Nieuws, actualiteit en politiek #5

sorry dat ik hier elke keer over post maar de vader van sanda dia was gisteren bij humberto en ik zit het nu terug te krijgen. die zaak blijft echt voor eeuwig in mijn hoofd. ik vind het zo bijzonder dat ousmane zo positief en vreedzaam blijft. er zit echt geen procent haat of woede in die man lijkt het.

5 likes

niet de laatste jaren, hier word al 10+ jaar over gehannest. Het is de tendens voor alle domeinen waar Vlaanderen zelf bevoegdheid over heeft omdat we nu al 10 jaar centrum rechtse klootzakken als regering hebben :clown_face:

3 likes

Ik ben vandaag op dit youtube kanaal beland en kwam net uit bij dit filmpje.

Neonazi’s zetten dus bots in om te reageren op nieuwssites, fb en instagram om hun gedachtengoed te verspreiden en mensen te beïnvloeden. Ze proberen zo mensen op rechtste partijen te laten stemmen. Het viel mij altijd wel op in comments dat het overwegend rechtse comments zijn, maar ik had er nooit aan gedacht dat dit allemaal bots zijn? Vind het best heftig.
Edit: niet allemaal bots natuurlijk gezien de uitslag.

2 likes

Zag net op het Parool dat inspectie Gezondheidszorg een onderzoek naar start. Om eerlijk te zijn zou het mij niet verbazen dat de angstcultuur niet alleen op die afdeling is.

https://www.parool.nl/amsterdam/inspectie-gezondheidszorg-met-amsterdam-umc-in-gesprek-na-verhaal-over-misstanden-en-angstcultuur~bd62a67c/

5 likes

Er vloog een patient in brand?:scream:

4 likes

Te veel alcohol op de borstkas en een te heet mesje (dacht dat ik zoiets las) om het dicht te schroeien. En vervolgens het incident niet melden aan inspectie. Echt top geregeld daar

1 like

Ja is helaas geen unicum

Edit: sorry lees dat de situatie die ik link net iets anders was. Ik weet iig dat in een ziekenhuis waar ik stage hebt gelopen, er ook eens op een patiënt brand is ontstaan

1 like

Wat een hel

1 like

Omg wat vreselijk. Dat ze ook nog bij bewustzijn was toen het gebeurde :sob::sob:

4 likes

Genant

1 like

AD heeft het artikel inmiddels ingetrokken. Iemand heeft zich waarschijnlijk voorgedaan als Hoogervorst. Genant voor het AD.

2 likes

Dat is wat ik bedoel

4 likes

Hoop dat de mensen die speculeerden over vreemdgaan zich schamen

11 likes

Wat erg dat ze dit dus nu naar buiten moet brengen omdat een stelletje idioten zich niet in kan houden met speculeren

8 likes

Ook heftig

1 like

Wedden dat Pootin dit zelf gedaan heeft om Oekraïne de schuld te geven en meer steun te genereren voor de aankomende mobilisatie?

1 like

Ja benieuwd wat dit blijkt te zijn.

Zeker na die tip vanuit de VS paar weken geleden.

1 like

Ja hadden ze maar niet zulke foto’s moeten publiceren ← quote uit het Royalstopic op dit forum (voor het nieuws bekend was)

3 likes

Ik vind dit ook al een vrij idiote gedachte om eerlijk te zijn.

En er gaan voor mij weken voorbij dat ik niet aan Maxima denk, dus kan me er ook niks bij voorstellen dat mensen zo heftig gaan speculeren

4 likes

Is dat al weer weggehaald? Want die zie ik niet?

2 likes