Er staat toch ook dat ze rekeninghouden met uitzonderlijke situaties. Je kan toch best prima aantonen dat de relatie uit is en dat je daarom een sociale huurwoning zoekt. Het zou mij verbazen als zoiets dan niet onder een uitzonderlijke situatie valt.
Ja alsof er geen controleerbare regels en uitzonderingen zouden kunnen bestaan.
Maar wel de mensen aanpakken die er misbruik van maken. Vind het echt bizar dat je in een sociale huurwoning kan zitten terwijl je een huis in je bezit hebt.
Pierre van Hooijdonk: gedraagt zich zo misogyn als de pest.
NOS: Dat is gewoon zijn mening ![]()
![]()
![]()
Over dit soort gevallen gaat het dus niet. Er zijn in Nederland ongeveer 10.000 mensen die naast hun huurwoning minstens 1 koopwoning bezitten. En tijdelijke zaken (zoals erfenis in beheer, scheiding of periode van verhuizing/klussen) zijn hierbij buiten beschouwing gelaten.
10.000 op meer dan 2 miljoen sociale huurwoningen is trouwens natuurlijk een zeer laag percentage, maar toch.
Ik reageerde niet op het artikel maar op de opmerking waarom het ĂŒberhaupt mogelijk is om naast een sociale huurwoning een koopwoning te hebben. En dat is in sommige situaties (tijdelijk) mogelijk zoals in de genoemde voorbeelden.
De NOS heeft nog niet begrepen dat seksisme geen mening is
Jezus wie is er hier verantwoordelijk voor de boekingen??? Laten we lekker een veroordeelde verkrachter die zijn straf nog niet heeft uitgezeten uitnodigen om te spreken op ons congres!
https://www.rtl.nl/boulevard/artikel/5630848/ali-b-terugtrekken-evenement
De organisatie meldt dat hij zich nu terugtrekt omdat het evenement niet meer in teken staat van de ondernemers.
Hier word ik zo cynisch van. Nee dat had je als organisatie natuurlijk niet kunnen zien aankomen. En alsof er geen voldoende andere mensen met kennis/ervaring in dit vakgebied.
In plaats daarvan nodig je iemand uit wiens ondernemerschap o.a. bestond uit het seksueel misbruiken van artiesten die hij als âondernemerâ op weg wilde helpen. En dan ook nog verbaasd zijn over de commotie.
Ik hoorde hier gister over, maar lees nu dat het het was georganiseerd door twee Nederlandsers.
https://nltimes.nl/2026/07/26/bali-bans-two-dutch-expats-run-club-accused-excluding-locals
Wat een dieptepunt weer. Om eerlijk te zijn bevestigt dit wel een angst die ik zelf al had. Ik heb vaker overwogen bepaalde posters op te hangen, maar toch niet gedaan uit angst voor eventuele gevolgen. Ik woon begane grond dus een baksteen door het raam is zo gebeurd, dacht ik dan. Maar deze mensen zijn hun nieuwe auto kwijt, wat vreselijk. Het kan vervangen worden, maar dit moet toch intimiderend voelen.
Ik vond het een extra reden om eindelijk de mooie âsamen levenâ poster te bestellen bij vluchtelingenwerk en het is daar nu drukker dan ooit met verzenden zeiden ze! Fijn
hopelijk komt ie binnenkort, zin om hem op te hangen (ik woon op een zeer links progressieve plek dus makkelijk praten voor mij dit hoor ik snap het als je ervoor kiest om het niet te doen)
Zo triest dit. Ik blijf het ook bijzonden vinden dat mensen het gedrag waar ze bang voor zijn (onveiligheid, vernielingen etc) zelf doen uit âprotestâ.
Wat zijn de mensen die in het filmpje spreken, waarvan de huizen zijn beklad, sterk zeg. Ik zou het niet durven. Je moet sterk in je schoenen staan, wil je na deze bedrijgingen je nog zo helder durven uitspreken bij de NOS. Ik hoop dat ze steun uit elkaar en een paar andere in het dorp kunnen halen.
Ik vind het zo tenenkrommend dat dit nog steeds wordt beschreven als vandalisme en intimidatie. Het is gewoon extremisme.
Als ik het goed begrijp worden mensen massaal opgeroepen naar die exclaves toe te gaan, hoezo?
Het doet me denken aan een Marokkaanse jongen die laatst werd geinterviewd door NOS of Nieuwsuur, zoiets. Hij kwam in Nederland niet in aanmerking voor asiel, maar hij wilde hier wel graag werken. Nou dan pakte hij zijn spullen maar weer om terug te gaan naar Spanje, als ik het me goed herinner waren de lonen daar toch beter.
Nou is dit maar een voorbeeld maar komt de rest dan ook massaal hierheen omdat ze in Europa willen werken, of is er iets anders aan de hand in Marokko waar ik niks over heb gelezen?
Volgens mij omdat Spanje recent een nieuwe wet heeft ingesteld.
âOok zou een juridische aanpassing van wetgeving een rol spelen. Migranten die de exclave over of door het water bereiken, mogen van het hooggerechtshof niet meer zonder meer worden teruggestuurd. Op de Marokkaanse stranden waar altijd veel migranten afwachten, verspreidde zich volgens Spaanse media het gerucht dat de Marokkaanse grenswachters geen actie ondernamen en dat je Spanje zonder papieren binnen kon.â
Die beelden zijn ook echt bizar? Duizenden mensen uit dat water en over daken aan het klimmen.
Ik zal alleen beelden van het (jeugd)journaal met âwe willen naar Europa want er is niets in Marokkoâ. Verder ook niet zoveel uitleg van het waarom.
Israel zit erachter
Ik wil dit graag geloven, want wat een kutland en Spanje uit natuurlijk veel kritiek. Maar op welke manier dan?
Rondje google leverde mij niets concreets op eigenlijk.
Ze zit te trollen