Ik denk dat het anti immigratie sentiment goed gespint is de afgelopen jaren. En daarbij komt ook dat in de oude rode streken het gevoel is dat er niemand echt betrokken is. De overheid heeft het in het verleden flink laten liggen inzake de aardbevingen, maar ook in het mijngebied en Drenthe. Daar zijn veel jongeren vertrokken om te studeren of werken en veel bespaard op bijvoorbeeld ov en investeren in bedrijven.
En daarnaast is het gewoon zo dat er veel meer racisme is in Nederland dan we eerder altijd wilden toegeven. En nu âmagâ je gewoon op partijen stemmen die dat vrij uitdragen. Hoewel ik denk dat dat niet de hoofdzaak is, maar PVV maakt daar wel handig gebruik van, want het is een makkelijk idee daar alles aan op te hangen. Het ontneemt mensen namelijk ook een eigen verantwoordelijkheid als je alles hierop schuift.
Henkâs kinderen krijgen er geen huis mee, zijn moeder geen goede zorg in het verpleeghuis, maar de PvdA heeft dat in zijn ogen ook niet voor elkaar gekregen. En nu gaan ze nog fuseren met een groene elitepartij die er al helemaal geen bal van snapt. Want dan mag Henk geen gehaktballen eten en zijn auto wordt ook duurder en hij heeft hem wel nodig voor zijn werk want ov is wegbezuinigd en zijn schoonmoeder moet ook wekelijks naar Assen naar t ziekenhuis gereden.
En goh waar zijn nu net ook nog eens grote azc opvanglocaties? Net in die gebieden. Ik bedoel, in mijn dorp is ook een opvang, maar kleinschalig en geen seconde last van. Maar ik zou ook niet in ter Apel willen wonen als ik eerlijk ben. Niet omdat ik tegen azcs ben of tegen vluchtelingen, maar ik denk dat op zoân grote schaal het een dorp enorm veranderd. Maar ja PVV heeft wel de spreidingswet tegen gehouden en de gevolgen daarvan ziet men dan weer niet.