Carola Schouten voorgedragen als burgemeester voor Rotterdam.
Had ik totaal niet zien aankomen (maar ook niet echt gevolgd) maar vind het wel nice! Sowieso een vrouw maar ik denk ook dat zij een goede verbinder is.
Ja, ik vind dat ook positief. En Hugo de Jonge feliciteert haar op Twitter en geeft toe dat hij die plek ook graag had willen hebben⊠haha! (hij heef dus echt wel gesolliciteerd.)
Haha ja dat had ik ook helemaal gemist. Eigenlijk niet verrassend en hij woont natuurlijk ook in Rotterdam maar bij hem zie ik het zĂł niet voor me. En ben dus niet de enige.
Wel leuk trouwens dat 3 van de 4 grote steden een vrouwelijke burgemeester hebben!
Absurd idee dat ik van deze man les heb gehad
Terug? Is het niet de eerste keer dat hij zelf gaat zetelen? Ik denk dat hij zo snel door de mand zal vallen.
In het politieke veld bedoelde ik.
NOS blijft het stelselmatig omschrijven als seks met een 12-jarige ipv verkrachting⊠Ben heel benieuwd hoe dit verder gaat na dit statement van slachtofferorganisaties.
Heel opvallend, in alle internationale pers wordt wel gewoon verkrachting gebruikt.
Maar deze hele situatie blijft echt walgelijk en bizar.
Wat ik ook raar vind is dat tot vorige week hij op de Nederlandse Wikipedia stond als âbeachvolleyballer en veroordeeld verkrachterâ of iets in die trant en nu is dat weg en mag je zijn pagina niet editten.
Op de site Engelse staat wel gewoon âbeachvolleyballplayer and convicted child rapistâ
Ondertussen is dit gedaald naar 4 zetels!
Jaaa, dat was fijn wakker worden, en ook 4 voor de green party
En toch krijgt reform 90% meer nieuws aandacht. Zo jammer dat die 4 groene zetels dezelfde aandacht.
Ja⊠Nieuwe partij en veel geschreeuw, i guess.
https://x.com/PipsFunFacts/status/1809114645451383267
Dit is ergens toch wel âfijnâ het is niet alsof fringe rechts heel erg gegroeid is. Alhoewel ik dan niet snap waar al de Tory stemmers gebleven zijn want labour is er qua stem aandeel op achteruit gegaan
Edit: lib dems natuurlijk, duh!
Lekker gĂȘnante quote ook van die volleybalbond.
Ik keek net dat interview uit 2018 terug maar wow wat een idioot. Ook die uitleg alsof het toen van hem een hele logische keuze was
Ik denk omdat er volgens de Nederlandse wet geen sprake was van verkrachting maar ontucht.
âNa 11 maanden in een Britse cel te hebben gezeten, werd hij overgeplaatst naar een Nederlandse gevangenis. Daar kwam hij na 13 maanden vrij, omdat er volgens het Nederlandse recht sprake was van ontucht, waar een lagere straf op staat.â
Maar Reform heeft wel 4 miljoen stemmen, meer dan lib dem. Dus toch best groot, conservatieven hebben bijna 7 miljoen, labour bijna 10 miljoen.
klopt dat ze eigenlijk groter zijn dan lib dem, maar de lib dems zijn ook echt beunhazen die niemand eigenlijk serieus neemt. het stoort me wel dat niemand de kanttekening maakt dat Reforms resultaat qua stemmenaantal eigenlijk quasi hetzelfde is als Ukipâs laatste resultaat dus echt niet verwonderlijk.
Lib dems en mensen die specifiek voor boris stemden zijn dan naar reform gegaan
Opkomst was ook erg laag. Veel tories zijn thuisgebleven.