Nieuws, actualiteit en politiek #5

Dit is 100% trump campagne. Trump wisselt de laatste zelf continu van “opinie” over abortus, afhankelijk van het publiek dat hij toespreekt. Hij heeft geen opinie, hij wilt alleen winnen. Hij probeert tegelijkertijd een groep mensen die nu de gevolgen heeft gezien van de nieuwe wetgeving niet afschrikken, en tegelijkertijd pronkt hij voor een andere groep met wat hij heeft gedaan. Maak je geen illusies, ze gaat helemaal niet in tegen haar man, dit is gecoördineerd.

Ik ben normaal niet van het aanvallen van vrouwen van slechte mannen, maar Melania is evengoed een publiek politiek figuur die achter trump en voor hetzelfde beleid staat. Doo

3 likes

Can’t unsee it now :joy:.

5 likes

Ze heeft het inmiddels al weer afgezwakt na een gesprekje met Schoof, maar wat een ontzettend domme vrouw is dit toch. Die PVV’ers laten hun ware aard weer zien de laatste tijd, enge mensen. Die debiele stoerdoenerij en symboolpolitiek ben ik zo zat.

7 likes

En de achterban vindt het prachtig “want ze durven het toch maar te zeggen!”. Echt om te janken dit niveau.

3 likes

Ik heb dit helemaal niet meegekregen dat de NOS heeft toegegeven selectief nieuws te verspreiden. Heb je een link? Ik kan het zo gauw niet vinden op internet.

1 like
9 likes

Wow heftig dit! Thanks voor het delen. Het is echt zo ongelooflijk belangrijk dat we op de media kunnen vertrouwen en dan zijn dit soort dingen echt niet oké.

2 likes

Ik blijf het lastig vinden met de NOS hoor, het stuk over vier militaire doden aan Israëlische kant stond vanmorgen met een eigen artikel bovenaan in de app, maar dat er vier doden waren bij een luchtaanval in Gaza (vanwege gebombardeerd ziekenhuis) staat summier in dat Midden-Oosten blog…

7 likes

Mensen die levend verbrand worden, echt wereld doe wat.

4 likes

Zelfs hier op het forum wordt er amper over gesproken. Komt dat omdat we ons allemaal lamgeslagen voelen?
Ik voel soms boosheid dat in day to day of hier op het forum we niet met elkaar delen hoe heftig het allemaal is en tegelijkertijk voel ik me soms ook zo verdoofd dat ik niet eens meer weet wat ik erover kan zeggen… zo’n surrealistische horrorshow

3 likes

het is ook zo dystopisch dat we wakker worden, gelijk beelden zien van mensen die levend verbranden en dan gewoon aan onze dag beginnen. ik snap dat we geluk hebben dat we ‘gewoon’ verder kunnen gaan want dat geldt niet voor palestijnen en libanezen maar gewoon het feit dat we dagelijks zulke beelden zien en er verandert niks

7 likes

Misschien hierom

54 likes

Ik denk hier ook veel over na. Vandaar laatst mijn poll in hoeverre men de oorlogen volgt. Soms denk ik dat ik er juist misschien TE veel mee bezig ben, maar aan de andere kant kan ik het ook niet loslaten. Ik vind het hartverscheurend wat er allemaal gaande is en ik zal dan ook nooit begrijpen hoe er zoveel haat in mensen kan zitten dat ze tot dit soort stappen kunnen komen :broken_heart:

6 likes

Ik heb in het begin ook veel meegelopen met demonstraties. Het is gewoon zo pijnlijk dat ik altijd voelde dat dat heel veel indruk maakte en nu het gevoel krijg dat het niet zo veel oplevert. Ik kan mij de demonstraties nog herinneren van de oorlog in irak en misschien was ik nog te jong maar had toen echt het idee dat dat heel veel indruk maakte en dat iedereen tegen de oorlog was. Maar nu heb ik het idee (niet hier) dat er veel mensen zijn die Israel steunen. De uitspraken van onze regering zijn zo pijnlijk en ik doe steeds minder mee met demonstraties omdat ik het gevoel krijg dat het geen zin heeft. Die beelden van die mensen die levend verbranden hebben weer zoveel indruk gemaakt zo erg dat ik minder het nieuws ga volgen.

5 likes

Je herkende haar niet? Dit is toch haar standaard look?

2 likes

Ik vind foto’s van haar er altijd net uitzien als een still uit een film over de tweede wereldoorlog.

11 likes

Als je cankles in het woordenboek opzoekt…

(jajaja we zeggen hier niets over het uiterlijk van andere vrouwen maar dit is marjolein fucking faber laat me)

5 likes

Ik hoorde pas dat minister Faber een huis heeft in Florida. Dat vind ik echt zo out of character.
Als ze al een tweede huis heeft, dan toch ergens een heel sober huisje in Zeeland of iets heel degelijks en bruins (pun intended) in zuid Duitsland ofzo. Maar ik zie haar niet ergens op het strand liggen of in haar pastelkleurige huis met zwembad. Echt complete error in m’n hoofd.

9 likes

Nou op zich vind ik de staat waar de xenofobe volslagen klapdebiel Ron Desantis actief is echt súperpassend bij bruinhemd Faber

12 likes

Das ook wel weer waar.

2 likes