Nieuws, actualiteit en politiek #5

Die extreemrechtse doodenge gastjes van de VU, die een nazilied zongen en een medestudent in elkaar sloegen terwijl ze racistische uitingen deden krijgen een lagere straf ivm ‘negatieve media-aandacht’. Er was celstraf geëist maar nu gaat geen van beiden de bak in.

Ik snap niet waarom negatieve media-aandacht steeds strafverlagend werkt? Volgens mij mis ik iets. Als er landelijke outrage over is dan zou dit toch niet moeten betekenen dat je een lagere straf verdiend?

https://www.parool.nl/amsterdam/rechter-vu-studenten-marlon-u-en-reinout-v-schuldig-aan-mishandeling-medestudent~bcf3a764/

2 likes

Beetje naief om te denken dat trial by media geen gevolgen voor iemand heeft.

Dat wordt door de rechter meegewogen in de uiteindelijke straf.

Overigens mag het hier inderdaad wel harder aangepakt worden. Maar helaas wordt moslimhaat in dit land beloond. Sterker nog, het wordt aangewakkerd.

3 likes

Gatverdamme is dat die broer van e.v,a vl.aa,r? Die hele familie is verdorven

2 likes

Echt een kwalijke zaak die ontploffing in Osdorp, maar ik zit wel elke keer te genieten om Amsterdamse ouwehoeren op het nieuws die even geïnterviewd worden en die camera op hun mik zo heerlijk vinden en maar blijven lullen. Er was er net eentje ‘helemaal van zijn a propos af’

13 likes

Dat is inderdaad de broer ja. Ik heb door mijn werk helaas regelmatig met die familie te maken en ze zijn allemaal net zo walgelijk.

3 likes

Ik weet niet waarom, maar ik dacht dat jij musicus was en zie nu een hele chagrijnige huismuzikant voor me in de hoek van hun woonkamer.

2 likes

Niet geheel onwaar :rofl:

1 like

Ik denk niet dat het mediacircus geen gevolgen heeft, maar ik snap oprecht niet waarom die gevolgen worden meegewogen in de straf, aangezien ze die gevolgen zelf hebben veroorzaakt.

Ze hebben nul komma nul berouw getoond (sterker nog, die Marlon houdt vol dat er een hetze is tegen zijn persoon en hij niks verkeerd heeft gedaan, ook al tiranniseert hij al jaren zijn medestudenten bij de VU).

Jezelf in de slachtofferrol zetten helpt blijkbaar echt als je een lagere straf wil. En een jonge witte hoogopgeleide man zijn, natuurlijk.

8 likes

Dat laatste vooral!

3 likes

Wow, heftig bericht. Ben benieuwd.m naar wat er uit het onderzoek gaat komen, want op je 13e je ouders doden is nogal uitzonderlijk

3 likes

Het is echt bizar. Familie en vrienden van mij wonen in hetzelfde dorp. Diep triest, voor iedereen die er mee te maken heeft natuurlijk… echt een verdrietige situatie

7 likes

-link verwijderd-

Echt een psychopaat dat kind omg, heeft ook haar kat eerder vermoord.

9 likes

Ik moet bijna huilen om die blije kop van die hond.

6 likes

Snap ik, ik om de kat die ze zo heeft mishandeld dat ie dood is.

Hoe fucking ziek is deze persoon, echt evil gewoon.

3 likes

Ik word hier helemaal naar van…
Als je allebei je ouders in hun slaap vermoord, dan moet je van te voren toch wel alles uitgezocht hebben

5 likes

Er zitten ZO veel zieke en gruwelijke details in dit verhaal.

Dat die moorden dinsdag al plaatsgevonden hebben, foto gedeeld met schoolgenoten. Wth.

11 likes

Ja die arme arme kinderen die die foto’s hebben gezien joh, echt zo veel slachtoffers.

9 likes

Meisje is zwaar ziek, dat sowieso, maar ik ben toch ook echt benieuwd naar haar verhaal. Echt vreselijk hoe dit gegaan is en idd de leerlingen die de foto hebben gezien :frowning:

7 likes

Dit klinkt allemaal als iets wat je ziet in een bizarre Netflix serie

6 likes

Los van de inhoud, wat een ontzettend slecht geschreven artikel

12 likes