Nieuws, actualiteit en politiek #5

Er is echt niemand van wie ik denk dat hij/ze een goede premier zou zijn die ik zou willen uitlenen aan dit gedrocht. Edit: Als je denkt dat Sylvana of iemand anders uit rood/groene hoek hiervoor moet gaan staan vraag ik mij echt af wat je rookt.

33 likes

die zit toch helemaal niet meer in de politiek?

1 like

De vraag is wel gekoppeld aan de huidige context, wie zou je dan willen als premier, als dus niet eentje van die vier het wordt.

Ik ben benieuwd wie ze hiervoor uit de hoge hoed halen. Straks wordt het toch Mona Keijzer :clown_face:

1 like

Die kan helaas heus wel uit de hoge hoed worden getrokken door de vvd.

Ministers en premiers kunnen van buiten de politek komen.

1 like

Ja help ons de dagen door te komen

Dit was een reactie op mij denk ik. maar ik verwacht echt niet dat hij zich inmiddels bedacht heeft:

4 likes

D66 en GL/PvdA hebben zich al uitgesproken dat het niet de bedoeling is dat iemand van hun partijen zitting neemt in het kabinet.

Ik luister af en toe naar de podcast van Klaas Dijkhoff: die komt echt niet terug in de politiek.

5 likes

Ja dan moet het toch maar mijn vader worden. Die wist me te vertellen dat hij voor zijn mondeling staatsinrichting een 10 had gehaald omdat hij de examinator kon verbeteren op wat precies een extra-parlementair kabinet was. (Dat dit meer dan 50 jaar geleden is lijkt me geen probleem. Dat hij SP stemt ook niet. En hij is docent geweest dus die vaardigheden komen ook van pas.)

13 likes

Ik heb daar Lodewijk Asscher ingevuld. Vind het nog steeds zo zuur dat hij wel verantwoordelijkheid nam, de rest niet, en die gingen gezellig door. Maar in het huidige scenario niet echt een kandidaat natuurlijk.

Zou het wel lachen vinden als de (extreem) rechtse partijen er niet uitkomen hoor, maar vrees ook echt voor de volgende verkiezingen als ze gl-pvda gaan laten formeren, hoe graag ik dat ook wil. Vraag me echt af wie er in godsnaam zin heeft (nog los van capabel genoeg zijn) om verantwoordelijk te gaan zitten zijn voor een kabinet met deze clownsclub aan partijen. Hoopgevende tijden :smiling_face_with_tear:

7 likes

word zo moe van die gespeelde verontwaardiging uit de corporale kringen wanneer weer zoiets gebeurd.

alsof niet 90% van die ouders ook ooit bij zo’n vereniging heeft gezeten en dondersgoed weet dat dit soort dingen gebeuren.

staat los van of de aangifte terecht is (imo zeker wel), meer de strekking van de rest van het artikel

12 likes

beetje victim blaming dit

19 likes

‘Bij ons was dat niet erg. Het was een andere tijd’. Nee, er werd nog minder over gesproken maar dat betekent niet dat het okĂ© was :rage:

3 likes

ik ben nergens de slachtoffers aan het blamen? vind het ook niet onterecht dat er aangifte wordt gedaan. het gaat mij er hier alleen om dat er continu weer zo verbaasd over wordt gedaan vanuit de corporale kringen terwijl dit allang bekend is en ook de ouders mede het systeem in stand houden.

edit: oké ik zie dat ik het onhandig verwoord heb, ga het aanpassen

2 likes

Wat is precies het verschil tussen: “had je je maar niet zo moeten kleden” en “had je maar niet bij zo’n vereniging moeten gaan”?

Daar zijn we nu toch wel voorbij, dit soort argumenten? Laten we als vrouwen samen knokken tegen de sexualising en objectivering.

3 likes

als samenleving, ja, tegen blijven knokken, altijd

maar laten we vooral niet vergeten dat de corporale wereld een diep misogyne institutie is waar je dit nooit (helemaal) eruit gaat krijgen en het lid worden/aanmoedigen om lid te worden (wanneer je al ervaring met deze wereld hebt) dit dan ook mede in stand houdt.

de acties zelf staan hier los van en moeten net zo hard veroordeeld worden als ergens anders.

1 like

Ik lees dat helemaal niet in het artikel. Die advocaat zegt dat over in mijn tijd. Misschien zijn dit wel allemaal eerstegeneratie corpsleden en zijn die ouders oprecht verbaasd over dit gebeuren. Maar je kunt dit op basis van het artikel niet concluderen.

Het zijn inderdaad vast allemaal eerste generatie corpsleden en allemaal uit gezinnen zonder krant en televisie waardoor ze in de afgelopen tien jaar nog nooit een krantenartikel over de club waar ze bij zijn gegaan hebben gelezen. Ze hebben voor het uvsv gekozen omdat de 130 jaar oude vereniging ze zo’n gezellig clubje leek en tijdens de avonden in de uit kregen ze een heerlijk veilig en inclusief gevoel

21 likes

Ik vind het heel dubbel. Zulke verenigingen zijn een bolwerk van macht en geld en ik denk dat niemand zo naĂŻef is dat ze dat niet doorhebben. Toch verwacht tegelijkertijd niemand slachtoffer te worden van een misdrijf in de context van een gezelligheidsvereniging (gezellig mag wat mij betreft wel tussen aanhalingstekens hoor). Dat gold natuurlijk ook voor een Sanda Dia die bij een club wou horen die nog veel exclusiever (/excluderender) en meer berucht is dan het corps.

Het gaat toch vaak gewoon om heel jonge mensen die ergens bij willen horen. Dat je lid bent van een bepaalde club betekent niet dat maar alles met jou of je kind gedaan mag worden (dat zegt ook niemand hier).

Mijn ervaring is overigens wel dat dit soort shit eerder gebeurt bij eerste generatie leden. De ‘incrowd’ hoeft maar een blik op je te werpen om te weten dat je ‘niet bij hun hoort’ en dat maakt je kwetsbaar.

3 likes

Grote kans maar blijft een aanname

1 like

Gedetineerde doodde celgenoot omdat die “pact had gesloten met Satan” | Gazet van Antwerpen Mobile tijdens eerdere stakingen is al iemand gedood. Niet zelfde gevangenis, maar blijkbaar is er niet veel geld gestopt in het gevangeniswezen in Belgie laatste jaren

2 likes