Nieuws, actualiteit en politiek #5

Samen Grood (groen-rood)

5 likes

Een tijd geleden noemden ze in de podcast De Spindoctors ideeĆ«n en toen zei iemand Natuurlijk Sociaal, dat vond ik wel een mooie. Ik snap op zich wel dat ze niks met ā€˜links’ doen, dat is bijna een scheldwoord geworden vanuit (radicaal-)rechtse partijen. Heel vreemd en onterecht natuurlijk, maar misschien niet de beste naam voor je partij als je een breed kiezerspubliek wil.

10 likes

Werkend Nederland. Ik zou afstappen van namen met groen en links om terug de verloren zielen van rechts te winnen. Zit wel een kracht vooruit in en vertrouwen dat al het groene, linkse sociale beleid gaat werken. En als kwinkslag naar partij van de arbeid.

1 like

Ik denk dat het echt een slecht idee is als de partij gaat blijven proberen zieltjes van rechts te pakken. Is nog nooit een linkse partij gelukt. Bij werkend nederland zijn ze mij kwijt hoor.

27 likes

Nee geen zieltjes pakken, maar zich als partij presenteren die er is voor meer dan alleen linkse elite. Een bredere profilering die meer mensen aanspreekt. We verbazen er ons toch over dat mensen die de meeste baat hebben bij sociaal beleid richting pvv, bbb etc zijn gegaan. Wil je niet dat zij zich aangesproken voelen door een daadwerkelijk sociale linkse partij?

2 likes

Ja dan kan je het net zo goed ā€œde middenklasseā€ noemen
@DoeMaar love deze associatie!! Ik was echt fan van Darkwin duck

3 likes

Maar we weten toch dat dat niet werkt? Bredere profilering betekent verlies aan de linkerkant en geen instroom vanuit rechts. Ik denk dat de partij echt grote fouten maakt als ze niet expliciet blijft kiezen voor een idealistische roodgroene koers, want dan verliest ze haar laatste - en enige trouwe - kiezersgroepen*. Ik denk dat er veel meer te halen valt met aanzienlijk betere campagnes, scherper uitgesproken politici met duidelijke boodschappen en een leesbaar (want eerlijk, dat laatste programma was shit) programma. Daarnaast kunnen ze als ze dat nou eindelijk eens gaan beseffen en er werk van maken heel veel niet-stemmers mobiliseren binnen dat gedachtegoed.

*ik zit qua werk echt in een roodgroene bubbel (en dan niet alleen de hogere middenklasse) en heb afgelopen paar verkiezingen zoveel gesprekken gevoerd met twijfelende mensen die pvdd, d66, bij1 aantrekkelijker vonden dan glpvda en enkel voor hen kozen voor een machtsblok. Eerste stap moet in mijn ogen zijn; zorgen dat die mensen weer in de partij gaan geloven.

25 likes

Dat laatste sowieso 100%

1 like

Ik wilde zelf nog groene rozen voorstellen

1 like

Dan is de afkorting NS, dat zal 'm niet worden

3 likes

Progressief Nederland it is

2 likes

Progressief Nederland. Duurt nog wel even voordat ik hier aan ga wennen

4 likes

Nou jongens daar is die dan de nieuwe naam van GL/PVDA ……

PRO (Progressief Nederland)

1 like

Genant

8 likes

Iets met progressief of met ā€˜NL’ lijkt me echt bagger idd

:rofl::rofl:

25 likes

Blijkbaar gaat de NOS niet mee met "PRO’’ :joy:
### Pro of PRO?

In de eigen uitingen schrijft Progressief Nederland ā€˜PRO’ met drie hoofdletters. De NOS gaat daar niet in mee, omdat ons uitgangspunt is dat we alleen afkortingen als CDA (Christen Democratisch AppĆØl) of VVD (Volkspartij voor Vrijheid en Democratie) met louter hoofdletters schrijven.

In dit geval gaat het om een inkorting van het woord Progressief, dat op zichzelf ook al een bestaand woord is: pro. Om diezelfde reden schrijft de NOS ook 50Plus en Denk, terwijl die partijen zelf hun naam met louter hoofdletters schrijven.

22 likes

Gvd zeg je zou maar bij deze vergadering zitten

51 likes

Ik dacht bonuslesje Nederlands voor de lezers. Het moet wel begrijpbaar blijven voor zowel de vrachtwagenchauffeur als de advocaat of wat ze ook alweer altijd zeggen over het nos journaal.

5 likes

Wat een kneiter lelijk logo is het geworden zeg. Dat beeldmerk lijkt wel een boerenkool

6 likes

Het logo vind ik juist het enige positieve :joy:

edit: ik hoop dat ze ons wel de de progressieven gaan noemen en niet eh PRO’ers?? :grimacing:

3 likes