Nieuws, actualiteit en politiek #5

Op dit punt zou ik bijna zeggen, was het maar een van de tweeling :smiling_face_with_tear:

3 likes

Speld wel weer lekker scherp

7 likes

Krijgen we ook nog een staatssecretaris cultuur of is dat een linke hobby?

Ik weet niet helemaal zeker of je een grapje maakt haha maar cultuur gaat samen met onderwijs en wetenschap

I Know, maar normaal is er nog een aparte staatssecretaris voor cultuur (en media).

Al zie ik nu op wikipedia dat die er niet altijd is. Had natuurlijk al wel verwacht dat er binnen dit kabinet weinig focus zou zitten op cultuur.

3 likes

Ohh zo, sorry!

4 likes

Ik ben heel benieuwd hoe het voor de ambtenaren moet zijn op die ministeries… ik ben zelf ook ambtenaar maar bij een toezichthouder, lijkt me zo kut om elke zoveel jaar (potentieel) compleet ander beleid uit de grond te stampen en je voorgaande werk in de prullenbak te moeten flikkeren…. zeker gezien de effecten van dat nieuwe beleid op de maatschappij…

13 likes

Gelukkig heeft dat veiligheidsonderzoek nog enige waarde

28 likes

Ja de sfeer is grandioos kan ik je zeggen :sob:

21 likes

Om de npo af te schaffen probably…

1 like

Nu is Marjolein Faber beoogd minister Asiel & Migratie. Geen onbekende naam, ā€œMijn tweet kloptā€.
Gelukkig hebben we Nieuwsuur nog

3 likes

Daar gaat de eerste

3 likes

Had toch ook ooit haar eigen zoon ingehuurd bij de provincie en veel geld daaraan verdient :neutral_face:

3 likes

Het is de ene imbeciel voor de andere :sob::sob::sob:

6 likes

Oh dat wist ik niet eens. Wat een zooitje ongeregeld. Maar gelukkig niet Rosanne H. in het kabinet.

Yep en ons parlement een nepparlement genoemd omdat het parlement alleen op zou komen voor islamitische vluchtelingen en niet voor de Nederlanders.

Leuke post voor haar dus wel.

O ja en ze vroeg zich tijdens de algemene beschouwingen over of de vijfde colonne niet achter het kabinetsbeleid zat.

3 likes

Maar misschien is dit een domme vraag, er is nu toch geen extraparlementair kabinet? Of wel omdat de premier partijloos is ofzo

2 likes

Nee, dat hele extraparlementair was sowieso een mediastunt want het originele idee was ook niet extraparlementair.

Enige voordeel aan dit circus is dat ik me niet kan voorstellen dat ze het einde van het jaar halen

16 likes

Nou… :smiling_face_with_tear:

1 like

Ik kon me tot 4 weken geleden niet eens voorstellen dat er een kabinet zou komen.

Maar ik help mee hopen dat deze onzin snel voorbij is.

4 likes