hopelijk wordt dit niet zo’n Bij1 verhaal met allemaal infighting en krijg ik hier spijt van
Er is hier dit jaar een blik jongeren open getrokken. Elke partij heeft 1 of 2 achttien jarige jongens op de lijst staan
Ik ken een aantal mensen daar en die zijn in ieder geval heel solide! Dus ik heb goede hoop.
Ik ga weer voor PvdA Amsterdam. Ik ben wel blij met de profielen van veel kandidaten en ik vind het belangrijk om de grootste te blijven, want er zijn veel kapitalistische krachten om tegen te vechten in mijn stad. Bij stemwijzers kom ik wel uit op linksere kleine partijen maar ik geef ze weinig kans en ik heb buiten die stemwijzers ook gewoon amper van ze gehoord (snap ik, weinig geld etc., maar zo werkt het gewoon niet in een grote stad). Bovendien zie je van die clubs met een droom in hun hart en verder geen goede organisatie of ervaring eigenlijk weinig terug.
Ah dat vind ik chill om te horen! Hopelijk minimaal 1 zetel ![]()
Ik schuif op van PvDD naar De Vonk, hoop dat ze een zetel kunnen binnenhalen. De partijleden die ik volg waren altijd actief en zichtbaar betrokken bij daadwerkelijk verzet en heb ook regelmatig mee gedm’d.
Je zou ook nog kunnen kijken naar een andere partij die er dichtbij staat. Ik wilde eigenlijk op SP stemmen, maar was niet onder de indruk van de vrouwelijke kandidaten.
Ga nu voor PvdA, mede ook omdat ze de 2e grootste partij zijn in de peilingen in mijn gemeente (en op nr1 staat rechtse partij, maar wil dus dat die tegen gaat vallen.)
Waarom vind je dit? Ik vind het zelf juist echt niet nodig dat het hier bij GL-PvdA ook in het programma staat