Nieuws, actualiteit en politiek #5

Zeggen dat inheemse stammen christenen vervolgen is wel next level omgekeerde wereld

12 likes

Hahaha ik lees nog even verder op de pagina “wat doet open Doors”. Dan verwacht je toch iets als ijveren voor godsdienstvrijheid op plaatsen waar dat er nu niet is. Opgesloten christenen ondersteunen, pushen voor wetswijzigingen oid.
Maar nee, ze bidden voor de vervolgde , delen bijbels en christelijke boeken uit en bereiden christenen in die landen voor op vervolging.

4 likes

Ja evangelisten zijn echt de kanker van de samenleving, walgelijk volk.

11 likes

Echt omg iedereen heeft het kut in Soedan omdat er een genocide gaande is, heeft niks met christenen te maken. Alle landen die ze noemen zijn landen in conflict of landen met veel geweld waar iedereen en niet specifiek christenen slachtoffer van zijn.

Edit:

Hier staat vrijwel letterlijk “de miljoenen slachtoffers boeien ons bijzonder weinig, op de zeerkleine christelijke minderheid na”. Ook nul bewijs dat ze geven dat het daar nog uitmaakt of je christen bent of niet. Echt een vervolgcomplex, om je dood te schamen.

13 likes

Hmm ik vind dit lastig want er bestaat wel degelijk iets als de fawn response tijdens traumatische ervaringen.

Walgelijk :face_vomiting:

6 likes

Maar dat is echt weer iets anders dan in het moment willen, mede door vervaagde grenzen onder invloed. Fawn response vindt plaats in een situatie van gevaar.

3 likes

Echt 's werelds kleinste viool voor dit stel. Huilie huilie bij de rechter dat je uit je sociale huurwoning wordt gezet terwijl je ZEVEN huizen bezit. En dan als 1 van de argumenten aandragen dat ze er financieel op achteruit gaan want ze lopen dan huur mis :violin:.

https://www.rtl.nl/nieuws/economie/artikel/5623800/stel-met-zeven-koopwoningen-moet-sleutel-sociale-huurwoning?fbclid=IwVERDUAS07MtleHRuA2FlbQIxMABzcnRjBmFwcF9pZAwzNTA2ODU1MzE3MjgAAR7Wn8_O3Vx9aRMxZcuTtXhF7DTzWnRyyGkV_OozYq6KUm2vBLLcN9igscVNXg_aem_sQG09DxD-1mO2x6iAEktaw

18 likes

https://www.nu.nl/buitenland/6401906/nederlandse-vrouw-verkracht-in-pakistan-familielid-van-vicepremier-gearresteerd.html

Dood maar dan ook doodeng dit. Wat moeten deze vrouwen bang zijn geweest

2 likes

Ik word hier toch zo boos van.

Aan het einde van het artikel staat ook dat ze bezig zijn met het verbod op sociale huurwoning huren als je nog een koopwoning in bezit hebt. Hoe kan het dat dit nog mag?? En dan willen zo het alleen in hoog nodige uitzonderingen toestaan, alleen snap ik niet in welke situatie er überhaupt een nood voor zou zijn?

4 likes

Nou ja, als jij zelf in een sociale huurwoning zit, je erft een huis dat je qua WOZ en energielasten niet kunt betalen, maar het raakt nog even niet verkocht.

14 likes

Oke thanks, had ik niet aan gedacht!

1 like

Omdat je relatie met koopwoning over is. Het huis staat te koop, is nog niet verkocht maar een van de twee ex-partners vertrekt naar een huurwoning

Of je erft een huis terwijl je zelf in een huurwoning woont. Vooral wanneer er meerdere erfgenamen zijn is een huis niet zomaar verkocht.

7 likes

Hoe dan?!?! De woningbouw moet dit toch al veel langer hebben gezien?

3 likes

Een verbod op sociale huur als je nog een koopwoning hebt zou ik het niet mee eens zijn. Ter illustratie: ik heb nu een koopwoning maar als m’n relatie uitgaat heb ik de middelen niet iets nieuws te kopen en ook niet om voor 1400 euro te huren. Heb een salaris dat past binnen sociale huur en inmiddels 14 jaar inschrijftijd dus mag hopen dat ik dan wel sociaal mag huren.

Maar goed zoiets als dit is natuurlijk idioot.

4 likes

Maar gaan zij nu niet een van hun huurders uit een pand zetten om er zelf te wonen en daardoor iemand anders weer dakloos maken?

3 likes

De woningbouw mag geen financiële gegevens inzien, heeft geen link met GBA en ook niet het kadaster. Pas als er overlast gemeld wordt, vermoedens tot spookbewoning,; fraude met uitkeringen of er bijv. veel adresverhuizingen zijn. Ben dus ook wel benieuwd hoe de gemeente Amsterdam dit verbod gaat handhaven. Vraagt ook capaciteit bij de ambtenaren en de corporaties.

En wat @McApple zegt. Heb zelf mega gezeur gehad met de woningbouw omdat ik 50% eigenaar was van een onbewoonbare koopwoning.

https://www.nu.nl/economie/6382405/duizenden-mensen-met-sociale-huurwoning-bezitten-ook-minstens-een-koophuis.html

1 like

Maar dan zou je toch ook uit het koophuis gaan en zou dat verkocht worden? Dus dat is dan toch een heel andere situatie.

10 likes

Ja precies, je koophuis gaan verhuren en zelf sociale huur willen zitten lijkt me niet de bedoeling

6 likes

Ja maar hoe maak je dat allemaal duidelijk precies?