Nieuws, actualiteit en politiek #5

Alleen de aanblik van Mona Keijzer wekt al irritatie in me op en ik vind Schoof iets engs hebben. Wel lullig dat ze een foto hebben gekozen waar Sophie Hermans met de ogen dicht op staat haha

6 likes

Wel mooi symbolisch.

24 likes

Hij heeft niet eens iets engs, hij is doodeng en heeft dat al bewezen

Je zal vandaag trouwens maar Yesilgoz zijn. De boel laten klappen met het idee dat je minpres kan worden en eindigen in de kamer met een bordes vol wappies.

61 likes

Ook zo benieuwd hoe de omgang met de pers gaat zijn. Het eerste persmoment is vandaag alvast precies onder Nederland-Roemenië gepland.

3 likes

Alsof dat expres is? Deze stond niet al bij Oranje op de agenda toen dit gepland werd hoor, haha

5 likes

Dat zal. Maar het past wel in het beeld tot nu toe.

Als dit een filmscript zou zijn zou het ongeloofwaardig zijn

Maar ja, wie had vijf jaar geleden gedacht dat we hier nu beland zouden zijn? Met Martin Bosma als Kamervoorzitter en Faber als minister?
En daarnaast inderdaad een boer zoekt vrouw deelneemster als Minister van Landbouw en een minister van ontwikkelingshulp die tegen dat ministerie is?

7 likes

Een jaar geleden hadden we dat ook al niet gedacht. Vind het soms bizar om stil te staan hoe snel het kan verschuiven. Kan er ook niet over uit dat we in november nog lacherig deden over al die partijen met hun premierskandidaten en er nu iemand zonder enig mandaat geĂŻnstalleerd is als mp.

6 likes

Thierry channelt met dit kapsel wel zijn innerlijk puberjochie

wow ik ben zo ready voor de volledige vernietiging van de tories :fire::fire::fire::fire:

20 likes

Ik ben wel blij dat de UK 1 van de weinige landen is die linkser stemt in plaats van rechtser. Alleen ben ik bang dat het net zo wordt als wanneer de Democraten aan de macht zijn in de US. Veel beloven tijdens de campagne, maar tijdens het regeren komt er van de beloftes niks terecht. En uiteindelijk is Labour een pro-Israel, transfobische partij die verschrikkelijk met zwarte MP’s omgaat. Dus ja waarschijnlijk beter dan de Tories, maar hoeveel?

2 likes

Ja dit dus, Labour is echt een heel centristische partij geworden sinds Corbyn’s vertrek

2 likes

Wel een beetje pijnlijk om te zien dat 14 jaar rechts wanbeleid daar wordt afgestraft door linkser te stemmen in plaats van rechtser (zelfs al is het meer D66 links dan GL links) terwijl Nederland met de PVV zit :disappointed:

3 likes

En volgens mij heeft het ook geen zin om naar Duitsland te verhuizen maar eerlijk gezegd volg ik ‘jullie’ politiek te weinig

Nee, daarvoor hoef je hier inderdaad ook niet heen te komen :disappointed: Sowieso kan ik alles buiten Berlijn/grote steden afraden, zodra je hier de stad uitrijdt zit je in de AfD-zone (Alternative fĂŒr Democratie - de Duitse PVV/extreemrechtse partij)

1 like

“Ik heb net iemand aangekeken in de ogen, niet kil maar gewoon aangekeken, en gezegd ‘je bent een mens’ dus ik denk dat ik echt een premier ben voor alle Nederlanders”

Hoe gĂȘnant voor al onze zielen is dit.

9 likes

:smiling_face_with_tear:

6 likes

Be-amen ik dacht al wat gaan we beamen

Elke keer weer

19 likes

Nederland? Nope don’t know her associeer me hier maar niet mee thanks :pray:

7 likes

Echt al dat gedebatteer over “hoofddoekjes” alsof er geen belangrijkere dingen zijn om te bespreken :sob:

5 likes