Nieuws, actualiteit en politiek #5

:sob::sob::sob::sob::sob:

Na fucking 13 jaar

Het hoeft al niet meer haha Jezus

5 likes

Ongepaste opmerking, maar ik vind je gedrag sowieso ongepast op het forum. Je kan zo erg de sfeer verzieken.

4 likes

Oh nu gaan we het weer over sfeer hebben en hoe empathisch jij bent en ik niet.

Je kan ook gewoon proberen na te denken voor je zulke domme vragen stelt.

3 likes

Oh ja alweeer. Anderen zijn dom en jij bent gezegend met je intelligentie. Joh, als je je zelfverzekerder voelt door een ander persoon op het forum dom te noemen, dan ben ik lekker dom. Ik hoop dat je je goed voelt nu en meer zelfvertrouwen hebt.

5 likes

Het kan ook allebei waar zijn :grimacing:

13 likes

Als ik mij erin wil verdiepen dan mag dat toch? Als je geschiedenisboeken leest om je ergens in te verdiepen om meer over een situatie te leren dan zeg je toch ook niet je bent te laat. Gaat het goed met je?

3 likes

Ik zeg niet dat je dom bent of dat ik slim ben, volgens mij doe jij een PHD dus je zult heus wel intelligentie hebben.

Ik verbaas me erover dat je je de hele dag hebt beziggehouden met denken, maar niet ff hebt opgezocht wat voorn gevangenis dit is. Dit is niet de Bijlmer baijes, dit is een plek waar mensen achter muren gemetseld zijn; waar mensen diep ondergrond gehouden werden, waar mensen uitkwamen die er al 30 jaar inzaten en dachten dat Saddam Hussein ze bevrijdt had en zich afvroegen of de vader van huidige Assad misschien verlagen was door Irak. Deze mensen hadden nul contact met buiten, nul contact met het leven, nul dingen.

Denk je echt dat ze die mensen ff lekker luchten elke dag? Ff uitwaaien voor de goeie moed? Denk gewoon ff na denk ik dan.

13 likes

Nu is @Zemraluani niet mijn favoriete forumlid, maar je moet toch wel inzien dat ze in deze toch wel gelijk heeft. Het is toch gewoon geen slimme vraag over zo’n gevangenis. Lees 1 artikel in een krant, kijk 1 aflevering journaal vandaag en je hebt je antwoord. Hoe kan je je afvragen of mensen mogen luchten in een gevangenis waar ze bepaalde cellen niet kunnen vinden omdat deze te diep in de grond zitten of waar niet eens bekend van is waar ze zitten. Hier hoef je echt geen enorme research voor gedaan te hebben naar dit conflict.

20 likes

Enerzijds snap ik de verbazing, het is bijna knap als je deze vragen stelt.

Anderzijds denk ik dat veel mensen echt overschatten hoeveel kennis er is over wat zich op de wereld afspeelt. Ik heb eerlijk gezegd liever dat iemand ernaar vraagt, dan alle domme aannames die worden gedaan en mensen die overtuigd stelling nemen, maar eigenlijk geen weet hebben.

32 likes

Ja als ik de vorige berichten lees is het zeker een domme vraag. Ik heb echter gisteren voor het eerst een beeld gezien van een kind die dus gevangen zat. Ik heb veel docu’s gezien van gevangenissen in Zuid-Amerika (waar de gevangen echt wel buiten kwamen) en dat vond ik al gruwelijke omstandigheden dat ik geen idee had dat het in Syrie nog veel erger zou zijn. Ik heb gewoon zoveel vragen en het klopt dat ik er weinig kennis van heb. Ik leer hier ook van jullie berichten (ondanks dat ze soms so aanvallend en naar zijn). Ik heb gewoon zoveel vragen over de mensen die gevangen zijn, en die camerabeelden van gevangenissen waarvan niemand weet waar die mensen zijn. En nu de regering, die het wel weet, er niet meer is vraag ik mij af hoe die mensen in leven blijven. Wie geeft ze eten en drinken? Is het een strijd tegen de klok.

5 likes

Omdat dat, buiten Venezuela, geen dictaturen zijn en de meeste gevangenen daar geen politiek gevangenen zijn. Dat zijn veelal ‘gewone’ criminelen. Natuurlijk is het veel erger voor politiek gevangenen in een van ‘s werelds meest beduchte dictaturen.

5 likes

Ik vind het goed dat je de vragen stelt. Een aantal bronnen die je zou kunnen raadplegen:

Syrië crisis: een overzicht van 12 jaar oorlog - UNHCR Nederland (Hoewel ik ook genoeg aan te merken heb op de werkwijze van UNHCR in het veld. De info is vrij accuraat).

18 likes

Maar lees dan een keer iets? Google? Amnesty, Documentaires, Niod, grote kranten. Lees eens getuigenissen over deze gevangennissen. Dan snap je ook dat mensen erover vallen dat jij vragen stelt als “wie geeft ze eten”, “mogen ze luchten”. Ik snap, als je echt benieuwd bent wat daar gebeurt, niet waarom je jezelf afhankelijk zou maken van wat rando’s op een forum. Want als je dat steeds doet vraag ik me echt af hoe oprecht die interesse is. Edit: steeds weer je verbazing en verontwaardiging uitspreken over gruwelijke zaken in de wereld, maar je niet inlezen over diezelfde zaken komt nogal onoprecht over.

25 likes

Zoals ik in een eerder bericht al zei, kijk het journaal, open een nieuwsapp en je krijgt al veel antwoorden. Het komt gewoon echt wereldvreemd over dat je zulke vragen (en niet alleen nu en met dit onderwerp) en je niet zelf op zoek lijkt te gaan naar antwoorden. Dit is groot nieuws nu, er is bijna niet aan te ontkomen om deze informatie te krijgen. Niemand verwacht van je dat je de alle details van het conflict weet, eerlijk die weet ik ook echt niet hoor, maar ik probeer wel doormiddel van een journaal, kranten en actualiteitenprogramma’s kennis tot me te nemen.

4 likes

Mensen laten reviews achter op de McDonalds waar de vermeende CEO schutter gearresteerd is met dat er ratten in de keuken zitten :joy:

17 likes

Diegene moet haast in de witness protection program vanwege het verlinken.

1 like

Was ook gewoon super lame van diegene, kennelijk een boomer. Echt zo’n boomer mindset.

IMG_1712

9 likes

Dat MacDonalds aan de verkeerde kant van de geschiedenis staat is ook geen nieuws

13 likes

Tja snitches get stitches

5 likes

Ik heb ook te hard gelachen om McSnitch :joy:

8 likes