Nieuws, actualiteit en politiek #5

Nou ja, gedebatteerd over hoofddoeken. Er wordt gedebatteerd of extreem-rechtse, racistische of anti-rechtsstatelijke denkbeelden in dit nieuwe kabinet een plek hebben of niet. Lijkt me vrij fundamenteel. Ik vind het ook ingewikkeld dat het steeds over omvolking gaat, maar het zou nog erger zijn als aan het normaliseren van zulke denkbeelden voorbij zou worden gegaan.

14 likes

Je hebt gelijk hoor maar dat er dan uitspraken worden gedaan als ‘hoofddoekjes zijn niks voor mij’ en ‘ik snap dat je dat draagt als het regent, maar anders niet’ 
 ja dan denk ik, nuttig dit gespreksonderwerp!

2 likes
5 likes

Het maakt wel goed duidelijk uit welk hout Marjolein Faber gesneden is dat ze deze uitspraken doet vlak na haar beëdiging als bewindspersoon. Ook als ik zie hoe Wilders zich nu al gedraagt richting Omtzigt en Schoof, met dat geroep in de Kamer en afbranden op X. Laat zien dat alle zorgen over wat de VVD en NSC nu mogelijk maken meer dan terecht waren (helaas).

15 likes

Schoof werd aangevallen door Wilders .
Ik had al lang het gevoel dat ze de 4 jaar niet gaan volmaken. Dacht max 2 jaar. Maar dan lees ik op internet dat Wilders dus losgaat op schoof en dan denk ik het einde van 2024 zou al een wonder zijn als ze dat redden.

6 likes

Ik had net als @junior wel verwacht dat het ambtstermijn niet volgemaakt zou worden maar dat het zo snel al zo’n kinderachtige shitzooi zou worden vind ik wel echt dieptriest.

4 likes

Te midden van deze hele shitshow zou je bijna het bestaan van Baudet vergeten, maar hebben jullie dit bizarre fragment van vorige maand al gezien? Voor wie dacht dat hij niet raarder kon worden, think again :upside_down_face:

https://x.com/HerrEngelbert/status/1796769506800308432?t=66ODPmybd8LHKg-Uk3Ryyw&s=08

6 likes

Die Rutte imitatie is wel :ok_hand:

5 likes

spongebob_chicken
Beetje ‘gEwElD iS nOoIt HeT aNtWoOrd’

5 likes

Jeetje mina.

Weet niet waar ik hier op moet zeggen. Hij ziet er echt uit alsof hij bezeten is.
Je zal maar een kind met hem hebben

2 likes

Hahaha ja veel gevoel voor drama

Wordt het dan zoveel kouder, ben je dan zoveel verder van de zon???

Het zou grappig zijn als het niet zo triest zou zijn

9 likes

Hoe kkeng denken we dat de man van Marjolein Faber is?

14 likes

Vraag me ook af wie er met die VVD Pitbull getrouwd is, vind haar een hele enge vrouw.

Edit: iemand die de zorg coördineert/de bij de GGZ en GGD. Hoe kan je dan samen zijn met een VVDer?

4 likes

Familie van mij (2 zussen) werken in de zorg, degene die manager is stemt GroenLinks en degene die op de werkvloer staat is lid van de vvd. Dat laatste vind ik echt heel bijzonder.

3 likes

Labour is wat meer naar het midden gegaan, maar toch :partying_face:

14 likes

Fuck Keir starmer en hoe terf-y labour is maar toch leuk dat de tories er na 14 jaar uit liggen.

6 likes

En helaas is Nigel Fart ook terug.

Bezeten door wat lijntjes coke is mijn indruk
 en dat we hem hier zien zoals hij met z’n vrindjes is achter de schermen.

5 likes

Ik durf het bijna niet te zeggen maar ik heb een beetje medelijden met Dick Schoof.

Zou het niet een tactiek zijn van Wilders om Dick Schoof zelf op te laten stappen door hem af te vallen zodat hij toch premier kan worden.

6 likes

13 zetels :clown_face:

1 like