Nieuws, actualiteit en politiek #5

Echt he, zo boosmakend hoe we omgaan met de natuur in dit kut vvd land. De bossen zijn intussen zo verzuurd van de stikstof dat slakken oplossen in de aarde en vogels zo weinig kalk binnenkrijgen dat hun jongen niet levensvatbaar geboren worden met gebroken botjes, door een gebrek aan kalk. En dan zetten ze ook nog hersenloos alles in de fik. Godverre

15 likes

Ik vroeg me ook af waardoor het nou precies ontstaan was (welke oefening) en las dit, maar dat klinkt ook gewoon heel erg dom? Explosieven en brand bestrijden, dat hoeft toch niet per se nu in zo’n droge week met wind?

Op het terrein in 't Harde oefenen militairen met verschillende wapens en wapensystemen. Vandaag stond er een training “geweer- en mitrailleurvuur, kanon en werken met explosieven” op de agenda, is online te lezen.
Ook traint de militaire brandweer op het terrein met het bestrijden van branden. Deze oefeningen zijn bedoeld voor situaties waarin de civiele brandweer een brand niet kan bestrijden, en militairen daarbij kunnen helpen. Het is niet bekendgemaakt of de brandweerlieden aan het oefenen waren, maar zij hielpen wel met blussen
Dit is wat we nu weten over de brand op het militaire oefenterrein 't Harde

7 likes

Mijn vriend heeft ooit in dienst gezeten en vertelde ook dat ze dan ‘s nachts speciale oefeningen deden met geweren die met een klein beetje vuur schoten zodat je goed kon zien wat je deed in het donker. En dan stond er de hele tijd brandweer kleine brandjes te blussen want ja er ging natuurlijk steeds van alles in de fik. Dan ben je dus niet eens daadwerkelijke brandoefeningen ofzo aan het doen. Je bent toch totaal debiel als je die oefeningen tijdens een droogte doet??

9 likes

https://www.nu.nl/binnenland/6394290/hoogste-militair-na-reeks-natuurbranden-heel-vervelend-maar-moeten-blijven-oefenen.html

Dit maakt mij zo zo boos

4 likes

Er blijft straks geen gebied meer over om te oefenen.

1 like

Hahahha, in plaats van ons land te beschermen gaan ze ons land in de fik steken.

Ja ik lach, maar ik huil van binnen. Wat een kutland.

19 likes

Ja je bent compleet debiel als er al meerdere branden zijn ontstaan, maar dat je gewoon doorgaat met oefenen. Mongolen zijn het.

10 likes

Ga lekker oefenen op de ongebruikte landingsbaan van Lelystad Airport ofzo

10 likes

Haha die man ook: “Dat kon gisteren nog wel!”. Nou, blijkbaar niet als overal brand uitbreekt. Wat een onsympathieke vent.

https://www.nu.nl/binnenland/6394290/hoogste-militair-na-reeks-natuurbranden-heel-vervelend-maar-moeten-blijven-oefenen.html

5 likes

Maar dit is toch gewoon heel raar? Bij ieder paasvuur moet er brandweer aanwezig zijn, maar bij militaire oefeningen zijn extra regels blijkbaar allemaal onnodig. Niet dat ik zo pro paasvuur ben, maar dit land stikt van de regels maar voor defensie gelden er geen regels :clown_face::clown_face::clown_face::clown_face:

8 likes

lol en inmiddels moet de brandweer hulp vragen in het buitenland maar defensie gaat lekker door met oefeningen???

Ik snap dit ook echt niet, je zou oefeningen toch wel even stil moeten kunnen leggen? Zeg maar ik kan me voorstellen dat je een andere discussie voert als het om een acute oorlogssituatie gaat maar met dit? Kunnen ze niet gewoon weer pang pang gaan roepen zoals met dat munitie tekort toen ofzo

29 likes

Ahahahaha die idioot die het woord net voor ze moest voeren op het journaal probeerde het nog even op ‘niet genoeg middelen’ te gooien

Goed moment om om meer geld te vragen

7 likes

Superkut die branden en waar de fuck is defensie mee bezig maarrrr wel even een applausje voor de huidige look van Winfried Baijens, big queer energy

3 likes

Hahaha ja dat was precies wat ik had gezien twee tellen voor ik m’n vorige post plaatste ja wat een fucking grap

1 like

Hij was ook goed getraind in het naĂŻef overbrengen

1 like

De soap continues

2 likes

:rage:

https://www.hln.be/antwerpen/tandarts-72-met-keelfetisj-vervolgd-voor-aanranding-van-70-tal-patienten-hij-duwde-twee-vingers-zo-diep-dat-ik-bijna-moest-kokhalzen~a82c01f0/

2 likes

Het is eigenlijk echt bizar dat je, alleen omdat je een kind van het koningshuis bent, al te maken krijgt met zulke heftige bedreigingen. Begrijp me niet verkeerd, er is natuurlijk nooit een reden die zulk soort dingen goedpraat. Maar wat er hier bij me opkomt is dat zij zelf nog nauwelijks iets hebben gedaan om zulke haat op te (kunnen) roepen bij een ‘‘al gestoord persoon’’, behalve dat ze in deze positie geboren zijn. En nogmaals, bij niemand is dit okĂ©, niet de koning, je buurvrouw of je kat etc. Gelukkig begrijp ik deze vorm van haat in je bovenkamer niet.

verdacht-van-voorbereiden-aanslag-op-prinsessen-amalia-en-alexia

5 likes

brandstapeltje maar weer

7 likes

Wederom afgrijselijk :face_with_symbols_over_mouth::face_with_symbols_over_mouth::face_with_symbols_over_mouth::face_with_symbols_over_mouth::face_with_symbols_over_mouth::face_with_symbols_over_mouth::face_with_symbols_over_mouth:

3 likes