Nieuws, actualiteit en politiek #5

Ja dat was echt het enige dat hij kon zeggen. Een groep witte racistische mensen moet uren overleggen over de vraag of iets racistisch is, terwijl de enige persoon van kleur opstapt, en concludeert dan dat het niet racistisch is. :o_o: zou hij het zelf geloven.

38 likes

Dat zit ik me dus echt af te vragen, geloven deze mensen echt in hún cognitieve dissonantie dat ze geen racisten zijn, of weten ze het eigenlijk heus wel maar kunnen/willen ze dat gewoon niet uitspreken

1 like

Als ik jouw en andere reacties hier lees denk ik wel: mensen lees een keer een boek. Dit is textbook racisme in de 21ste eeuw. Het heeft een naam, er zijn boekenkasten over volgeschreven. Het heet colorblind racism en de ultieme boekentip, die toch niemand gaat lezen is Racism without Racists van Bonilla-Silva. Het ultieme boek voor de Nederlandse context is Witte Onschuld van Gloria Wekker. Hier gebeurt echt niks nieuws of bijzonders.

32 likes

Dankjewel voor de tips!

2 likes

Mwah, ‘links’ is net zo vatbaar voor fake news als rechts, het speelt gewoon in op je onderbuik gevoel om bias te bevestigen.

2 likes

Haha dat is gewoon een screenshot van een overduidelijk parodie account op X. Vandaar dat t ook nergens wordt overgenomen in de media. Dat een aantal forummers niet doorheeft dat het nep is omdat ze alleen een screenshot zien zegt niks over de vatbaarheid van links van fake news.

6 likes

zegt meer over de reputatie van mevrouw Faber

9 likes

Als je dit toch ziet… we verdienen deze regering eigenlijk ook gewoon he.

6 likes

Grote reorganisatie bij moederbedrijf van SNS en ASN: 750 banen verdwijnen https://www.nu.nl/economie/6335937/grote-reorganisatie-bij-moederbedrijf-van-sns-en-asn-750-banen-verdwijnen.html

Ik zit toch wel lekker bij ASN. Ben benieuwd wat dit gaat betekenen…

1 like

Oh shittt, ik ook. Ben echt heel blij met ASN. Privatisering lijkt me zelden in het voordeel van de klant en de planeet

1 like

Misschien binnenkort eindelijk weer columns @Zemraluani!

12 likes

Rosanne ziet de bui al hangen, binnenkort sowieso werkloos, komende vijftien jaar kunnen we lezen hoe zij zelf van het zinkende schip afstapte.

6 likes

Ahahah wat een geweldige foto ook met die 2 zo treurig achter van Vroonhoven

@Shaaar dit stuk ook uit het artikel, wat een ziener is ze.

Ze waarschuwde, zo zegt ze dinsdag, al langer voor de risico’s die een samenwerking met de PVV met zich mee zouden brengen

6 likes

Ik snap er niks meer van. Twee gaan weg en Idsinga komt terug??

2 likes

Jezus wat een clownerij allemaal

3 likes

Kamerzetels gaan naar de volgende op de kandidatenlijst.

1 like

Lekker sfeertje wel

1 like

Lijkt wel Goede tijden dit

1 like

arrest him

29 likes

Nu maar hopen dat hij een reisje geboekt heeft staan naar een van de groene landen :crossed_fingers:t2:

3 likes