Nieuws, actualiteit en politiek #5

Je hebt gelijk dat ik niet tot een gemarginaliseerde groep behoor. Misschien had ik er daarom geen uitspraken over moeten doen. Ik kan me niet echt inleven in de situatie.

@Anna88 Bedankt voor de link, ik zal het lezen. Ik heb het woord ‘conflict’ niet doelbewust gebruikt.

@Zonnestraaltje Ik ben het met je eens dat het vreemd is dat die voetbalwedstrijd mocht doorgaan. En natuurlijk ging het gedrag van die supporters te ver. Maar wat ik er lastig aan vind (wel begrijpelijk, maar lastig) is dat het nu zo op individuen afgereageerd wordt. Al las ik ook wel dat er mensen bij zaten die actief betrokken zijn bij de oorlog.

@Banananana Bedankt voor het delen, mee eens dat er andersom waarschijnlijk veel harder ingegrepen was.

5 likes

Ja maar toch schrik ik hiervan.

Wn er is veel antisemitisme in het land, dat ga ik niet ontkennen. Maar deze gebeurtenis is juist niet antisemitisch. Het is anti genocide.

Ik blijf erbij, ik vind het heel kwalijk van politiek en terrorismebestrijding. Want het lijkt bijna expres dat ze niet ingrepen en nu met een vinger wijzen: de kat op het spek binden. Alsof ze 2 groepen tegen elkaar uit willen spelen. En hoe er vervolgens over wordt getwitterd door politici vind ik echt walgelijk. Ik kots van dit land.

Edit: en dat alles versterkt door de media. Journalistiek my ass.

9 likes

Helemaal eens, als het andersom was of een andere groep hooligans dan was de wereld te klein.

Ik denk ook echt dat veel mensen baat hadden bij een escalatie. Voor Israël is dit een wereldwijde opsteker en stimulans om door te gaan. Het is in ieder geval heel duidelijk dat de confrontatie heel bewust is opgezocht. In Nederland zijn alle extreem rechtse politici maar wat blij dat ze de vinger kunnen wijzen naar immigranten/moslims/Marokkanen.

8 likes

Sterker nog, ze gaan vrolijk door met hun vernietiging van gaza.

En dan nog dingen durven roepen als terrorisme ( in Amsterdam). De media is echt geen cent waard.

4 likes

Ja daarin laten ze zich sowieso door niks tegenhouden, maar internationaal krijgen ze nu wel weer even een opsteker als “slachtoffer” en je moet je ook verdedigen.

Ik merk overigens dat ik echt even reguliere nieuws nu niet kan lezen omdat het echt alleen maar zo eenzijdig is, net als de meeste (linkse) politici ook.

6 likes

Wat ik trouwens ook weer dieptriest vind is dat Schoof niet naar die klimaattop gaat vanwege dat gedoe in Amsterdam. Alsof het klimaat niet prio 1 zou moeten zijn.

22 likes

Dit vind ik ook echt ongelooflijk. Wie zitten daar bij de NCTV?? Dat is toch echt gênant dat je hier geen problemen zag. Dan zijn mensen nu boos op de burgemeester, maar die moet toch op analyses kunnen vertrouwen? Het is echt zo ontzettend kwalijk dat dit heeft kunnen gebeuren. Hier gaat steeds meer kapot wat niet meer te fixen is. Ik word er zo moedeloos van.

19 likes

:yawning_face: :zzz:

9 likes

Oké, sorry dat ik hier geen uitgesproken mening over heb I guess? :sweat_smile:

4 likes

Ik in heel deze discussie dat al drie dagen doorgaat.

Bij Buitenhof zit er nu een meneer te gast die eindelijk een iets genuanceerder beeld schetst over wat er in Amsterdam is gebeurd dan wat ik de afgelopen dagen in de media zag. En dat het Israel wel goed uitkomt om het pogroms te noemen, Wilders meteen olie op het vuur gooit etc.

Ik zag ook dit artikel voorbij komen, dat de beelden die een vrouw deelde helemaal zijn omgedraaid in internationale media. Helaas is het beeld alweer gevormd bij het publiek, maar het is iets:
https://www.ad.nl/binnenland/ooggetuigen-filmen-hoe-maccabi-fans-na-verloren-wedstrijd-zelf-op-oorlogspad-gingen~a3355fc4/?referrer=https%3A%2F%2Ft.co%2F

9 likes

Beetje flauw, ik word moe van de genocide die al langer dan een jaar doorgaat :roll_eyes:

9 likes

Ja vind dit ook echt ongelofelijk hoor. dat de driehoek volledig de komst van die supporters wilde faciliteren heb ik al m’n vraagtekens bij maar soit, maar ik geloof echt niet dat Halsema als ze had geweten dat er gasten metalen shit uit steigers zouden trekken en daarmee dreigend rond zouden lopen ze dat zou laten gebeuren? Das echt op geen enkele manier in haar belang

6 likes

Dit komt over als: ik heb geen uitgesproken mening over een genocide. Hoe kun je daar geen uitgesproken mening over hebben?

3 likes

Dat is niet wat ik zei. Ik doel op het conflict (dat geen conflict is, maar ik heb het artikel daarover nog niet gelezen) tussen Israël en Palestina, dat er al is sinds 1948, of eigenlijk al daarvoor. Het lijkt me voor zich spreken dat ik geen voorstander ben van genocide,

6 likes

Het lijkt inderdaad alsof dit zeer bewust is gedaan. Sterker nog, ik heb nog nooit zoveel misinformatie verspreid door de Westerse media gezien. Dit was absurd en het erge is dat vrij weinig media eerder geplaatste artikelen hebben gerectificeerd.

13 likes

Ook nooit gedacht dat ik blij zou zijn met Bender. Maar zij hebben als enigen ter plekke verslag gedaan waardoor ik nu allemaal mensen zich zie uitspreken over de eenzijdige berichtgeving van de media, omdat ze zien dat wat je overal leest gewoon niet klopt.

12 likes

Dat denk ik dus ook. Vrijdagmiddag zag ik nog een interview met de voetbalsupporters, en ik vond het al opvallend hoe de nadruk werd gelegd op het feit dat de daders geen westerse achtergrond zouden hebben. Het voelde alsof er bewust werd gestuurd op het frame dat het vooral geen autochtone Nederlanders waren die hen belaagden.

7 likes

Dat klopt inderdaad. Ik vond met name deze vrouw, wiens video overal werd overgenomen, heel sterk.

8 likes

Ik ook, maar hier drie dagen lang in een cirkel praten doet er niets aan.