Ook stom opgeschreven weer.
Maar ok zij blijkt dus lid/fan van enge clubjes.
Interesting.
Dit is misschien best wel controversieel, maar van mij mag die leeftijd echt naar 18 (met een uitzondering voor een klein leeftijdsverschil van een paar jaar).
Wat is hier
aan eigenlijk?
âVervolging voor geloof houdt in dat mensen worden gediscrimineerd, bedreigd, mishandeld of onderdrukt vanwege hun religieuze overtuiging. Dit varieert van maatschappelijke uitsluiting en baanverlies tot strenge celstraffen of geweld, en komt wereldwijd voor bij verschillende religies.â
dankjewel, heel interessant! en hoopgevend, ondanks dat je zegt dat het een lang proces kan zijn, naar mijn idee is er veel meer maatschappelijke aandacht voor dit soort zaken en (online) zichtbare woede en er zullen vast organisaties en boze vrouwen met de juiste achtergrond zijn die daar iets mee en aan kunnen doen.
en hopelijk gaan ze ook in hoger beroep.
hoe je het schetst lijkt me de kans ook wel redelijk groot op een andere uitspraak toch, als er zĂł veel verzwarende omstandigheden niet zijn meegenomen?
bedoel je mbt verkrachting? ik had het even opgezocht toen ik mijn post schreef en de wettelijke definitie van verkrachting is veranderd van âmet geweld binnendringenâ naar âongewenst binnendringenâ. maar daarin is volgens mij dan wel de opvatting (of vereiste?) dat iemand âneeâ moet hebben gezegd. (ik dacht dat dat ook in het artikel werd aangehaald, dat het feit dat het meisje geen âneeâ had gezegd icm de volgens de rechter verlichtende omstandigheden ook reden was om niet te kunnen stellen dat de seks niet consensueel was)
en bv in Zweden zijn ze daar strenger in.
dit is wat ik veronderstelde maar bij googlen blijkt het genuanceerder te zitten maar ik begrijp het niet héél goed. ik heb alleen even geen energie om het beter op te zoeken dan een google AI overzichtje maar dit is wat het zegt:
Als je dit zo leest hebben die rechters wel hun eigen draai gegeven aan âniet instemmenâ ![]()
hier moet toch meer achter zitten? Ik hoop zo dat ze in hoger beroep gaan, al zou ik ook helemaal begrijpen als deze uitspraak zoân mentale tegenslag is als meisje van 17 verkracht door 2 mannen dat dat niet meer gaat. Of ĂŒberhaupt voor elk slachtoffer, pff
Nee, een situatie waarin je had kunnen vermoeden dat de ander niet wilde is voldoende (dus niet actief mee doen, freezing, aangeven dat je twijfelt, dat je naar huis wil, eigenlijk alles waaruit geen enthousiasme blijkt), maar dat blijft in de rechtszaal sowieso lastig en is hier niet ten laste gelegd omdat het meisje zelf ook aangeeft ze dat in niks heeft laten blijken.
Edit: Ik vind het ook totaal onacceptabel, maar juridisch wel te volgen want de vraag is eigenlijk of elke dronken zeventienjarige die seks heeft met een ouder iemand zich in een bijzonder kwetsbare positie bevindt. In mijn ogen: ja, maar ik snap ook dat een rechter daar anders over oordeelt. Het is wat dat betreft weer zoân marco borsato zaak met gapend gat tussen wat maatschappelijk acceptabel en strafrechtelijk te bestraffen is.
aha oke thanks hmm, ik snap idd dat het juridisch mogelijk is maar wat het specifieke verschil tussen zweden en nederland nou is dan begrijp ik niet helemaal
Ik werd gewoon misselijk toen ik dit las. Zo ongelooflijk zielig
Ja er is gewoon een bepaalde groep christenen die echt een vervolgingscomplex hebben en daar echt op geilen, sorry. En overal âvervolgingâ roepen waar het niet is. Ik heb deze groep niet verder nagetrokken dus dit is echt buikgevoel, maar het gaat dan ook over zich vervolgd voelen omdat hun kind op school geconfronteerd wordt met seksuele opvoeding, of in aanraking komt met LGBTQ âideologieâ. Dat soort onzin.
Waarmee ik absoluut niet zeg dat er overal in de wereld een vrije geloofsbeleving is, integendeel, en dat er niet heel reële en wijdverbreide vervolging van allerlei religies bestaat.
Ah ok ik snap je!
Ja een paar van die kinderen moesten mee naar het zkh, lijkt me doodeng voor ze als ze eigenlijk nog nooit echt buiten zijn geweest. ![]()
âDe politie viel de woning binnen in het kader van een onderzoek dat niets met de kinderen te maken had. De vier aangehouden volwassenen zitten voorlopig vastâ
Kun je nagaan dat anders nog steeds niemand iets had ontdekt.
Huh vervolgingdcomplex vind ik echt een héle rare faux woke take. Het gaat hier over christenen in Noord-Korea, Syrie, Nigera, China e.d. die gevaar lopen vanwege hun religie (Stichting Open Doors waar 4M mee werkt).
âIk heb deze groep niet verder nagetrokken dus dit is echt buikgevoel, maar het gaat dan ook over zich vervolgd voelen omdat hun kind op school geconfronteerd wordâŠâ ja of gewoon niet over beginnen als je de groep niet hebt nagekeken? ![]()
Noord-Korea is voor iedereen kut toch, niet dat je daar wel chill moslim of boeddhist kan zijn.
Echt redelijk bizar dat hier zo in wordt gegaan op de privégegevens van een rechter. Heel FvD achtig
Ehm, je begrijpt dat er een reden is dat deze informatie openbaar is/ gemeld moet worden?
Ik vind het best wel kwalijk dat je iemands nevenactiviteiten terug lijkt te zien in oordelen. Het is niet alsof iemand op de TikTok van haar kind heeft zitten zoeken.
Ik vind dit niet heel gek, bij een toch wel heel opvallende uitspraak gezien de omstandigheden.
Alcohol onder de 18 mag sowieso niet dus dat had ook wel mee worden gewogen vind ik.
Neventaken publiceren ziet op aantoonbare belangenverstrengeling en niet op dit soort speculaties. Het doet echt niemand iets goed als er op zoân manier over de (onhafhankelijke!) rechtspraak wordt gesproken.
Je kunt het er niet mee eens zijn, maar dan ga je in hoger beroep, cassatie, of start je een art 12 sv procedure. Het is wellicht beroepsdeformatie maar ik zie in de praktijk dat dit echt een heel steile slippery slope is.
Is een christelijke rechter niet sowieso raar? Dan nemen ze in hun ogen toch de positie van God in? Hebben ze de bijbel niet gelezen ofzo?