Nieuws, actualiteit en politiek #5

Echt defuq

13 likes

Hebben zo nog iets van een argument om het te blokkeren?

2 likes

Kinderen zouden terminale patiƫnten onder ogen kunnen krijgen, ligt van bedlampjes en parkeer overlast.

Absurd

Licht van bedlampjes?! :joy:

Die lui hebben allemaal tuinen van minimaal 500m2 dan heb je toch geen last van bedlampjes. Echt dat je dit als argument overweegt überhaupt.

En laat die kakkinderen ook maar in aanraking komen met mensen die doodgaan. Het leven is geen ponykamp, ook niet in Bloemendaal.

45 likes

De horror. Kinderen die leren dat het leven niet oneindig is en ouders die daarmee moeten omgaan.

EgoĆÆsme ten top

8 likes

Wel echt gemiste kans van de volkskrant om er even aan te herinneren dat onze huidige minister van volksgezondheid ook procedeert tegen het kleinschalige woonzorginitiatief voor haar huis

31 likes

Heb meegemaakt dat er bezwaar werd gemaakt tegen een kerkhof wat aan tuinen grensde. (Met een heg er tussen). En toen de vergunning verleend was kwam het ā€˜hoogtepunt’ van bezwaar maken. Een tiener zou overlijden en die vroeg een ontheffing aan om alvast op dat nieuwe kerkhof (wat nog niet helemaal af was) begraven te worden zodat later ook zijn ouders daar konden liggen. Bezwaar vanuit de buurt want ze wilden niet geconfronteerd worden met eventueel een lampje op het graf als de heg nog niet volgroeid was.

3 likes

Hier moest ik ook gelijk al aan denken. Jammer dat dat inderdaad niet genoemd wordt.

Het zijn enkele buren volgens het artikel en het zou me niet verbazen als die mensen zelf geen (thuis wonende) kinderen meer hebben. Maar helaas is dreigen met rechtzaken al blijkbaar erg gewoon en kan ik me voorstellen dat de hospice dat wil vermijden.

@Shaaar ik dacht dat dat Mona Keijzer was, maar Fleur Agema ook (niet dat dat me verbaasd)?

3 likes

Foutje, ik bedoelde volkshuisvesting.

2 likes

Ook gewoon het totale onbenul: alsof stervende mensen dagelijks lekker een ommetje gaan maken.

En al zou dat zo zijn, dan nog is dat niet traumatisch voor kinderen. Echt wat een quatsch. Waarschijnlijk ook gewoon verzonnen omdat ā€˜kindertjes beschermen’ veel mensen aanspreekt.

En HOE kun je last hebben van een nachtlampje in een ander pand?!

7 likes

Opzich ook een mooie locatie om vluchtelingen te huisvesten toch?

9 likes

nee ik gun ze een drugslab

12 likes

Daar is al vaker protest tegen geweest in Bloemendaal. Gewoon echt een kut rijke gemeente die in hun bubbel willen blijven. Echt bizar dat ze zoiets gewoon voor elkaar krijgen.

9 likes

:bomb:

4 likes

"Begin deze maand liep Cheptegei zware brandwonden op na een uit de hand gelopen ruzie met haar vriend. Ze nam afgelopen zomer nog deel aan de Olympische Spelen in Parijs.

Valerie Vanhelden

09:25

De gruwelijke feiten dateren van afgelopen zondag. Na een bezoek aan de kerk werd Cheptegei thuis aangevallen door haar vriend. Die overgoot haar met benzine en stak haar in brand."

Ligt het aan mij of is die ā€œna een uit de hand gelopen ruzieā€ echt heel ongepast? Bij een uit de hand gelopen denk ik aan harde woorden of misschien geduw en getrek aan beide kanten, niet iemand levend in brand steken?!? Ik ken de details niet, maar het lijkt me ook niet iets dat je doet in de emoties van een ruzie, maar wel op voorhand beredeneerd en gepland is.? Die zin choqueert mij echt.

30 likes

Ja dat is raar geformuleerd, alsof zij er a medeschuldig aan is en b het de normaalste zaak van de wereld is dat een ruzie tussen exen zo escaleert/eindigt.

Ze hadden het ook kunnen omschrijven dat ze uitelkaar zijn en dat dit na hun laatste contact is gebeurd. Of enkel dat dit haar ex was.

Verschrikkelijk verdrietig nieuws trouwens.

Ja alsof je ook toevallig een emmertje benzine bij de hand hebt en die toen, oeps, over haar heen hebt gegooid

3 likes

Dit zie je helaas vaak als het om geweld tegen vrouwen gaat. Wat ook opvallend is is dat dit niet de eerste keer is dat een vrouwelijke atleet wordt vermoord door haar partner in Kenia. In 2021 is Agnes Tirop doodgestoken door haar man en in 2022 overkwam Damaris Muthee Mutua hetzelfde.
Dat maakt het nog misplaatster om dit te framen als een ruzie, in plaats van een veel groter maatschappelijk probleem.

12 likes

Ik kots steeds vaker van de media. Die vrouw is VERMOORD.

22 likes