Nieuws, actualiteit en politiek #5

Weet niet of dit het juiste topic is, maar Pow had bij de Swift concerten vrouwen gevraagd dingen te doen om een meet en greet met Taylor Swift te winnen. Vrouwen laten daarop hun borsten zien etc.

Nu willen ze het filmpje niet offline halen, en de NPO doet kennelijk verder ook niks. Als je het hebt over machtsmisbruik en media hebben zij volgens mij precies 0 geleerd.

3 likes
2 likes

Frankrijk 🄹 even buiten beschouwing gelaten dat ik ook de kriebels krijg van MĆ©lenchon, maar fuck RN, fuck Le Pen, fuck Bardella šŸ«¶šŸ»

Exitpoll: links blok wint verrassend Franse parlementsverkiezingen - Exitpoll: links blok wint verrassend Franse parlementsverkiezingen

33 likes

Ik voel me heel dom, maar ik snap niet hoe de Franse verkiezingen werken? Van de week had Le Pen toch gewonnen?

Als je alleen nieuws-apps leest wordt het me niet echt duidelijker.

4 likes

Ja dat is ook wel verwarrend. In de eerste ronde vallen alle partijen af die minder dan 12,5 procent van de stemmen hebben gekregen. Toen was Le Pen de winnaar inderdaad, maar er is dus altijd een tweede ronde en dan gaan de stemmers van de afgevallen partijen dus ergens anders op stemmen en dan gebeurt dit blijkbaar.

9 likes

Ik vond het in de nos artikels wel duidelijk uitgelegd maar als je alleen op de koppen afgaat is het wel lastig ja. De Fransen stemmen in twee rondes waarbij heel Frankrijk onderverdeeld is in verschillende kiesdistricten. Per kiesdistrict is er 1 zetel te verdelen en komt er dus ook 1 kandidaat. In de eerste ronde stemmen mensen de kandidaat die echt hun voorkeur zou hebben. Als er in een bepaald kiesdistrict al een kandidaat is met de meerderheid (>50%) dan stemt deze de tweede ronde niet mee want er is al een kandidaat gekozen. Alle kiesdistricten waarbij er nog geen meerderheid was van een kandidaat gaan nog een tweede keer naar de stembus. Tijdens deze tweede ronde wordt er strategisch gestemd want de voorkeurskandidaat is al bekend. Hierbij onderhandelen de verschillende kandidaten van partijen met elkaar en kiezen ze dan ook ervoor om bepaalde kandidaten zich strategisch terug te laten trekken zodat de kiezer niet meer verdeeld is onder verschillende kandidaten. Iedere kandidaat die in de tweede ronde meer stemmen heeft dan de andere kandidaten krijgt een zetel. Door het strategisch stemmen en het onderhandelen kan de uitslag van ronde 1 dus sterk afwijken van ronde 2 maar ronde 2 is in principe definitief.

6 likes

Gelukkig hebben ze het nu wel offline gehaald. Maar ja op het internet kan je nooit alles verwijderen.

5 likes

Ongelooflijk dat dit filmje over zoveel schijven is gegaan voor het zijn weg naar de world wide web heeft gevonden, en dus niemand er een stokje voor gestoken heeft… Maarja, het is natuurlijk ook Powned, die initieel na de eerste negatieve reacties de video niet offline wilde halen. Hoop dat het nog consequenties voor ze gaat hebben.

6 likes

Vreselijk wat er gebeurd is… maar ik snap niet dat haar vader mijn zoon zegt? (Middelste stuk)

1 like

Staat dat niet verderop in het artikel gezien die laatste zin? Lijkt of er een uitleg komt maar dat kan ik verder niet lezen.

1 like

Nee staat er niet

ā€œI need to find out where my son passed from this world. I’ve always come through here, so I can be closer to Pauly,ā€ said Paul Likens.

Referring to Pauly as his son, Paul Likens says he spent days searching the park in Mercer County, Pennsylvania, where his child was reportedly last seen.

Dit staat er.

3 likes

Misschien hebben ze dat zo afgesproken, net zoals dat de Kardjenners Caitlyn Jenner ook nog steeds hun (step)dad noemen?

1 like

Wat is er gebeurd dan? Ik kan hier echt niks uit opmaken

4 likes

Een transgender tiener van 14 jaar die vermoord is in Amerika.

1 like

Nee dat lijkt me zeker niet onwaarschijnlijk. Maar in de context (ze verdenken dat het een hatecrime was en het te maken had met dat ze trandgender was) vroeg ik het mij af. Ik zou als ouder dan wel verwijzen naar mijn dochter, hoe mijn dochter dat graag had gewild. Maar nogmaals logsich dat dat lastig kan zijn.

2 likes

Je hebt gelijk hoor!

1 like

lol dit is echt niveau Hillary 2016 geworden nu

6 likes

Trump krijgt zn 2e termijn wel echt cadeau

8 likes

Nou, absoluut. Trump hoeft er zo bijzonder weinig moeite voor te doen.

Ik snap het ook echt niet. Is Biden dan zo gehecht aan zijn functie dat hij liever Trump president ziet worden dan een ander de kans te geven?

2 likes