Nieuws, actualiteit en politiek #5

Er zit sowieso iets groters achter, maakte een beetje een grap maar de Spaanse minister van transport heeft ook in die zin getweet sinds het gebeurde. Israël is iig heel erg bezig met uitvergroten wat er aan de hand is en ze zijn legit obsessed door Spanje, ze kunnen niet ophouden over Spanje en hun ambassadeur aan de VN was erover aan het tweeten waarop de minister van Spanje reageerde.

Marco Rubio van de VS heeft ook eerder dit jaar, in april geloof ik nadat Spanje zich echt hard tov Israël begon op te stellen, ineens vastgesteld dat Ceuta en Melila niet tot Spanje toebehoren en Marrokaans zijn. Heel vreemd aangezien Spanje een NAVO bondgenoot is. De Marokkaanse koning is een zionist en daarom mogen Israëlische schepen daar ook aanmeren etc. Marokko wil graag Ceuta en Melila hebben en de VS en Israël gebruikt dat nu om met migranten Spanje te dreigen omdat Spanje zich niet naar hun wil voegt. Zelfde als Rusland via Wit-Rusland naar Polen en Litouwen doet met (in dat geval) migranten uit het midden-oosten. 100% georganiseerd.

Zijn ook verschillende Amerikaanse Zionisten die Marokko de afgelopen tijd hebben opgezweept voor nog een groene lijn (zo zijn ze illegaal aan het bezit van de westelijke Sahara gekomen als je je daar wil inlezen). Marokko heeft ook net een snelweg de Donald Trump Highway genoemd, er zijn heel veel tekenen.

Maar ja ik geloof 100% dat de VS en Israël hier achter zitten zonder grap ja.

20 likes

Diplomatiek drukkingsmiddel

Hoe konden de afgelopen dagen zo veel mensen Ceuta bereiken? “We zien dat de normaal zwaar bewaakte grenspost gewoon open was”, vertelt Jadir ter plaatse.

Ook correspondent Sven Tuytens merkt op dat de Marokkaanse grenspolitie gisteren niemand tegenhield. “Dat is een duidelijk signaal. Marokko gebruikt de migranten als diplomatiek drukkingsmiddel om zaken gedaan te krijgen van Spanje en de Europese Unie.”

“Ook nu gaat het om een georganiseerde operatie”, vervolgt Tuytens. “Op beelden is te zien hoe mensen in vrachtwagens aankomen. De Marokkaanse veiligheidsdiensten wisten wat er gebeurde en hebben het gewoon toegestaan.”

9 likes

Ik wist niet dat Marokko zionistisch is, dat verklaart wel iets beter. Over westelijke sahara had ik wel iets gelezen, thnks. Spaanse premier had onlangs ook Algerije bezocht, en Algerij steubt de onafhankelijkheidsbeweging in Westelijke Sahara. Dat draagt natuurlijk ook niet bij aan de verstandhouding met Marokko.

Ik geloof ook wel dat er iets groters (invloed van buitenaf) achter zit om zoveel mensen op de been te krijgen. En zag ook dat Israel ook allemaal opruiende berichten plaatste over Spaanse aanwezigheid in Afrika. Alleen daarmee weet je het natuurlijk niet zeker.

1 like

Marokko als land is niet zionistisch, de koning, die meestal in Parijs zit trouwens, is dat wel. Ook vanuit strategisch oogpunt, zie dit:

Vorige keer dat er 8000 migranten richting Spanje gestuurd werden stemde Spanje later in met erkennen van de westelijke Sahara, precies wat Marokko wilde. De westelijke Sahara is voor Marokko wat Gaza voor Israël is, allebei bezet gebied dus de band is vanuit opportunisme wel te begrijpen.

Het bizarste vind ik overigens dat verschillende Europese landen, waaronder fucking Finland die zelf met Rusland te dealen heeft, SPANJE nu dreigen met Schengen beperkingen ipv Marokko aanspreken. Insane. Dit is juist een moment voor solidariteit binnen Europa.

En net als de vorige keer zijn er helaas, en onoverkomelijk, onschuldige Marokkaanse mensen gestorven die als pionnen dienden in dit plan. Dat is nog het meest trieste, maar dat raakt ondergesneeuwd.

18 likes

https://www.destentor.nl/zwolle/machinist-rutger-34-zet-trein-stil-om-gewonde-ooievaar-te-helpen-bij-zwolle~add870e6/

Cute nieuws :smiling_face_with_three_hearts:

16 likes

ik haaaaaat jan roos echt zo kk erg wat een walgelijk monster. heb verder niks inhoudelijks toe te voegen maar gadverdamme

44 likes

Helemaal eens, wanneer is het nou voor hem eens tijd gecancelled te worden?

2 likes

Mist er een bericht of wilde je dit gewoon even kwijt

2 likes

Als je googled op roddelpraat en zwarte cross kom je wel achter zijn recentelijke walgelijke gedrag.
Al is alles wat er uit zijn bek komt stront

6 likes

Ugh ja ik zag een video van NOS erover voorbijkomen maar ik dacht even dat er nóg weer iets was gebeurd of zo.
Die man is echt mijn aandacht niet waard :nauseated_face:

4 likes

ik wilde dit kwijt naar aanleiding van die video van de zwarte cross

Ik word zo somber van al die natuurbranden. Iedere ochtend als ik de nos app open lees je weer over een nieuwe brand ergens ter wereld. Nu is het in Canada flink mis. En dan te bedenken dat dit alleen nog maar heftiger gaat worden :disappointed_relieved:.

14 likes

Er is droogte, maar de voetbal maakt zich zorgen =/. Denk dat we ons op vele andere plekken meer zorgen maken dan om de voetbalvelden.

17 likes

https://www.nu.nl/binnenland/6406105/invalkracht-jeugdzorg-geeft-toe-dat-hij-seksueel-contact-had-met-meisje-15.html

Oh gaaaatverdamme op een afdeling vol kwetsbare meisjes die slachtoffer zijn geweest van loverboys

Afschuwelijk, maar niet verbazend helaas.

Is het überhaupt wenselijk om mannen op zo’n afdeling te zetten? Zeker mannen zonder ervaring in die zorgwereld en die zelf de leeftijd van loverboys hebben?

18 likes

Nee en al helemaal niet 2 onbekende mannelijke uitzendkrachten samen… dan doe je als bedrijf ook iets doms

21 likes

Bizarre situatie; lijkt wel of het alleen hen twee op die hele afdeling vol jonge meisjes was op hun eerste en tweede dienst OOIT?! En dan ook nog ‘s nachts wanneer die meisjes nog kwetsbaarder zijn. En kennelijk zonder toezicht want hoezo had die gast de kans om drugs (ja ik vind een joint niet boeiend maar hallo wel daar) te gebruiken??
Wordt je echt helemaal niet nagetrokken en bekeken wat je meehebt in die klinieken?

15 likes

Nee op dat laatste. En iHub staat er om bekend om slechte zorg te leveren. Dit soort situaties moet je ten aller tijde voorkomen als organisatie/planner/leidinggevende.

Edit doordit soort uitzendbureaus moeten wij id kaarten checken van uitzendkrachten. Want soms stuurden ze dan totaal iemand anders zonder diploma/registratie/VOG. Echt louche praktijken dit.

8 likes

Allemachtig…
Ja het is echt vreselijk wat er in de zorg uitzendbranche gebeurt. Zo louche!
Ooooveral personeelstekorten natuurlijk, dat helpt die branche lekker spekken, en erger nog zulke praktijken

3 likes

Nee
Dit is echt gestoord

Hoop dat dat uitzendbureau ook flink wordt nagelopen want what the fuck

4 likes