Nieuws, actualiteit en politiek #5

Is nog niet bevestigd toch? Ik hoop (wss tevergeefs) toch nog op een ongeluk.

5 likes

Hmm, de regering spreekt van een doelbewuste aanslag.

Edit: er wordt gesproken over 11 doden en 80 gewonden. De dader zou 400 meter over de kerstmarkt gereden zijn…

2 likes

De NOS neemt gewoon klakkeloos de fucking Bild over met dat bericht over die 11 doden. Dat is nog helemaal nergens bevestigd.

(Bild is een soort Telegraaf maar dan nog erger, sensatietabloid)

1 like

Nou op beelden zie je de snelheid, is geen ongeluk.

4 likes

Had de beelden niet gezien maar had de ā€˜hoop’ dat de bestuurder onwel was geworden oid. Maar helaas.

Ben wel benieuwd naar de verdere context (waar is t mis gegaan in de beveiliging?) en hoop erg dat het mee zal vallen met en voor de slachtoffers.

2 likes

Nou ja, ook al vermelden ze dat Bild de bron is, ze nemen het alsnog over zonder bevestiging of serieuze bron. Dus ja, ik vind dat nogal klakkeloos. Imo zouden ze het als alleen Bild de bron is überhaupt niet moeten noemen

Ik ben toch in eerste instantie benieuwd wat er misgegaan is in het hoofd van de dader.

31 likes

@CarrieBradshaw En het is een kerstmarkt, openbaar. Dus dan zul je nooit 100% kunnen beveiligen. Het is geen afgesloten feest ofzo.

3 likes

Ja natuurlijk kan je nooit 100% beveiligen, maar het is niet ongebruikelijk om bijv grote betonblokken rondom te zetten zodat er geen auto’s doorheen kunnen. Aanslagen bij kerstmarkten zijn geen unicum dus vind het echt niet verkeerd als er ook wordt gekeken naar de signalen plus evt genomen beveiligingsmaatregelen.

Joh dat er ook naar de dader moet worden gekeken, maar zo gek is het toch niet om ook andere vragen te stellen.

22 likes

De dader is blijkbaar een Saudische ex-moslim die nu anti-moslim en pro-AfD (Duitse PVV) was… Ben erg benieuwd hoe ze dit gaan draaien dat het alsnog een moslim-issue is, want dat is natuurlijk onvermijdelijk, hij is tenslotte bruin en niet wit.

8 likes

Denk dat ze weinig hoeven te draaien, ik las net de comments op nu.nl (waaaarom doe ik dat ook steeds) en daar maakt het de meesten niks uit dat er in het artikel duidelijk staat dat hij anti-islam was. Zijn afkomst alleen is al genoeg bewijs voor ze.

5 likes

Precies dit (en ik doe het met X steeds dat ik me steeds verbaas om de reacties terwijl ik beter zou moeten weten zucht)
Goed, hij identificeert zich als een variant van de islam - de Anti variant dus = moslim. Is genoeg om het te verdraaien samen met zijn uiterlijk + afkomst.

Oh wat een heerlijke wereld leven we in dat we steeds bewijzen helaas mega goed te zijn in het oordelen van mensen op hun uiterlijk, afkomst, gedrag (En dat ik nu zelf daarover schrijf ipv het feit dat er onschuldige mensen altijd de dupe worden van dit achterlijk gedrag)

1 like

Ik denk dat dat ook komt doordat de media het woord islam heel centraal stelt, in de koppen en berichtgeving. Terwijl je de focus ook zou kunnen leggen op het rechts extremisme wat me hierin veel relevanter lijkt.

10 likes

Ja goed punt, heel veel nadruk op waar de man oorspronkelijk ooit vandaan kwam, terwijl hij als ik het goed begrepen heb al bijna 20 jaar als arts in Duitsland werkt.

6 likes

Hoezo zie je overal in het nieuws over Omtzigt die wegliep bij interview met WNL maar niet over de fucking inhoud:

Zo zou er zijn door ā€œeen partijā€ zijn gesproken over gevangenisstraffen van vijf jaar voor het bezitten van de koran en het bezoeken van de moskee. ā€œEr zaten minimumstraffen in die werkelijk waar bizar waren, bijvoorbeeld vele jaren voor het bezetten van een straat.ā€

Zie hier het artikel:

4 likes

Ik vind het super raar dat WNL dit er niet heeft uitgeknipt.

6 likes

Nou dit zei ik net ook! Lullig. En zoveel gebeurt er nou ook weer niet, hij heeft niet een volledig emotionele uitbarsting ofzo

3 likes

Hoezo is dit lullig, dit is toch gewoon wat er gebeurt en hoe hij zich gedraagt. Blijkbaar kan hij de meest simpele vragen die hem niet goed uitkomen niet normaal beantwoorden, het is toch belangrijk dat mensen (kiezers) dat weten

Edit: deze vent is willens en wetens in een kabinet gestapt met extreem rechts. JOH dit zijn de consequenties van zijn eigen acties. Nul medelijden hoor

15 likes

Je kunt van alles over Omtzigt zeggen (hij had nooit met de PVV moeten samenwerken) maar politici hoeven toch geen robots te zijn.

Ze (WNL, telegraaf, VVD etc.) Zijn toch nu gewoon aan het proberen om op deze manier zijn partij kapot te maken.

edit: lol, komt niet vaak voor dat de comments op reddit softer zijn dan hier

4 likes

Nou het werkt in ieder geval tot om af te leiden van de inhoud, zie ook het gesprek hier :clown_face:. Besef hoe insane het is wat PVV wilde en dat deze vent hier gewoon bewust toch mee is gaan samenwerken. Ik heb echt nul komma nul medelijden.

6 likes