Dit is momenteel wel een trend in de onderwereld. Vergelding middels explosies. Mij ontbreekt die logica ook
Ik vind het zo sneu voor deze astronauten. Je zou een week de ruimte ingaan en nu wordt het 10 maanden, dus bijna een jaar. Ik pak al anders in als ik een midweek weg ga in plaats van een lang weekend. Laat staan als je 10 maanden in de ruimte vastzit.
Kunnen we een poging to femicide aub niet bagatelliseren tot daad uit passie.
Er gaan meerdere shady dingen rond over die bruidszaak. Die man heeft ook meerdere verschillende bedrijven. Is speculatie. Maar dat het alleen om het relationele ging is ook een speculatie. Het lijkt mij dat het om beide gaat. Maar gelukkig ben ik geen rechercheur
dat wordt door vooral uitgevoerd door pubers die ze van straat plukken en 200 euro geven?
Ja ik vertrouw die eigenaresse voor 0 procent.
Bedoel we weten dat dat bedrijf sowieso super super shady was, constant verhuisde, steeds nieuwe eigenaren had. Als ze hĂĄĂĄr hadden willen pakken, waarom dan âs nachts haar super shady bedrijf opblazen ipv haar eigen huis?
Edit: we weten helemaal niet of dit femicide is, vind dat echt ongepast om te zeggen, voor het zelfde geval is zij ook een dader. Als zij geen shady business had gehad, hadden die 6 mensen iig nog geleefd. Terecht als ze zich daar heel schuldig over voelt.
Is weer wat anders anders dan in de haven werken
Neehoor
Ja en ik vind het ook wel vrij verdacht dat alle buren van de locaties waar die zaak gezeten heeft niets over de eigenaren of de winkel zelf willen zeggen. Maar misschien kijk ik teveel crime waardoor ik dan gelijk denk dat ze bedreigd zijn ![]()
Je hebt gelijk, dat was een stomme woordkeuze van mij (ik heb het denk ik van âpassionele moordâ maar dat is ook een achterhaalde term die ik niet zou moeten gebruiken).
Ik ben er overigens ook niet per se van overtuigd dat het femicide is, maar ik wil geen verdere discussie ontketenen en verder off topic gaan dus ik zal het hier verder bij laten.
Wat ik dan ook totaal niet begrijp, ik vind dit best wel shocking. Maar dit heeft nauwelijks het nieuws gehaald! Ik wilde zelf het stuk lezen om wat meer context te krijgen maar er zijn nauwelijks tot geen nieuws artikelen hieraan gewijd
Het is een trend in heel Nederland en juist ook onder mensen die gewoon particuliere ruzies uitvechten: âBij ruzie grijpen mensen steeds vaker naar explosiefâ 'Bij ruzie grijpen mensen steeds vaker naar explosief'
âJuist ook onderâ vind ik vreemd in de context.
Er is al 2 jaar op rij sprake van haast verdubbelende cijfers wat betreft het aantal explosies. Waarbij naar schatting van de politie alsnog de helft voorkomt uit conflicten in het criminele milieu. Dan vind ik âjuist ook onder mensen die gewoon particuliere ruzies uitvechtenâ niet helemaal kloppend verwoord. Er is op papier dus sprake van een evenredig aandeel, waarbij binnen het criminele milieu gewoonweg net zo goed een schrikbarende toename te zien is van explosies
Plus, hoe betrouwbaar zijn deze cijfers? Ik weet bv zelf dat een persoon ooit eens bij een politie agent zelf een explosief heeft laten afgaan. Politie agent was in privétijd klant van een bepaalde dealer, om vervolgens de arrestatie te leiden van desbetreffende dealer. Dealer was hier natuurlijk niet blij mee en vond het hypocriet, die doet een vergeldingsactie bij de agent middels een explosief. Alle krantenkoppen schrijven vervolgens vol verbazing dat niemand begrijpt waarom er bij dit lieve rustige betrokken gezin een explosie wordt geplaatst. Deze explosie is 100% niet toegeschreven aan het criminele milieu, want desbetreffende agent zwijgt in alle talen. Maar het criminele milieu zat hier wel degelijk achter
Nu is dit n=1, maar waar ligt de grens? Wanneer delen we het criminele milieu de situatie toe en wanneer is het een particuliere ruzie?
Oké, ik zeg dat zo omdat jij enkel noemt dat het een trend in de onderwereld is. Het is een reactie op wat jij zegt, ik zeg niet dat het vooral of alleen maar particulieren zijn.
Ja natuurlijk is het per definitie crimineel maar âgeen link met criminaliteitâ verwijst toch naar conflicten die zich niet in het criminele circuit bevinden maar in de zakelijke of privĂ©sfeer.
Nouja, ik denk helemaal niet dat het inderdaad helemaal toe te schrijven is aan wraak omwille van die verbroken relatie - ik heb geen idee. Ik vind het alleen gek om heel stellig te zeggen dat het waarschijnlijk toch in de criminele sfeer gedaan is omdat het daar een trend is (terwijl het gebruik van explosieven naar schatting, dus ja geen harde cijfers maar het zal ergens op gebaseerd zijn, dus ook in zakelijke of privésfeer toeneemt).
Maximale straf voor Dominique Pelicot
. Gezien zijn leeftijd is 20 jaar praktisch levenslang. Echt top ook dat er van de andere verdachten niemand is vrijgesproken.
Dit heb ik werkelijkwaar nooit gezegd
En wat betreft de âjuist ook onderâ, dan had ik hem verkeerd geĂŻnterpreteerd en snap ik waar je vandaan komt
Ja, dat is ook zo. Waarom heeft de politie baat bij het wekken van het idee dat het ook toeneemt onder âgewoneâ burgers/dat het fenomeen normaliseert?
Persoonlijk vind ik het een enger idee dat mensen particuliere ruzies met explosieven uitvechten dan als dat voornamelijk in het criminele circuit wordt gedaan - los van dat explosieven natuurlijk zoals we gezien hebben extreem veel schade kunnen aanrichten ook aan mensen die er verder niets mee te maken hebben. Tegelijkertijd vond ik het heel naar dat toen er bij mij in de straat een aantal explosies in korte tijd waren, er in de buurt meteen werd gesproken van bendes, criminele organisaties, etc etc zonder dat er iets bekend was. Omdat er dus ook heel erg werd gewezen naar de mensen die in de eerste plaatst slachtoffer zijn.
Ja, dat begrijp ik heus wel. Ik bedoel dat ik niet perse begrijp waarom dat het effect is van dit verhaal; de toename van explosies en de gevolgen daarvan kunnen dat verhaal op zichzelf toch ook al ondersteunen. En ik zou ook denken dat het opsporen en ontmantelen van georganiseerde criminaliteit meer mankracht dus geld en bevoegdheden etc kost dan inderdaad settelen voor het verhaal dat het âgewoonâ een wraakactie is richting een ex, en dus dat meer van die zaken niet zo complex zijn in werkelijkheid
Lies, damned lied and statisticsâŠ
Weer een aanslag op een kerstmarkt in Duitsland