Ja dit en plus dit soort beelden zijn er al een aantal decennia. Velen zijn hier mee opgegroeid. Sorry nee ik kan niet wakker liggen van iemand in een gracht.
Maar vind je de ophef niet totaal onevenredig? Ik zou willen dat er maar een beetje van deze boosheid zou zijn over het geweld waar Palestijnen elke dag weer mee te maken krijgen.
Ik denk dat je best alle vormen van geweld kan afkeuren maar ik denk ook dat je helder moet houden waar dit over gaat.
Ja tuurlijk is het onevenredig, zorgwekkend evenredig. Tegengeluid is ook meer dan broodnodig. Ik vind het zelf vooral een lastig spanningsveld tussen de nuance nog te zoeken/vinden en niet bij te dragen aan verdere polarisatie. Het is zo vreselijk frustrerend alle framing.
Ik vraag me af hoeveel ruimte er voor nuance moet zijn tijdens een genocide. Dit gaat niet om een gepolariseerd meningsverschil, dit gaat om het wegvegen van een hele bevolking. Zeventig procent van de dodelijke slachtoffers zijn vrouwen en kinderen. En Nederland werkt hier actief aan mee. Dus die polarisatie is er en ik denk niet dat je dat kan overbruggen met nuance. Ik denk dat je alleen maar kan blijven schreeuwen tot de stemmen van de mensen in gaza gehoord gaan worden.
Die polarisatie is er en is niet ontstaan door pro-palestijnen. Dus waarom moet we ons best doen er niet aan bij te dragen @babushkababy Hoe probeert de Israƫlische overheid niet bij te dragen aan de polarisatie?
Het gaat nu om een kerel in de gracht tov genocide. Daar is geen nuance dus daar hoeven we niet naar op zoek.
Nee het gaat niet over āeen kerel in een gracht t.o.v. genocideā. Als die kerel nou Netayahu was, of een militair die verantwoordelijk is voor de genocide, dan wel. Maar we moeten ons verdriet, wanhoop en boosheid niet op iedereen afreageren op iedereen met de IsraĆ«lische nationaliteit.
āKerel in de gracht gooien vs zelfde groep die zwaar rascistische liederen zou zingt en vlaggen verbrandtā wel
Ja, daar gaat het nu wel over. Dat geweld wordt nu vergeleken want dat is het geweld dat er is. Een kerel in de gracht tov genocide.
Je doet net alsof die kerel zelf bommen op Gaza gooit.
Omg read the fucking room man
Als wij mensen gaan veroordelen op basis van wat hun politieke leiders doen is het einde helemaal zoek. Dat mag best gezegd worden, en dat mag bestaan naast woede en verdriet over wat de Palestijnen wordt aangedaan.
Wij kennen die specifieke Israƫliet niet en we hebben geen idee of het rechtvaardig is dat hij mishandeld is en in de gracht gegooid. Misschien wel, maar misschien ook niet.
Waarom is het zo moeilijk te begrijpen dat āman in grachtā niet in een vacuüm is gebeurd?
Echt, bewaar je energie voor de Palestijnen.
Ik weet in ieder geval van de situatie in Gaza zeker dat het onrechtvaardig is dus ik richt mijn medeleven liever op de mensen daar dan iemand die in een gracht gegooid is.
Een deel van de supporters die naar Amsterdam is gekomen wist dondersgoed waar ze naartoe kwamen, zijn bewust gaan provoceren en surprise: de chronische slachtofferrol en atisemieten kaart komt weer goed van pas.
Weet iemand hoe ik kan fact checken of trump echt boeken wil bannen?
Is iets wat veel op mijn tiktok voorbij komt maar als ik google is het een artikel uit 2023.
Of hij dat wil geen idee, maar dat op lokaal niveau al een tijdje book bans gelden is algemeen bekend toch?
Sowieso lastig om dingen te factchecken voor hij echt president is, zelfs/vooral zijn eigen stemmers weten niet wat ze gaan krijgen hij verandert 8 keer per dag van mening over dingen.
Maar dit gebeurt toch ook niet? Het is niet alsof er een aantal random Israƫliƫrs die hier lekker op vakantie waren uit het niets zijn aangevallen.
Dit zijn mensen die hier kwamen om te rellen, die op gebouwen zijn geklommen om Palestijnse vlaggen te verbranden, die de meest walgelijke leuzen door de stad hebben lopen schreeuwen over het uitmoorden van kinderen. Het is niet āboosheid uiten op iedereen met de IsraĆ«lische nationaliteitā het is boosheid uiten op het gedrag van deze groep mensen.
Als je dat artikel verder doorleest dan is hij naast een āonschuldigeā voetbalsupporter ook soldaat gevestigd in oost IsraĆ«l. Hij draagt actief mee aan de genocide van een hele bevolking en is verdrietig dat zijn vakantie nu verstoord is. Echt gestoord.
Ziek en walgelijk. Heb er geen woorden voor.
Haha zo mooi dat niemand meer van hierboven dan op dit soort reacties reageert