Ik weet niet of je ook op mij doelt, maar ik vind het een vorm van eigenrichting die we niet zouden moeten willen, ook niet bij iemand die actief deelneemt aan de oorlog. Los van het feit dat ik me de woede heel goed voor kan stellen en echt niet weet wat ik in dezelfde situatie gedaan zou hebben.
Oh dat is gewoon omdat ik niet elke seconde zit te refreshen. Maar wil best erkennen dat het dan idd een walgelijk mens is hoor.
Ik blijf wel bij mn standpunt dat het echt de verkeerde kant op gaat als we op dit forum blij gaan zitten wezen omdat er een Israëliër wordt mishandeld, zoals verderop in dit topic wel gebeurt. En dat betekent niet dat ik daardoor minder medeleven over heb voor de Palestijnen. Dat kan echt naast elkaar bestaan.
Er hoeft toch ook niet één forumstandpunt te zijn. Ik vond de zwemmende Israëliër hilarisch, jij niet. Er is geen wij zitten wezen.
N=1 maargoed
Ik sluit mij hierbij aan. Wat er in Gaza gebeurt is vreselijk, en het is walgelijk wat de supporters gedaan hebben qua uitlokken en provoceren hier. Ik denk alleen dat het niet goed is om dan hier maar het hef in eigen handen te nemen met veel geweld.
Als je hier komt zingen over gebombardeerde scholen en dode kinderen terwijl je daar zelf medeplichtig aan bent vind ik in de gracht gegooid worden nog mild
Dan ga je wel voorbij aan dat uitlokken en provoceren net zo goed geweld is. Op de een of andere manier vindt de doorsnee Nederlander altijd dat het geweld pas begint wanneer er klappen vallen. Verder wel echt een saaie discussie dit.
Maar hoe helpen deze acties de Palestijnen dan?
Als je niets kan âdoenâ dan is het toch op zijn minst helpend als je blijft herhalen dat het niet okĂ© is wat er allemaal gebeurt (bewustwording creĂ«ren)
De enige manier om te helpen is vreedzaam demonstreren en over het onderwerp blijven praten. Geweld moet nooit genormaliseerd worden.
I canât hoor met al die genuanceerde geprivilegieerde Juf Roos uitspraken hier allemaal.
Echt van die captain obvious uitspraken als âik ben tegen eigenrichtingâ en geweld moet niet genormaliseerd worden. Nee joh. Echt godverdomme wat een slechte discussie dit hahaha
Nee het geweld wat is gepleegd in Amsterdam was heel goed voor de Palestijnen. Echt kom uit je bubbel mens
Dat is inderdaad ook precies wat ik zeg.
Uuuuughhhhhh stfu
Maar wat moeten we dån zeggen? Ik vind het echt onmogelijk om 100% één kant te kiezen in deze situatie. Beide partijen zitten fout. (Ik heb het nu niet over het hele Israël/Palestina-conflict, al vind ik ook dat te ingewikkeld om uitspraken over te doen.)
Ik snap niet hoe je dit je strot uitkrijgt tbh, âbeide partijen zitten foutâ. Het is gewoon woestmakend hoe mensen vanuit hun extreem gepriviligeerde positie de moraalridder komen uithangen met hun âgenuanceerdeâ mening. Het is ook iets wat eigenlijk alleen mensen kunnen zeggen die niet tot een gemarginaliseerde groep behoren dus count yourself lucky.
Het is geen conflict.
Maar even he, hoezo zitten beide hierin fout? Er is een âlandâ dat pleegt genocide. Vervolgens doen mensen van daar doodleuk mee aan een voetbalwedstrijd (is al vreemd maargoed). Hun supporters gaan vervolgens hier actief rellen in de stad en de draak steken met die genocide. En vervolgens is degene die ze in reactie daarop een mep verkoopt âook foutâ?