Pieter neemt ff me time
Nou dit⊠als het nu valt wordt PVV nog vele malen groter en de (P)VVD likt zijn vingers hierbij af.
Ik heb liever dat de aanleiding voor de val van het kabinet het zichtbare onvermogen van deze partijen is om een land te leiden. Want laten we eerlijk zijn, daar hoeven we ook niet lang op te wachten⊠die gooien elkaar wel voor de bus om hun eigen hachje te redden.
Ja maar wie de fuk gaat er nu met de pvv dan?
Ze kunnen groter worden maar wat boeit dat als NRC niet meer met ze wil en ze geen andere coalitie kunnen vinden
Vvd, FVD, Ja21 zie ik zo gebeuren. Zeker gesteund door de winst van Trump.
Laten we even normaal doen oké, niet alles draait om Amerika
Forum peilt op 2 zetels oid, Ja21 is ook fringe af
Dat zeg ik ook niet? Maar we kunnen ook niet ontkennen dat de Amerikaanse verkiezingen ook grote effect hebben op de Europese politiek en dus ook Nederlandse politiek.
Maar zoals @Zemraluani zegt volgens de laatste peiling dus niet in het voordeel van JA21 en FVDD. Dit is van twee dagen geleden. https://peilingwijzer.tomlouwerse.nl/
Hierdoor denk ik trouwens ook dat NSC het kabinet niet gaat laten vallen want waarom zou je dat doen als je zelf zo slecht staat in de peilingen. Dan kies je echt heel bewust voor je eigen ondergang.
Daarom snap ik de acties van de laatste weken van NSC ook niet. Ze zijn zichzelf gewoon onderuit aan het halen (vvd kijkt toe en laat het gebeuren want die zullen er weer van profiteren).
CDA profiteert er ook van. Veel oud CDAâers waren toen overgelopen naar NSC. Die gaan dan eerder terug naar CDA. Zeker omdat Bontenbal het redelijk goed doet. Tenminste voor die achterban
Het enige wat ik kan denken dat er toch mensen tussen zitten met fatsoen die denken dit kan echt niet meer (maar waarom ben je hier dan aan begonnen?) of gewoon geen zit meer hebben in deze hele shitzooi en ook denken joejoe met nieuwe verkiezingen, het maakt niet meer uit. Denk dat ze ook niet echt meer geloven in de belofte van Omtzigt.
Nou maar als CDA zijnde wil je die mensen toch niet terug? Kan mij niet voorstellen dat dit gebeurd.
Nu.nl heeft nu een liveblog met echt de meest niksige updates
Wachten is nu op nieuws uit Catshuis
In het Catshuis wordt nog altijd druk overlegd en het is niet duidelijk hoe lang dat nog gaat duren. Voor de journalisten ter plekke is het nu dus vooral afwachten. De enige reuring die buiten het gebouw plaatsvindt, is iemand die pizzaâs komt afleveren. Eerder vanavond kregen de bewindslieden en fractievoorzitters al eten van een lokale toko voorgeschoteld.
Wat zullen die journalisten zich kapot vervelen
Ik kan me al niet voorstellen dat mensen met fatsoen in dit kabinet zijn gestapt. Denk vooral dat ze er geen zin meer hebben ofzo maar was er dan ĂŒberhaupt niet aan begonnen denk ik dan.
Ik vind het trouwens echt fijn om elke vrijdag de podcast van Joost Vullings en Xander van der Wulp te luisteren. Ben ik na een uurtje weer bij gepraat
Joost Eerdmans die hoopt dat hij met zân paar zetels in het kabinet kan komen, zo gĂȘnant
Ik denk wel dat ze vanuit een soort âik wil goed doen voor NLâ oid zijn begonnen. In combinatie met een flinke portie ijdelheid. Maar anders ga je je goede baan niet opzeggen zoals Achahbar of Idsinga (die ook gewoon thuis kan zitten met zijn vermogen). En ik denk dat ze bij NSC ook heel sterk dat moralistische hebben van dat ze goed doen als het maar rechtstatelijk is.
Ik vind het ook moeilijk te rijmen met een samenwerking met de PVV hoor, maar daar was vanuit de partij natuurlijk vanaf het begin wel wat weerstand tegen. En ik denk dat ze heel naĂŻef zichzelf daarin hebben overschat en de PVV en de andere partijen hebben onderschat. Daarin zie ik de partij nog wel anders dan hun achterban. Want een groot deel van hun achterban is een stuk rechtser en racistischer dan wat je op basis van hun partijprogramma zou verwachten.
Ze gaan door. Waarom voelt dit als een anticlimax
Zo jammer dat ze doorgaanâŠkwestie van tijd tot het kabinet alsnog gaat vallen
Ik snap niet waarom de andere NSC-bewindspersonen (en de rest ook maar daar had ik het al niet van verwacht) niet voor hun staatssecretaris gaan staan. Blijkbaar tolereren ze racisme. En dat om een kabinet bij elkaar te houden dat nog niks heeft bereikt en gedoemd is te mislukken. Walgelijk.
Amen. Fijn gevalletje âI can excuse racism, but I draw the line at âŠâ
Ze regeren met de PVV. Het enige verschil is dat dat waarvan ze weten dat de PVV het in het regeerprogramma heeft staan, waarvan ze weten dat de PVV het al jaren hardop zegt, waarvan iedere Nederlander weet dat de PVV het vindt in persoon is herhaald in het bijzijn van een Marokkaan.