Nieuws, actualiteit en politiek #5

Haha ja het is nu weer weg inderdaad. Er was een rode en gele kaart + een troffee.

2 likes

Volgens mij kan Lula gewoon andere emoji’s reageren, ook soms de middelvinger
Of iedereen kon het nu vanwege de voetbal? Leuk!!

2 likes

Jaa iedereen kon het tijdens de EK finale!

1 like

Ja echt leuk om rode kaarten aan elkaar uit te delenšŸ˜†

2 likes

Heerlijk voor in het biecht-topic

7 likes

ik geloof er echt niets van dat dat kind daadwerkelijk is gebeten door die wolf

10 likes

Waarom niet?

2 likes

Als dat serieus t verhaal was gisteren had de politie echt geen statement naar buiten gebracht met dat de enige verwonding door een val kwam. Dan hadden ze toen al gezegd: we onderzoeken onder andere de kleding nog om dingen uit te sluiten.

1 like

Huh waarom zou je daarover liegen

2 likes

Er is een vrij grote lobby bezig die geen wolf wil en ze het liefst afschiet. Die verkondigen tal van onwaarheden over de wolf (en natuur in algemeen).
Daarbij komt dat de wolf van nature schuw is, er echt geen gevallen bekend zijn dat de wolf mensen aanvalt want dat valt helemaal niet onder hun natuurlijk gedrag.
Het is geen roodkapje zeg maar

78 likes

Niet bij stilgestaan, bedankt voor je uitleg :blush:

4 likes

Er staat ook dat ze de kleding hebben meegenomen voor sporenonderzoek.
https://www.nu.nl/binnenland/6321095/kind-bij-leusden-werd-volgens-ouders-en-opvang-zeer-kort-gebeten-door-wolf.html

4 likes

En ondertussen zijn er met honden 150.000 bijtincidenten per jaar… De mens moet niet zo entitled denken dat de hele natuur van ons is.

72 likes

Op Stand.nl is er nu een stelling over of er plek is voor Nederland voor de wolf. Op dit moment is het 80% die nee zeggen :pensive:

@Zemraluani was jij niet degene die het hier laatst al over had op het forum?

Lijkt nu in de media (eindelijk) meer aandacht voor te komen: Online berichten onder de loep: speelde racisme een rol bij doodschieten Hamza? | RTL Nieuws | RTL.nl

8 likes

Er zijn inderdaad gewoon oplossingen beschikbaar om vee te beschermen. Ja, dat is misschien een investering maar loont zich toch uit?

Ik vind mensen echt ongelofelijk stom en ik haat ze echt.

21 likes

Ik vind het sowieso bizar dat mensen zich helemaal boos maken om 1 doodgebeten schaap. Het is super sneu voor dat schaap, maar hoeveel dieren worden er dagelijks naar de slacht gebracht?

Het grootste gevaar voor dieren blijft de mens :woman_shrugging:t2:

53 likes

Het is zelfs verplicht voor houders van dieren om ze te beschermen tegen roofdieren (en ook weersomstandigheden etc.)!
Zou nogal raar zijn ook, dat je dieren opsluit in een open veld (kunnen zelf niet vluchten), ze laat doden/verwonden en dan de maatschappij steeds laat opdraaien voor jouw kosten, terwijl je zelf geen verplichte bescherming hebt geboden.

En inderdaad @tuula in andere landen leven mensen altijd al met grote roofdieren. Misschien wordt het tijd voor een overheidscampagne om mensen voor te lichten hoe je om moet gaan met wilde dieren in je omgeving. Maarja who am I kidding met dit huidige kabinet :smiling_face_with_tear:

12 likes

Ja, het zou wat zijn als we wat meer van de natuur weten.
Het niet zien als plek om te recreƫren maar een plek waar dieren leven, waar jij te gast bent als mens. Leave nothing but footprints.

Over algemeen vind ik mensen erg ver van de natuur afstaan, alles is vies of eng of gevaarlijk. En veel (rechtse) lobbyen ondersteunen die emoties… en het is zo hypocriet als wat met de hoeveelheid dieren die worden afgeslacht voor vlees en zuivel.
En maar klagen dat het land te klein is voor alles wat geen mens is. Pf. Meer voorlichting zou wat zijn maarja

25 likes

Er stond ook bij dat artikel ā€˜mensen wordt aangeraden om uit het natuurgebied weg te blijven’ en daarbij stond ā€˜dit is toch omgekeerde wereld’. Excuse me; natuurgebied is voor de natuur, iets waar wij al lang geen deel meer vanuit maken, mensen denken echt dat de natuur volledig ten behoeve van hun recreatie is aangelegd.

18 likes