Nieuws, actualiteit en politiek #5

Ik gun de afgewezen gezelschappen allemaal wel geld en heb ook mijn bedenkingen bij strikt ‘haalbare output’ gefocuste financiering omdat ik dat in de wetenschap de afgelopen 10+ jaar ook onwenselijke gevolgen vind hebben. En toch moet ik dan lachen om

“Het is zo negatief, alsof het niet over ons ging”, zegt Jeldau Kwakkel, zakelijk leider van Wunderbaum. „Terwijl onze Duitstalige voorstelling De hondenpoepaanval (uit 2023) in de selectie van beste voorstellingen in Duitsland zat.

10 likes

Ja same, dat dat systeem niet deugt staat voorop, maar hahaha ‘waaar is de waardering voor de hondenpoepaanval?!’

Die Hundekot Attacke klinkt nog heerlijker

1 like

Ja ik neig toch weer rechts te stemmen als ik dit lees

7 likes

Ja dit komt toch gewoon uit de donald duck :joy:

5 likes

Of uit de Speld

1 like

Ik heb net dit absolute non-artikel gelezen over onschuldige appjes die van dissel en de jonge ruim drie jaren geleden naar elkaar stuurden, wees slimmer dan ik en open dit niet :slightly_smiling_face:

https://www.volkskrant.nl/kijkverder/v/2024/corona-apps-van-dissel-en-de-jonge-dit-is-slecht-zeg-wat-kuipers-doet~v1174994/

8 likes

Ja dit had ik ook. Waarom wordt hier een artikel over geschreven?

1 like

Had voordat ik dit opende al een vermoeden wie de auteur zou zijn :joy:

6 likes

Ja en dan het meest smeuiige is nog dat ze wel eens (heel minimaal!) roddelen en dat de jonge vraagt of iemand zich wellicht een tikkeltje meer kan voegen naar het landelijk beleid, nou ben helemaal geschokt!!

6 likes

Oh wat STOM. Je stelt effe een standaardbriefje op en stuurt ‘m op, hoe ingewikkeld is dat. Zulke waardevolle informatie niet gebruiken is gewoon misdadig. Ja ok de protocollen aanpassen is meer werk maar dus nodig.

5 likes

Ah wel lief dat ie meedenkt! flapdrol uit een paar eeuwen geleden…

2 likes

Is Maarten een flapdrol? (ken hem zelf niet)

RECONSTRUCTIE :geek:

Lijkt me zo kut overigens dat je appjes zomaar opgevraagd kunnen worden (en “geanalyseerd”) door de Wob

2 likes

Dit vind ik leuk! Melania gaat in tegen trump.

39 likes

Daarom is er het geweldige motto: app met beleid, niet over beleid.
Dus nooit inhoudelijke zaken appen, dan zijn ze ook niet wob-baar. Ik ben echt heel erg voor openheid en ook als overheid soms een fout maken maar dit soort dingen levert ook op dat veel zaken niet meer goed worden vastgesteld om dit te voorkomen. Niet dat hier iets instond wat niet naar buiten mocht komen.

4 likes

Wow ik was even totaal haar bestaan vergeten

Terwijl ik nog wel dagelijks denk aan haar iconische ‘i really dont care, do you’ jasje denk :skull:

2 likes

En de kerstbomen :sob:
Zo’n zwaar leven heeft zij

2 likes

Je zou maar als ambtenaar op haar ministerie werken :cry:

6 likes

Schoof had ook een keppeltje op. CIDI sponsering rijkt verder dan de VVD en PVV schijnt. SGP wordt vast niet gesponserd, die cultgekkies waggelen wel lekker in de ‘juiste’ richting. Mirjam Bikker en rest van CU zijn vooral teleurstellend

Overigens had de NOS weer een fantastisch segment waarin de pro israelische demonstranten vredig werden getoond i.t.t. paar seconden chaos bij pro palestina. Je zou denken dat nadat ze hebben toegegeven selectief nieuws te plaatsen over israel/palestina dat ze wel wat oplettender zouden zijn.

5 likes

https://www.ad.nl/politiek/pvv-vicepremier-agema-tart-eerste-kamer-over-asielwet-ik-wil-weleens-zien-wie-stoer-is~a6b0b7c9/

Het wordt elke dag triester. Ze zegt later wel dat ze haar worden anders had bedoeld, maar dat zou wel onder druk zijn geweest.

2 likes