Nieuws, actualiteit en politiek #5

Exact! Ze horen dat er een partij tegen een AZC is en hup, stemmen. Wat er voor de rest in het programma staat en dat andere partijen de stad veel meer vooruit helpen, hebben ze vast niet eens gezien :clown_face:

En trouwens, een gemeente kan het ook niet eens tegenhouden toch? Gezien de spreidingswet

3 likes

Sinds jaar en dag is mijn gemeente een vvd gemeente. En nu is GL-PVDA de grootste hier. Die had ik niet verwacht :partying_face:

18 likes

Hier is de vvd opeens de grootste partij.
Zelfs ik vind de uitslag onverwacht gezien de gemeente waar ik woon.

1 like

Ja ik ben echt heel aangenaam verrast eigenlijk!

2 likes

Zo blij! In Dordrecht ook GL-PVDA de grootste :sob::tada:

11 likes

Jaa voor 2e keer, ben zo blij :partying_face:. Wel jammer dat de wethouders die ze vorige keer geleverd hebben sowieso niet terug komen :frowning:

1 like

GL- Pvda hier ook de grootste :partying_face:

5 likes

Het enige mooie aan de uitslag in Den Haag is dat de VVD meer dan de helft van de zetels is verloren, van 7 naar 3 hahaha

Verder is het echt huilen hoor, met 16 fucking zetels voor de Mos, en dat is meer dan de volgende twee partijen (D66 en GL-PvdA) bij elkaar :sob:

Ik zag dat hoofd van hem oooveral waar ik kwam in de stad, maar zoo erg had ik het niet verwacht

6 likes

In mijn rechtse gemeente (tweede kamer verkiezingen was PVV nog de grootste) is GL/PVDA gewoon de grootste :exploding_head: er is nog hoop.

23 likes

Hier is een lokale middenpartij het grootst, die voornamelijk bestaat uit van die professionele partijhoppers. Daarna GL-PVDA.

Wel minder zetels voor de lokale linkse partij en PvdD. En we hebben FVD er bij gekregen met 3 zetels.

3 likes

Hier is forum ook verdubbeld in het aantal zetels. En dan heel hard roepen dat ze verwachten dat ze wel in de coalitie komen. Nou dat verwacht ik niet want de grootse partij is een lokale, linkse partij en ik zie daar geen samenwerking komen. Forum heeft ook totaal geen lokaal programma. De afgelopen vier jaar zijn ze volledig onzichtbaar geweest en nu roepen ze alleen maar dat ze het azc gaan sluiten. Het azc wat er al jaren zit en waar tot dat het vorige kabinet aantrad nog nooit klachten over waren. Maar nu opeens is het azc een probleem.

2 likes

in mijn gemeente wordt een gefuseerde christenpartij ALTIJD de grootste omdat de refo’s sowieso consistent stemmen :roll_eyes: als de rest dat nou ook eens zou doen. dit zorgt er oa voor dat bepaalde winkels niet open mogen op zondag. dat vind ik nou echt je eigen religieuze opvattingen op anderen forceren

4 likes

Dit is echt wat er mis is in Nederland, elke keer een nieuwe Messias zoeken.

8 likes

Na dat stomme uitstapje naar D66 bij de landelijke verkiezingen Utrecht gelukkig gewoon weer terug bij GL-PvdA

Waarvan ik nog steeds hoop dat ze een nieuwe naam kiezen bij de officiƫle fusie want dit is echt stom :sob:

8 likes

Ik vind de framing van de media best wel irritant zeg.

ā€œGroenLinks-PvdA slikt verliesā€ omdat ze van 16% naar 14% van de totale stemmen zijn gegaan, terwijl ze wel gewoon de grootste landelijke partij zijn geworden.

ā€œGrote winst voor FvDā€ …ze zijn van 1% naar 4% gegaan.

Als je alleen de artikelen skimt dan zou je kunnen denken dat we nu in een land vol extreemrechtse gemeenteraden leven.

Ik snap dat de media het hebben over relatieve winst en verlies tav 2022, maar vorige keer* deed FvD bijna nergens mee. Logisch dat ze nu een groter aandeel krijgen. Dat betekent niet dat ze een soort stormachtige groei in het percentage stemmers hebben gezien of dat iedereen nu opeens FvD is.

24 likes

Heel irritant inderdaad. Bovendien is het sowieso lastig een goed beeld te krijgen met alle lokale partijen, want ook die zijn vanuit allerlei idealen en ontstaan en in allerlei delen van het politieke spectrum te vinden.

Bovendien heb ik t idee dat partijen als bbb en pvv flink verloren hebben aan bijvoorbeeld FvD.
De groei van FvD betekent niet perse groei van rechts, hoewel FvD natuurlijk wel behoorlijk extremistisch is, meer nog dan die andere twee.

3 likes

Amsterdam is eindelijk ook geteld, heb wel gemengde gevoelens. Ik ben blij dat GL en PvdA samen de grootste zijn maar de PvdA heeft het niet echt goed gedaan. En ik ben blij dat Bij1 weer een plek heeft. Ik ben wel echt onder de indruk van ze deze verkiezingen. Maar toch ook weer een stabiele VVD en ik vind D66 ook te groot maar ja, de import en rukkers hebben ook gestemd natuurlijk.

4 likes

ja ze hebben goed veel bulgaren laten flyeren!!!

6 likes

Kunnen we deze mensen een cursus laten geven aan de mensen in mijn gemeente over hoe ze het licht zien als ze hun ogen openen?

Volgens mij komt eind deze maand de nieuwe naam naar de leden.

3 likes