Nieuws, actualiteit en politiek #5

Oh dat was ook geen bewust link haha
Ik wilde gewoon bol punt com typen haha

4 likes

Volgens mij heeft dat eerder te maken met listings live houden zonder dat je verwacht dat iemand het koopt (omdat het even niet op voorraad is, bv. Ik weet niet of bol je afstraft als je uitverkochte listings hebt, maar volgens mij was dat bij amazon wel zo). En je hebt ook bots die je producten automafisch kunnen prijzen, bijvoorbeeld 5% duurder dan concurrenten. Als meerdere mensen zo’n bot gebruiken voor hetzelfde product dan gaan die bots tegen elkaar opbieden en krijg je dit soort gare prijzen.

Dit is halve kennis die ik heb opgedaan toen er idd jaren geleden drama was over Wayfair en dat daar mensenhandel gefaciliteerd zou worden. Maar dat bleek toen allemaal prima te verklaren door algoritmes en regels van verkoopplatforms waardoor je gare listings krijgt.

6 likes

Oh wat heftig, sowieso al ziek als grap.

Heel naïef misschien maar ik vraag me dan ook af waar die kinderen vandaan komen en op welke schaal dat zou gebeuren (oprechte vraag). Ik ben niet thuis in de hulpverlening zeg maar, ik dacht dat bijv kinderen in pleeggezinnen door verschillende instanties gemonitord worden hoe het met ze is? Uiteraard ken ik voorbeelden van het Vlaardingse pleegmeisje maar dat lijkt een uitzondering? Met die pizzagate theoriën komt het op mij over alsof er in ieder geval heel veel jonge kinderen zijn die dit meemaken

Nog ter verduidelijking: gaat me meer in van welke informatie hierover is betrouwbaar ipv dat ik denk dat het niet echt gebeurt

1 like

Echt wtf, we weten echt nog maar topje van de ijsberg op dit vlak: ā€˜Zelfdoding’ met hondenriem blijkt moord door ex, wordt femicide vaker gemist? - 'Zelfdoding' met hondenriem blijkt moord door ex, wordt femicide vaker gemist?

6 likes

Deze zaak wordt (volgens mij) ook behandeld in de docuserie ā€˜fase 8: femicide’ op npo start. Fijn om te horen dat hij zijn straf nu krijgt.

9 likes

De beelden van de aardbevingen in Venezuela zijn echt heftig zeg. En de schatting qua aantal doden liegt er niet om. Doodeng, hopelijk zit de schatting er helemaal naast en valt het mee :cold_sweat:

6 likes

https://www.nu.nl/buitenland/6400960/frankrijk-begint-onderzoek-naar-vinted-door-vermoedens-van-kinderhandel.html

4 likes

Ik kan hier met mijn hoofd niet bij. Wie is die rechter??? Hoe kan dit???

https://www.ad.nl/nieuwegein/oud-politieman-en-vriend-vrijgesproken-van-verkrachting-17-jarig-meisje-na-lift-naar-huis~a7a9277e/

2 likes

Wow dat had ik echt niet verwacht in deze zaak!? Ik hoop dat er hoger beroep komt!

2 likes

Enige positieve punt is de Annemiekel naam Walco waardoor je hem makkelijker herkent.

13 likes

Wat walchelijk het meisje was 17 hoe kan het zo’n uitspraak zijn (en ongeacht leeftijd sowieso verschrikkelijk maar had dit ook niet verwacht)

4 likes

Holy fuck
Meestal zegt de rechter ook iets over dat niet verwacht kan worden dat een meisje van 17 vrijwillig seks zou willen met 2 mannen van 20 jaar ouder en dan helemaal in combinatie met alcohol inname
En ook de verantwoordelijkheid van iemand met de functie van agent wordt vaak benoemd en zwaar gewogen.
Heel erg, ik hoop dat er hoger beroep volgt

Edit: 30 jaar zelfs. Ik kon ff niet tellen
Tering zeg

15 likes

Gatver, ik kan mij hier zo kwaad over maken. Een tienermeisje met twee volwassen mannen, en dan zo’n laffe, slechte uitspraak.

Misselijkmakend gewoon hoe slecht o.a. de rechterlijke macht vrouwen beschermd tegen geweld. Iedereen snapt toch dat dit niet klopt??

Een zielig verhaal van die mannen en ze komen er zo mee weg. Dat dit meisje die vreselijke avond heeft doorstaan, aangifte en het proces heeft doorstaan, voor deze uitspraak?

12 likes

Echt walgelijk, het is toch bij de rechter bekend dat je ook in freeze modus kan zijn. En wat @ellegirltalk zegt, twee mannen van 30 jaar ouder na zoveel alcohol en je alleen bent ingestapt voor een lift, hoe kan ervan uit worden gegaan dat dit iets was wat zij wilde.

5 likes

Is die rechter niet goed bij zn hoofd ofso :rage:

1 like

Ff wat goed nieuws:

Ik verwacht natuurlijk niet dat dit betekent dat er dit jaar geen vuurwerk wordt afgestoken maar het is een begin??

33 likes

Ben zo benieuwd hoe dit gaat uitpakken? Want via Duitsland en Belgiƫ is alles nog steeds te krijgen en er zal ook wel veel zwarte handel komen. Maar goed, beetje minder oorlogsgebied zou wel fijn zijn.

1 like

Ja goed dat het verbod er nu is maar ik denk dat het nog wel even duurt voordat er echt iets veranderd. In mijn stad is al sinds 2020 een verbod maar het is niet echt minder geworden.

5 likes

Ja maar een verbod op afsteken in een stad is natuurlijk wel iets anders en echt onmogelijk te handhaven vs dat je het nergens in het land meer legaal kan krijgen en iedereen weet dat het verboden is (in amsterdam wisten veel mensen dat niet eens). Maar eens het zal nog wel een jaar of tien duren voordat zo’n traditie er echt een beetje uit is, en natuurlijk kan je het illegaal krijgen etc etc maar denk dat de gemiddelde Nederlander het niet illegaal of in Duitsland gaan kopen

6 likes

wtf alsof een 17 jarig meisje niet sowieso in een kwetsbare positie verkeert in een auto bij 2 dronken bijna 50ers die uit zijn op seks (met een minderjarige)

kanker wat goor

29 likes